Spillredaksjonen Skrevet lørdag kl 01:04 Del Skrevet lørdag kl 01:04 Elkjøp trapper opp spillsatsingen med salg av PC-komponenter Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet lørdag kl 02:05 Del Skrevet lørdag kl 02:05 Ja ok Blir sikker populært med slike priser Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet lørdag kl 07:21 Del Skrevet lørdag kl 07:21 Kan jo bli greit med butikker som har fysiske deler tilgjenglig raskt igjen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet lørdag kl 07:55 Del Skrevet lørdag kl 07:55 (endret) 5 hours ago, freedomseeker said: Blir sikker populært med slike priser Det er utsolgt over alt, så hvis de har på lager så er det garantert noen som kjøper slik ståa er nå (de er forresten utsolgt). De har forresten økt prisen til 12956, så det er nok veldig bevisst prissetting av dem. Endret lørdag kl 07:56 av Thor. Lenke til kommentar
anderstn Skrevet lørdag kl 09:32 Del Skrevet lørdag kl 09:32 Kjøpte ein prosessor hos power ein gang i tida. Den var ramma av ein forholdsvis eksotisk feil som fikk den til å krasje i enkelte tilfeller. Påviste feilen med memtest og dokumenterte det for Power med skjermbilder. Leverte den inn som ein reklamasjonssak og dei sendte den til sitt "verksted" for testing. Verkstedet meinte den var "ok" uten å dokumentere kva dei hadde testa eller korleis. Dette tok nokre månader og eineste måte å få status på var å fysisk møte opp på butikken der den var levert inn. Etter retur nr 3 rota dei vekk prosessoren på veien mellom butikk og verksted og eg fikk endelig heve kjøpet. Basert på andre erfaringar frå Elkjøp forventar eg samme behandling. Vil aldri handle sånt der igjen. Må eg først vente 2-3 månader kan eg like godt handle på nett å ha dialog meir direkte med dei som handterer reklamasjonen og testing. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 10:15 Del Skrevet lørdag kl 10:15 8 hours ago, freedomseeker said: Blir sikker populært med slike priser Kjøpte noen av disse for 7 1/2 år siden. Prisen var da 2299. I gamle dager gikk gjerne prisene ned på lagring Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet lørdag kl 10:47 Del Skrevet lørdag kl 10:47 24 minutes ago, ps5 said: Kjøpte noen av disse for 7 1/2 år siden. Prisen var da 2299. I gamle dager gikk gjerne prisene ned på lagring Betalte 1999,- hos komplett i november 2018. De skal ha 2790,- for dem nå. Tror rett og slett det er færre som kjøper harddisker så prisene blir nok bare å gå opp på harddisker i takt med at prisen per GB på SSD går ned. Er jo ikke så rart da; de fleste bruker jo pcen mest til spilling eller jobb så det er sjeldent behov for mer lagring en det SSDene har å by på, samt at de selvfølgelig er betydelig raskere og helt stille. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet lørdag kl 10:59 Del Skrevet lørdag kl 10:59 ps5 skrev (45 minutter siden): Kjøpte noen av disse for 7 1/2 år siden. Prisen var da 2299. I gamle dager gikk gjerne prisene ned på lagring Alle prisene stiger da krona er en flopp. Men hva mer kan forvente når man har en næringfindlig poltikk og verdens mest radikale innvandringspolitikk. Da stiger utgiftene raskt, og produktiviteten stuper. Lenke til kommentar
anderstn Skrevet lørdag kl 12:07 Del Skrevet lørdag kl 12:07 Prisen på store sata disker stiger delvis fordi alt dei er laga av er dyrere, men mest fordi dei har fått et bruksområde innanfor sky- og bedriftsegmentet. Ganske mange som i dag bruker et SAN/NAS med kun sata disker som mellomlagring der skrive- og leseytelse er mindre viktig framfor sas alternativ. Samme gjelder skyleverandører som tilbyr billig lagring til folk flest. Lenke til kommentar
Corelight Skrevet lørdag kl 15:51 Del Skrevet lørdag kl 15:51 bubba477 skrev: Kan jo bli greit med butikker som har fysiske deler tilgjenglig raskt igjen. Ja enig det er jo litt manko på i norge. Storsett bare komplett/Proshop man kan bruke for masse forskjellig hardware tilgjengelig men 1-3 dager levering selvsagt. Er ikke super happy for Elkjøp siden ofte ansetter inkompetente folk, men får dem egne avdelinger og stort lager med bra priser og utvalg og dem som jobber der faktisk vet hva dem driver med så skal jeg bli optimistisk igjen. Grøsser hver gang jeg ser inn i en Elkjøp PC der alt er "cheapet" ned til minste detail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå