Spillredaksjonen Skrevet i går, 07:53 Del Skrevet i går, 07:53 Det renner inn nye Switch 2-lekkasjer Nye bilder skal angivelig vise maskinens Joy-Cons. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 08:17 Del Skrevet i går, 08:17 Er vel på tide de viser frem konsollen nå =D "Det eneste vi kan si med hundre prosent sikkerhet er at konsollen blir bakoverkompatibel og får muligheten til å spille Switch-spill." Nei, siden det ikke ee bekreftet så er det ikke 100% sikkert, men veeeldig sannsynlig,ja. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet i går, 08:29 Del Skrevet i går, 08:29 Noen som vet noe om størrelsen vs OLED Switch? Håper å kunne gjenbruke den gamle veska. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 10:13 Del Skrevet i går, 10:13 Nimrad skrev: Noen som vet noe om størrelsen vs OLED Switch? Håper å kunne gjenbruke den gamle veska. Er visst en del større. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet i går, 10:33 Del Skrevet i går, 10:33 Chaos_Niddhogg skrev (14 minutter siden): Nimrad skrev (1 time siden): Noen som vet noe om størrelsen vs OLED Switch? Håper å kunne gjenbruke den gamle veska. Er visst en del større. Etter litt googling sier ryktene 2-3 cm bredere og halvannen cm høyere. Lenke til kommentar
akelbo Skrevet i går, 10:40 Del Skrevet i går, 10:40 Chaos_Niddhogg skrev (2 timer siden): Er vel på tide de viser frem konsollen nå =D "Det eneste vi kan si med hundre prosent sikkerhet er at konsollen blir bakoverkompatibel og får muligheten til å spille Switch-spill." Nei, siden det ikke ee bekreftet så er det ikke 100% sikkert, men veeeldig sannsynlig,ja. Nintendo bekrefter bakoverkompatibilitet for Switch 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet i går, 10:50 Del Skrevet i går, 10:50 akelbo skrev (2 minutter siden): Nintendo bekrefter bakoverkompatibilitet for Switch 2 Det er noe greier med "liten skrift" på slutten av den tweeten som åpner for litt usikkerhet rundt hva det faktisk betyr: "Further information about the successor to Nintendo Switch, including its compatibility with Nintendo Switch, will be announced at a later date." Lenke til kommentar
Andres Skrevet i går, 10:52 Del Skrevet i går, 10:52 Chaos_Niddhogg skrev: Er vel på tide de viser frem konsollen nå =D "Det eneste vi kan si med hundre prosent sikkerhet er at konsollen blir bakoverkompatibel og får muligheten til å spille Switch-spill." Nei, siden det ikke ee bekreftet så er det ikke 100% sikkert, men veeeldig sannsynlig,ja. Det er bekreftet av Nintendo president Shuntaro Furukawa november 2024, det er fakta Lenke til kommentar
akelbo Skrevet i går, 10:56 Del Skrevet i går, 10:56 Nimrad skrev (3 minutter siden): Det er noe greier med "liten skrift" på slutten av den tweeten som åpner for litt usikkerhet rundt hva det faktisk betyr: "Further information about the successor to Nintendo Switch, including its compatibility with Nintendo Switch, will be announced at a later date." Man vet vel aldri sikkert med Nintendo, men tror ikke selskapet er tjent med å kunngjøre i offisiell kapasitet at «Nintendo Switch-programvare vil være spillbart på etterfølgeren til Nintendo Switch» og så forsøke seg med en «Lurte dere. Dere glemte å lese liten skrift». 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet i går, 10:59 Del Skrevet i går, 10:59 akelbo skrev (1 minutt siden): Man vet vel aldri sikkert med Nintendo, men tror ikke selskapet er tjent med å kunngjøre i offisiell kapasitet at «Nintendo Switch-programvare vil være spillbart på etterfølgeren til Nintendo Switch» og så forsøke seg med en «Lurte dere. Dere glemte å lese liten skrift». De gjør nok ikke det, nei. Men de kunne funnet på at f.eks. online ikke er tilgjengelig på gamle spill. I verste fall at kun spesifikke spill er bakoverkompatible. Men det blir spekulasjoner. Jeg tør å vedde på full bakoverkompabilitet og at den "lille skriften" handler om oppskalering på hvertfall utvalgte titler. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 11:31 Del Skrevet i går, 11:31 Nimrad skrev: akelbo skrev (1 minutt siden): Man vet vel aldri sikkert med Nintendo, men tror ikke selskapet er tjent med å kunngjøre i offisiell kapasitet at «Nintendo Switch-programvare vil være spillbart på etterfølgeren til Nintendo Switch» og så forsøke seg med en «Lurte dere. Dere glemte å lese liten skrift». De gjør nok ikke det, nei. Men de kunne funnet på at f.eks. online ikke er tilgjengelig på gamle spill. I verste fall at kun spesifikke spill er bakoverkompatible. Men det blir spekulasjoner. Jeg tør å vedde på full bakoverkompabilitet og at den "lille skriften" handler om oppskalering på hvertfall utvalgte titler. Var sikker på det skulle være BC før de uttalte det siden der er en Nintendo greie, men kan og hende det er "noe" som mangler. For eksempel Switch 1 carts ikke funker i S2. Men det er veldig usannsynlig siden de har ordnet opp i det før. Jeg venter på de viser frem driten før jeg sier meg 100% sikker på det :D Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 11:32 Del Skrevet i går, 11:32 Veldig artig med det på joy-con'en. Artig om en kan bruke den som mus som noen spekulerer på. Lenke til kommentar
discostu Skrevet i går, 11:55 Del Skrevet i går, 11:55 Spent på hvor utdatert hardware de kommer til å komme frem med denne gangen. Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet i går, 14:00 Del Skrevet i går, 14:00 discostu skrev: Spent på hvor utdatert hardware de kommer til å komme frem med denne gangen. Håper den er utdatert nok til å holde prisen på et fortsatt behagelig nivå. De har skvist mye morro ut av den nå 10+ år gamle Tegra X1-baserte chippen i Switch 1. Noen spill kunne nok hatt mer stabil fps, men alt i alt er det imponerende. Det er ikke hardwaren som avgjør for kjøpet uansett, men tilgangen på spill. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet i går, 14:18 Del Skrevet i går, 14:18 discostu skrev (2 timer siden): Spent på hvor utdatert hardware de kommer til å komme frem med denne gangen. Nintendo lager konsoller som passer under juletreet til barn, ikke for menn som har rundet 40 og med lønn på godt over en halv million. Kjøp deg en Steam Deck eller Playstation om du på liv og død insisterer på at spill skal være fotorealistiske. Jeg sier ikke at Nintendo Switch 1 ikke er for svak i disse dager, men om du forventer at Switch 2 skal bli en kraftig maskin så kommer du garantert til å bli skuffet. Lenke til kommentar
Fenris Helheim Skrevet i går, 14:18 Del Skrevet i går, 14:18 Viss den ikke er lagd for 60fps i spill som standard så kan den råtne på sjøbunnen. Aldri mer går eg tilbake til 30fps, fått nok av å spille i sirup. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet i går, 14:19 Del Skrevet i går, 14:19 Fenris Helheim skrev (Akkurat nå): Viss den ikke er lagd for 60fps i spill som standard så kan den råtne på sjøbunnen. Aldri mer går eg tilbake til 30fps, fått nok av å spille i sirup. Det er ikke Nintendo som bestemmer det, men spillprodusentene. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet i går, 15:29 Del Skrevet i går, 15:29 Gavekort skrev (1 time siden): Det er ikke Nintendo som bestemmer det, men spillprodusentene. Ikke enig i at den påstanden kan stå så bastant som den gjør. Teknisk sett kan de skru ned på grafikken, ja, men i praksis er det et samspill mellom hardware og software. Hvis Nintendo går for veldig utdatert hardware for den tiden vi er i så ender man opp med flere spill som sliter med lav FPS. Hvis det blir tilfelle så vil jeg legge mer skyld på Nintendo enn utviklerne. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet i går, 15:34 Del Skrevet i går, 15:34 Gavekort skrev (1 time siden): Nintendo lager konsoller som passer under juletreet til barn, ikke for menn som har rundet 40 og med lønn på godt over en halv million. Kjøp deg en Steam Deck eller Playstation om du på liv og død insisterer på at spill skal være fotorealistiske. Jeg skjønner poenget ditt, men jeg er glad jeg ikke har rundet 40 helt enda, for jeg digger Switch. Det er ikke det at jeg vil ha fotorealisme, men jeg skulle ønske en splitter ny konsoll faktisk hadde en sjanse til å kjøre nye spill uten at de spesifikt må gjøre mye arbeid for at spillene skal flyte noenlunde. Steam Deck, ROG Ally osv. har jo bevist at det er fullt mulig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet i går, 15:53 Del Skrevet i går, 15:53 Nimrad skrev (26 minutter siden): Ikke enig i at den påstanden kan stå så bastant som den gjør. Teknisk sett kan de skru ned på grafikken, ja, men i praksis er det et samspill mellom hardware og software. Hvis Nintendo går for veldig utdatert hardware for den tiden vi er i så ender man opp med flere spill som sliter med lav FPS. Hvis det blir tilfelle så vil jeg legge mer skyld på Nintendo enn utviklerne. Det er ikke Nintendo som bestemte at CD Project Red skulle lansere Witcher 3 på Switch, eller at de skulle sku opp (ikke ned) grafikken til FPS knelte. Eneste man påstår egentlig er at det ikke er plass til lav-ytelseskonsoller fordi alle har høye forventninger til ytelse og grafikk. Nimrad skrev (21 minutter siden): Jeg skjønner poenget ditt, men jeg er glad jeg ikke har rundet 40 helt enda, for jeg digger Switch. Det er ikke det at jeg vil ha fotorealisme, men jeg skulle ønske en splitter ny konsoll faktisk hadde en sjanse til å kjøre nye spill uten at de spesifikt må gjøre mye arbeid for at spillene skal flyte noenlunde. Steam Deck, ROG Ally osv. har jo bevist at det er fullt mulig. Jeg vil igjen understreke at jeg ikke forsvarer Switch 1 som god nok. Den er ikke god nok. Den er alt for svak i disse dager. Tears of the Kingdom, til tross for et tappert forsøk, er et godt eksempel på at konsollen er klar for pensjon. Det jeg prøver å si er at Switch 2 ikke kommer til å være en vifteovn til 10.000 kr som kan tilfredsstille de samme behovene som Playstation, Xbox og PC, fordi Switch skal være tilgjengelig for barn, og jeg tror både Nintendo og jeg er enige om at spill kan være gode uten å se fotorealistiske ut. Man må kunne tilfredsstille vanlige forventninger til spill i 2025, men fotorealisme er gjerne det første man legger på hylla. Når tredjepartsutviklere (omsider) prøver å trykke fotorealisme inn på en low end håndholdt konsoll så blir det selvsagt en skuffelse og unnskyldninger slik som "cinematisk 24 FPS" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå