afixy Skrevet søndag kl 01:20 Del Skrevet søndag kl 01:20 Hei Trenger forslag til gunstig innboforsikring, da jeg har byttet jobb å meldt meg ut av fagforeninga som ga meg en svært gunstig avtale. Er fortiden uten fagforening og slikt vil det være framover. Har DNB som hovedbank, bil via KLP ellers er hus forsikret via borettslag. Har en 4 år gammel alminnelig leilighet med helt ordinære ting&tang ikke billig ikea/jysk inventar, men som sagt helt allminnelig. Kanskje vært høvelig med reiseforsikring også? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet søndag kl 15:32 Del Skrevet søndag kl 15:32 Jeg er godt fornøyd med Gjensidige. Liker selskaper som ikke tar ut utbytte til eierne sine. Du får som regel igjen 10%+ i kundeutbytte hvert år. Jeg er kunde av Flyt (Autopass) og fikk da 16% rabatt på bilforsikring. De er helt på snittet prismessig når det gjelder andre selskaper. Men "regelen" er at det lønner seg å samle alle forsikringene hos en plass, og da hovedbanken din. Men DNB er jo en pissedyr bank i utgangspunktet. Skjønner ærlig talt ikke at folk foretrekker DNB. Med mindre du er 90+ år og ikke vant til noe annet (satt på spissen). Du skriver borettslag... Er det OBOS? Da får du også gode rabatter på forsikring og bank. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet søndag kl 15:41 Del Skrevet søndag kl 15:41 Hvorfor går du ut av fagforeningen? Kan gi deg rimelige forsikringer og hjelp når du trenger det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet søndag kl 16:44 Del Skrevet søndag kl 16:44 Milhouse85 skrev (1 time siden): Jeg er godt fornøyd med Gjensidige. Liker selskaper som ikke tar ut utbytte til eierne sine. Du får som regel igjen 10%+ i kundeutbytte hvert år. Jeg er kunde av Flyt (Autopass) og fikk da 16% rabatt på bilforsikring. De er helt på snittet prismessig når det gjelder andre selskaper. Men "regelen" er at det lønner seg å samle alle forsikringene hos en plass, og da hovedbanken din. Men DNB er jo en pissedyr bank i utgangspunktet. Skjønner ærlig talt ikke at folk foretrekker DNB. Med mindre du er 90+ år og ikke vant til noe annet (satt på spissen). Du skriver borettslag... Er det OBOS? Da får du også gode rabatter på forsikring og bank. Gjensidige betaler ut utbytte. Og det er ikke nødvendig å samle forsikringene hos hovedbanken din, bare hos samme forsikringsselskap. 1 Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet søndag kl 16:57 Del Skrevet søndag kl 16:57 Milhouse85 skrev (1 time siden): Jeg er godt fornøyd med Gjensidige. Liker selskaper som ikke tar ut utbytte til eierne sine. Du får som regel igjen 10%+ i kundeutbytte hvert år. Jeg er kunde av Flyt (Autopass) og fikk da 16% rabatt på bilforsikring. De er helt på snittet prismessig når det gjelder andre selskaper. Men "regelen" er at det lønner seg å samle alle forsikringene hos en plass, og da hovedbanken din. Men DNB er jo en pissedyr bank i utgangspunktet. Skjønner ærlig talt ikke at folk foretrekker DNB. Med mindre du er 90+ år og ikke vant til noe annet (satt på spissen). Du skriver borettslag... Er det OBOS? Da får du også gode rabatter på forsikring og bank. "Det er ikke noe galt med Gjensidige som forsikringsselskap, men "kundeutbytte" er et billig triks som virker litt for godt. Er mange som går rundt og tror at de er medeiere av Coop Hvorfor ikke sjekke med KLP? Har selv bilforsikring der uten at det er gjennom fagforening, rett og slett fordi de billigst av alle tilbyderne. Det kan være vanskelig å sammenligne priser, da innboforsikring ofte inngår i pakketilbud, men den bør ikke ligge på over 1500. Det er uansett mye mer på å spare på å shoppe rundt når man skal ha bilforsikring enn innboforsikring. 1 Lenke til kommentar
afixy Skrevet søndag kl 17:46 Forfatter Del Skrevet søndag kl 17:46 Milhouse85 skrev (2 timer siden): Jeg er godt fornøyd med Gjensidige. Liker selskaper som ikke tar ut utbytte til eierne sine. Du får som regel igjen 10%+ i kundeutbytte hvert år. Jeg er kunde av Flyt (Autopass) og fikk da 16% rabatt på bilforsikring. De er helt på snittet prismessig når det gjelder andre selskaper. Men "regelen" er at det lønner seg å samle alle forsikringene hos en plass, og da hovedbanken din. Men DNB er jo en pissedyr bank i utgangspunktet. Skjønner ærlig talt ikke at folk foretrekker DNB. Med mindre du er 90+ år og ikke vant til noe annet (satt på spissen). Du skriver borettslag... Er det OBOS? Da får du også gode rabatter på forsikring og bank. Skal sjekke ut Gjensidige, har tidligere hatt kundeforhold der, kundeutbytte kom som en bonus på slutten av året! Er helt enig med det ang DNB, grunnen jeg endte opp her var nettopp av fordeler iht fagforening ... (som jeg nå har meldt meg ut av, kommer også innen rimelig tid avslutte kundeforholdet her - meeen nettopp her tilbytte banken meg en GOD avtale! Tilhører ikke OBOS. Salvesen. skrev (1 time siden): Hvorfor går du ut av fagforeningen? Kan gi deg rimelige forsikringer og hjelp når du trenger det. Av flere grunnet egentlig, også siden jag har valgt ta meg en pause fra yrket og den tilhørende fagforeninga. Var rett og slett utbredt og dritt lei! Cascada81 skrev (44 minutter siden): "Det er ikke noe galt med Gjensidige som forsikringsselskap, men "kundeutbytte" er et billig triks som virker litt for godt. Er mange som går rundt og tror at de er medeiere av Coop Hvorfor ikke sjekke med KLP? Har selv bilforsikring der uten at det er gjennom fagforening, rett og slett fordi de billigst av alle tilbyderne. Det kan være vanskelig å sammenligne priser, da innboforsikring ofte inngår i pakketilbud, men den bør ikke ligge på over 1500. Det er uansett mye mer på å spare på å shoppe rundt når man skal ha bilforsikring enn innboforsikring. Coop - litt ditt! 😛 neida, er faktisk ikke coop-medlem. Sjekket flere selskaper, landet på KLP og signete avtale! Har også bil her, kjedelig de ikke tilbyr samlerabatt. Takk for innspill folkens! Lenke til kommentar
jstensli Skrevet søndag kl 18:08 Del Skrevet søndag kl 18:08 Vi bruker JBF, men ikke alle som kan melde seg inn der. Sjekk opp om du har mulighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå