Gjest eac4b...b49 Skrevet lørdag kl 11:42 Del Skrevet lørdag kl 11:42 Hva gjør man når ubehaget blir så stort at man ikke takler hverdagen lenger. Så stort at man ikke orker noenting. Har så mye uro i kroppen at man ikke klarer å slappe av. Har spenninger i nakken som er så konstant at det drar all energi ut av meg. Det ødelegger livet mitt totalt og livskvaliteten er knapt nok tilstedet. Det har vært sånn så lenge at jeg er redd det er permanent. Jeg vil jo egentlig leve, men samtidig er livet utholdelig. Har mange rundt jeg bryr meg om å livet på stell, men dette her skygger over for alt. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet lørdag kl 11:50 Del Skrevet lørdag kl 11:50 Da går man til legen og forklarer situasjonen for å få behandling og sykmelding. 2 Lenke til kommentar
Gjest eac4b...b49 Skrevet lørdag kl 11:59 Del Skrevet lørdag kl 11:59 Det har jeg forsøkt men ble bare henvist til fysio og det hjelper ikke. Sykmeldt har jeg vært 1 år allerede og er på AAP nå. Er jo bare 34år. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 12:02 Del Skrevet lørdag kl 12:02 Gjest eac4b...b49 skrev (2 minutter siden): Det har jeg forsøkt men ble bare henvist til fysio og det hjelper ikke. Sykmeldt har jeg vært 1 år allerede og er på AAP nå. Er jo bare 34år. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Da fortsetter man å dra til legen, man får diagnose og henvises til spesialist. Høres også ut som medisiner kan være en midlertidig løsning til dere kommer lengre i prosessen. Kan også anbefale psykomotorisk fysioterapi. Jeg går fast til dette, i all hovedsak for spenninger i overkroppen. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet lørdag kl 12:06 Del Skrevet lørdag kl 12:06 Har du fått noe diagnose og er det kun nakken du er plaget med eller er det også andre deler av kroppen? Lenke til kommentar
Gjest eac4b...b49 Skrevet lørdag kl 12:11 Del Skrevet lørdag kl 12:11 Ingen diagnose. Det er nakken hovedsakelig men sprer seg ut til hele overkroppen. Har fått Sobril mot uro men hjelper ingenting. Det er som å sitte i en ubehagelig sittestilling 24/7. Har forsøkt yoga og fysioterapi men hjelper kun en brøkdel av smertene Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet lørdag kl 12:14 Del Skrevet lørdag kl 12:14 Psykomotorisk fysioterapi kan fungere her. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 12:16 Del Skrevet lørdag kl 12:16 Gjest eac4b...b49 skrev (2 minutter siden): Ingen diagnose. Det er nakken hovedsakelig men sprer seg ut til hele overkroppen. Har fått Sobril mot uro men hjelper ingenting. Det er som å sitte i en ubehagelig sittestilling 24/7. Har forsøkt yoga og fysioterapi men hjelper kun en brøkdel av smertene Anonymous poster hash: eac4b...b49 Som sagt, prøv å få hjelp av en psykomotorisk fysioterapeut. Om du tilfeldigvis befinner deg i nærheten av Haugalandet så send meg gjerne en PM så skal du få ett tips om en kjempe flink behandler! Og om sobrilen ikke fungerer tar du ikke nok. Snakk med legen om dette. Men, prøv helst å klare deg uten. Det kan være en vei til noe langt verre en uro og muskelsmerter. Men stå på, ikke gi opp og fortsett å gå til legen. 1 Lenke til kommentar
Gjest c898c...8d1 Skrevet i går, 06:29 Del Skrevet i går, 06:29 Utmatta? Anonymous poster hash: c898c...8d1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet i går, 06:45 Del Skrevet i går, 06:45 (endret) Hvordan forholder legen din seg, til medisinsk cannabis? Har du vurdert det? Et mye bedre alternativ, enn Sobril. Endret i går, 07:12 av Karltorbj 1 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet i går, 09:14 Del Skrevet i går, 09:14 (endret) Sobril, er et sterkt vanedannende dop, som rusmisbrukerene, betaler buksa av seg, for aa kjoepe, paa det illegale markedet. Endret i går, 09:15 av Karltorbj Lenke til kommentar
Gjest eac4b...b49 Skrevet i går, 09:29 Del Skrevet i går, 09:29 Føler meg definitivt utmatta og har vært det i årevis. Jeg sover også mye mer enn normalt, samtidig orker jeg mindre. Jeg bor ikke i nærheten av Haugalandet desverre. Har fått diagnosen bipolar, men ikke PTSD. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet i går, 10:16 Del Skrevet i går, 10:16 Gjest eac4b...b49 skrev (22 timer siden): Har så mye uro i kroppen at man ikke klarer å slappe av. Har spenninger i nakken som er så konstant at det drar all energi ut av meg Er smertene jevnt fordelt i nakken eller har du ett/flere steder hvor du opplever som verre? Hvordan er bevegeligheten din i nakkeregionen, kan du bevege hodet fra side til side greit, nærmest 180 grader totalt? Hva med å legge haken ned mot brystet? Feil sittestilling over tid, eks. foran TV, PC, med mobil i hånden kan gi spenninger i nakke og rygg. Hvor mye/lite fysisk aktiv er du? Eks. svømming kan være en god aktivitet for nakke, rygg og kroppen generelt. Generelt tips når man snakker med helsepersonell, som leger, som primært har fokus på det somatiske (kroppen): ALDRI! bruk ‘jeg føler’ men fortell at du OPPLEVER smerten/ubehaget som … - Når man forteller at man føler det som, åpner man for at behandleren enklere kan vektlegge at problemet ligger på det psykiske. 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet i går, 10:29 Del Skrevet i går, 10:29 Gjest eac4b...b49 skrev (22 timer siden): Hva gjør man når ubehaget blir så stort at man ikke takler hverdagen lenger. Så stort at man ikke orker noenting. Har så mye uro i kroppen at man ikke klarer å slappe av. Har spenninger i nakken som er så konstant at det drar all energi ut av meg. Det ødelegger livet mitt totalt og livskvaliteten er knapt nok tilstedet. Det har vært sånn så lenge at jeg er redd det er permanent. Jeg vil jo egentlig leve, men samtidig er livet utholdelig. Har mange rundt jeg bryr meg om å livet på stell, men dette her skygger over for alt. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Det høres ut som du har ettervirkning fra traumer som setter seg i musklaturen din. Dette kan være ting du selv ikke er oppmerksom på selv men kroppen husker,å er i flykt modus hele tiden. Noe som kan hjelpe er å komme deg vekk fra det livet du lever akkurat nå, feks en lengere ferie eller faktisk en uke alene i skogen, lydene å lukter i skogen er med på å roe det mentale som igjen vil gjøre at kroppen slapper av. Lenke til kommentar
Gjest eac4b...b49 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Idag har jeg bare vekslet med å slenge meg på sofaen, slenge meg i senga og gå frem og tilbake i leiligheten. Aldri blir jeg komfortabel. Nakken er ikke så vond idag men har en klump i brystet som ikke går bort. Jeg klarer aldri slappe av og jeg klarer ikke forklare hvor ille det egentlig føles med ord. Jeg føler meg også svak og utmattet og alt er bare drit. Jeg har bare lyst til å begynne å grine og ende det hele, men samtidig ikke. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
Gjest eac4b...b49 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden For sliten til å stå oppreist eller sitte oppreist, for mye uromoment er i kroppen til å legge meg ned å slappe av... Ond sirkel... Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Karltorbj skrev (10 timer siden): Hvordan forholder legen din seg, til medisinsk cannabis? Har du vurdert det? Et mye bedre alternativ, enn Sobril. Kilde? Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) Markiii skrev (43 minutter siden): Kilde? Ingen, tok det rett i fra egne og kjentes erfaringer Hvis du googler Sobril, saa kan du lese til krampa tar deg om sterk avhengighetsfare. De som har det verst, med aa brekke av, er pillemisbrukerene. Naar jeg leser hva han sliter med, saa har jeg stor tro paa, at cannabisalternativet, hadde hoeynet livskvaliteten hans, betraktelig. Endret 18 timer siden av Karltorbj Lenke til kommentar
Gjest eac4b...b49 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Jeg røyker allerede cannabis daglig. Det har heller ikke den helt store effekten desverre. Anonymous poster hash: eac4b...b49 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå