Trulss Skrevet søndag kl 19:59 Del Skrevet søndag kl 19:59 Synes det er litt drøyt når sendingen ikke er engang er full HD (etter hva jeg har lest)? Så nyhetene kl. 1900 og litt av "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu". Det var ingen andre apper i bruk (eller oppdateringer). For sammenligning pleier Viaplay å bruke 1.4 GB i timen ved streaming av serie med god kvalitet. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet søndag kl 20:08 Del Skrevet søndag kl 20:08 Men ... kvifor er det et problem? Altibox bruker vel multicast på direktesendinger, til forskjell fra streaming som bruker unicast, så dei sender effektivt sett kun en datastrøm for kvar kanal, og kan derfor tillate seg høgare bitrate. Dei fleste liker høgare bitrate. Dessuten er ikkje drøyt 8Mb/s spesielt høg bitrate for video... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet søndag kl 20:08 Del Skrevet søndag kl 20:08 Det tilsvarer omtrent 8 Mbps, som er helt innenfor normalen. Altibox bruker opp mot 12 Mbps. Viaplay ser ut til å kun tilby opp mot 6 Mbps, derav forskjellen. Men jeg kan ikke finne noen offisielle tall, men det er åpenbart at NRK streames i høyere bitrate. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet søndag kl 20:11 Forfatter Del Skrevet søndag kl 20:11 Uderzo skrev (Akkurat nå): Det tilsvarer omtrent 8 Mbps, som er helt innenfor normalen. Altibox bruker opp mot 12 Mbps. Viaplay ser ut til å kun tilby opp mot 6 Mbps, derav forskjellen. Men jeg kan ikke finne noen offisielle tall, men det er åpenbart at NRK streames i høyere bitrate. Ja, Altibox kom med ny app nå nylig, og da ble forbruket betraktelig høyere, og bildekvaliteten bedre. Nå har appen samme "look" som modell A-dekoderen som jeg målte på nå. Tidligere har det blitt sagt at signalet til NRK går rett igjennom og at altibox (tv-leverandør) ikke justerer kvaliteten, men dette kan umulig stemme. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet i går, 15:16 Del Skrevet i går, 15:16 (endret) De siste 6-7 årene har jeg hatt diverse Internett løsninger, med begrensninger. Og de ble fort brukt opp, enten det var 70 eller 100 GB, og enten jeg så på Netflix eller NRK. Trådløs Internett fra Telia uten begrensninger funket bra, de to og et halvt siste år med fiber, helt klart best. Og kvaliteten på bildet har stort sett vært veldig bra, ettersom jeg til vanlig bruker parabol. 4 episoder av the Darkness på Allente1 boksen nærmer seg 10 GB. De fleste streamingtjenester i dag har utmerket kvalitet på bilde, og ofte på lyd også. Ferdig med to episoder til, og endte på 16GB. Endret i går, 17:01 av Kjell Olaf Winther Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet i går, 15:21 Del Skrevet i går, 15:21 Stor forskjell på app koblet mot Altibox og tilsvarende ja - mot vanlig mobilapp. NRK bruker ikke mer enn andre strømme-apper dersom du bruker nettbrett eller mobil. Men da går kvaliteten ned, noe du sjelden merker fordi du nettopp bruker mobil/nettbrett. 60 min strømming på NRK TV via app på mobil, er ca 350 mb. Lenke til kommentar
joandreas Skrevet i går, 16:19 Del Skrevet i går, 16:19 Vanskelig forklare kompresjon. om så knapt merker 720 og 1080p 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå