danfredr Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Hei. Holder på å lage en egen privet mailprogram som bare jeg og en kompis kan bruke. Jeg tengte jeg skulle bruke hjemmeside plassen min "http://home.no.net/danfredr" som server der alle meldingene blir sendt til lastet fra programmet. Så lurer jeg på en del ting, håper jeg får svar på det fleste Når jeg trykker på Command1 så skal programmet lagre texten som jeg har skrevet i text1 lagres på "http://home.no.net/danfredr/mail/out" filnavnet som det som jeg har skrevet i text1 og etternavnet (.TXT) skal den lagres som uansett om jeg ikke skreiv det i text1. Alle .TXT filene som ligger "http://home.no.net/danfredr/mail/inn" skal listes opp i listbox1 og etternavnet skal være kjult. når jeg dubbel klikker på en fil i listen så skal teksten inni fila vises i: form2.text2.text og navnet på fila UNTAT etternevnet vises i form2.label1.caption I form1.label1.caption så skal det stå hvor stor plass "http://home.no.net/danfredr/inn" tar i KB Hvis jeg får svar på dette så har jeg nokk info til å lage registrering for andre brukere. Da kan dem bestemme AKKURAT hva adressen din skal være Det kunne vært fint om dere sendte formen på mail [email protected] ellers kan dere forklare det hær på forumet Jeg takker får svarene når de kommer Endret 16. januar 2004 av danfredr Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Her er hvertfall koden for opplsating av filer. Men jeg bare sier deg, den er lang ifra sikker! Det har jeg merka.. hvis du åpner exe fila i notepad etter den er kompilert så kan man se passord, ftp og brukernavn! Option Explicit Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long Private Declare Function InternetCloseHandle Lib "wininet.dll" (ByVal hInet As Long) As Integer Private Declare Function InternetConnect Lib "wininet.dll" Alias "InternetConnectA" (ByVal hInternetSession As Long, ByVal sServerName As String, ByVal nServerPort As Integer, ByVal sUserName As String, ByVal sPassword As String, ByVal lService As Long, ByVal lFlags As Long, ByVal lContext As Long) As Long Private Declare Function InternetOpen Lib "wininet.dll" Alias "InternetOpenA" (ByVal sAgent As String, ByVal lAccessType As Long, ByVal sProxyName As String, ByVal sProxyBypass As String, ByVal lFlags As Long) As Long Private Declare Function FtpGetCurrentDirectory Lib "wininet.dll" Alias "FtpGetCurrentDirectoryA" (ByVal hFtpSession As Long, ByVal lpszCurrentDirectory As String, lpdwCurrentDirectory As Long) As Long Private Declare Function FtpPutFile Lib "wininet.dll" Alias "FtpPutFileA" (ByVal hConnect As Long, ByVal lpszLocalFile As String, ByVal lpszNewRemoteFile As String, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwContext As Long) As Boolean Const FTP_TRANSFER_TYPE_UNKNOWN = &H0 Const FTP_TRANSFER_TYPE_ASCII = &H1 Const FTP_TRANSFER_TYPE_BINARY = &H2 Const INTERNET_DEFAULT_FTP_PORT = 21 Const INTERNET_SERVICE_FTP = 1 Const INTERNET_FLAG_PASSIVE = &H8000000 Const INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG = 0 Const INTERNET_OPEN_TYPE_DIRECT = 1 Const INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY = 3 Const INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG_WITH_NO_AUTOPROXY = 4 Const MAX_PATH = 260 Const PassiveConnection As Boolean = True Private Sub Form_Load() Dim hConnection As Long, hOpen As Long, sOrgPath As String hOpen = InternetOpen("FTP-Client program", INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG, vbNullString, vbNullString, 0) hConnection = InternetConnect(hOpen, "din ftp", INTERNET_DEFAULT_FTP_PORT, "brukernavn", "passord", INTERNET_SERVICE_FTP, IIf(PassiveConnection, INTERNET_FLAG_PASSIVE, 0), 0) sOrgPath = String(MAX_PATH, 0) FtpGetCurrentDirectory hConnection, sOrgPath, Len(sOrgPath) FtpPutFile hConnection, "c:\7wvbv.txt", "t1r4/7wvbv.txt", FTP_TRANSFER_TYPE_UNKNOWN, 0 InternetCloseHandle hConnection InternetCloseHandle hOpen End Sub Hvis du skal lagre text1 på internett tror jeg du først må lagre den på pc'en.. Open "C:\buff.txt" For Output As #1 Print #1, Text1.Text Close #1 Skjønner? Hvordan liste opp filer kan jeg ikke, men jeg tror en annen har spurt om det her før. Edit: hvordan liste opp filer på internett Endret 16. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Når du dobbel klikker på en fil som vises i listboxen så skal den lagres og åpnes i text1? da må du først laste ned filen: Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long Private Sub List1_dblClick() URLDownloadToFile 0, list1.text, "c:\buff.txt", 0, 0 End Sub Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 nor jeg skal lagre texten fra text boxen, gåt det ikke ann og bare bruke ftp adressen: ftp://brukernavnet:[email protected] på samme måte som man lagrer det på hardisken min ? jeg vet ikke hvordan man gjør det en gang Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Når du dobbel klikker på en fil som vises i listboxen så skal den lagres og åpnes i text1? da må du først laste ned filen: Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long Private Sub List1_dblClick() URLDownloadToFile 0, list1.text, "c:\buff.txt", 0, 0 End Sub da blir det en slaks midlertidig fil . det kan jeg bruke Men hvordan lister jeg opp filene da på den måten jeg fårtalte først? Endret 16. januar 2004 av danfredr Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Når du dobbel klikker på en fil som vises i listboxen så skal den lagres og åpnes i text1? da må du først laste ned filen: Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long Private Sub List1_dblClick() URLDownloadToFile 0, list1.text, "c:\buff.txt", 0, 0 End Sub da blir det en slaks midlertidig fil . det kan jeg bruke Men hvordan lister jeg opp filene da på den måten jeg fårtalte først? Lister opp alle txt filene i den andre mappa? skal finne ut Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Har laget et prosjekt til deg her. Har ikke kommentert alt.. har tatt koder som den ftp greia fra forumet her og skjøner egentlig ikke noe av den selv Noen mer så bare spør Edit: har du msn? legg meg til da, [email protected] Endret 16. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 TAKK. Den funker fint med opplastingen til hardisken min når programmet skal vise texten i text1 så kjer det ingenting. Hvordan kan får man plasert texten inni "c:\hei.txt" inn i text1 ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 TAKK. Den funker fint med opplastingen til hardisken min når programmet skal vise texten i text1 så kjer det ingenting. Hvordan kan får man plasert texten inni "c:\hei.txt" inn i text1 ? Hva mener du? når du dobbel klikker på listen så kommer ikke teksten i RichTextBox1? Får du feilmelding? Sjekk om det finnes en fil som heter buff.txt i C:\, finnes den? Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Hvor finner jeg RichTextBox1? den er ikke til venstre på lista jeg har nemmelig copiert codene inn på mitt program så jeg vet ikke hvor jeg finner den Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Hvor finner jeg RichTextBox1?den er ikke til venstre på lista jeg har nemmelig copiert codene inn på mitt program så jeg vet ikke hvor jeg finner den Nå skjønner jeg ditt problem! Du har satt inn en tekst boks hvor mailene og alt skal skrives inn, right? Jeg har lagd koden min med en RichTextBox1. får å kunne dra den inn i formen fra venstre-menyen må du legge den til først: Høyreklikk - componenst - Microsoft RichText Box control e.l. Så drar du en sånn ned i formen istedenfor tekxt1. Hvis alt andre i koden din bruker den text1 kan jeg skrive kode for å fortsette å bruke text1. Edit: i den components menyen så har man også masse andre kule ting som f.eks dvd avspiller og sånt. du bør sjekke de en gang Endret 16. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Så langt har jeg komet med det MailMe - pro 1.0.rar Jeg får se på det mer i morgen. Det er en *.rar fil. håper du har winrar inne. du finner det på www.win-rar.com Endret 18. januar 2004 av danfredr Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Kommer ikke inn på ftp'en.. Edit: no such file or directory Endret 16. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg får listet opp alle filene i mappen men når jeg klikker på en fil så lastes filen til c:\ og så opnes form3 men det kommer ingenting i textboxen Trenger kun en enkel kode som viser texten i filen og pleserer det i text1 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Jeg får listet opp alle filene i mappen men når jeg klikker på en fil så lastes filen til c:\ og så opnes form3 men det kommer ingenting i textboxen Trenger kun en enkel kode som viser texten i filen og pleserer det i text1 Åja! du trykker på listen som er i en form (form1) og form3 skal vises med en text boks? Da må du skrive i koden form3.richtext1.loadfile Edit: hadde vært lettere om du la ut prosjektet Edit2: hver gang noe skal vises i en annen form enn den formen koden ligger i så må du alltid skrive formX. din kode Endret 17. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Jeg får listet opp alle filene i mappen men når jeg klikker på en fil så lastes filen til c:\ og så opnes form3 men det kommer ingenting i textboxen Trenger kun en enkel kode som viser texten i filen og pleserer det i text1 Åja! du trykker på listen som er i en form (form1) og form3 skal vises med en text boks? Da må du skrive i koden form3.richtext1.loadfile Edit: hadde vært lettere om du la ut prosjektet Edit2: hver gang noe skal vises i en annen form enn den formen koden ligger i så må du alltid skrive formX. din kode Ja. Det har jeg gjort men texten inni filen vil ikke visen Går det ann og få vb programmet til opne en Database fil fra access ? Kan noen gi meg en eksempel på Melding og tittel på melding osv... http://home.no.net/danfredr/mail/MailMe - pro 1.0.rar Endret 18. januar 2004 av danfredr Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Går det ann og få vb programmet til opne en Database fil fra access ? Kan noen gi meg en eksempel på Melding og tittel på melding osv... 1. Ja, men jeg aner ikke hvordan. Søk litt rundt her 2. Du mener MsgBox? En vanlig msgbox: Private Sub Command1_Click() MsgBox "hallloooo!!!" End Sub En med et emnet: Private Sub Command1_Click() MsgBox "hallloooo!!!", ,"Error!!" End Sub En med linjeskift: Private Sub Command1_Click() MsgBox "hallloooo!!!" & vbCrLf & "andre linje" End Sub Bokser med meldings-icon MsgBox "Info", vbInformation, "bla bla" MsgBox "Error", vbCritical, "bla bla" MsgBox "pass deg", vbExclamation, "bla bla" Med YesNo knapper If MsgBox("Vil du?", vbQuestion + vbYesNo, "Spørsmål") = vbYes Then 'koden hvis han trykker Yes End If Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Ser på programmet ditt nå og det ser bra ut, men den har en bug: hvis du ikke velger noe i lista og trykker på les melding så laster den ned ikke noe og viser det han fordige leste (som ligger i buff.txt) så jeg gjør sånn at hver gang man lukker form2 så slettes buff.txt. det er vel greit? Edit: jeg satsa på at det var greit jeg. Prosjektet ligger her Endret 18. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Takk. men når jeg skal opne en melding så vises meldingen. men når jeg lukker meldingen og så skal opne neste så vises den ikke. Jeg må restarte hele programmet får hvær melding jeg skal lese. Hva er bugen og hvordan fixer jeg det ? http://home.no.net/danfredr/mail/mailprog.zip Endret 22. januar 2004 av danfredr Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Takk. men når jeg skal opne en melding så vises meldingen. men når jeg lukker meldingen og så skal opne neste så vises den ikke. Jeg må restarte hele programmet får hvær melding jeg skal lese. Hva er bugen og hvordan fixer jeg det ? http://home.no.net/danfredr/mail/mailprog.zip Jeg hadde noe problemer med det jeg også og skjønner selv ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå