Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:42 Del Skrevet lørdag kl 17:42 wampster skrev (1 minutt siden): Nytt personangrep ja Du klarer jo aldri å komme med noe konkret og begynner med det samme "personangrep" tullet hver gang. En regel for Salvesen og en annen for resten. 🤡 Det er bare du som har nevnt personangrep her. Selvinnsikt bør en kanskje få seg? Men seriøst, nok tull nå? Saklig diskusjon? 2 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet lørdag kl 17:42 Del Skrevet lørdag kl 17:42 wampster skrev (1 minutt siden): Hvordan... Det blir like intetsigende som å si "alle skal ha det bedre" (eller som AP sier) "alle skal med" / "det er vanlige folks tur" Hvordan...? Fritidsklubber med boller og brus. Jeg bruker denne klisjeen med et snev at alvor, fordi det er nesten der vi er... Hele innvandringspolitikken i Europa de siste 50 år er et gedigent eksperiment, og foreløpig har det liksom ikke gått helt bra noe sted. Jeg tror ikke noe vet hva de driver med, eller hvordan man skal få det til 2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:44 Del Skrevet lørdag kl 17:44 (endret) wampster skrev (3 minutter siden): Så hva skal de fokusere på... Konkret... Det nevnte jeg over. -bedre integrering av de vi har tatt i mot -bedre integrering av de vi kommer til å ta i mot -rydde opp i de værste områdene med kriminalitet M.m. Hovedpoenget mitt er at jeg ikke er enig med frp å stenge krana. Men jeg er enig med de i at det er problemer og vi bør gjøre det vi kan for å gjøre det bedre. En annen ting er at en bør slå hardere ned på rasisme og ekstremisme Endret lørdag kl 17:45 av Salvesen. 2 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet lørdag kl 17:45 Del Skrevet lørdag kl 17:45 (endret) Noen er avhengig av et stabilt land med en velferdsstat, andre er det ikke. Da blir ideologien deretter. Venstresdien i Norge kan uansett ikke rømme ifra fakta. Det er at krona er i fritt fall, og dermed verdien av norske lønninger. At det er 100 000 unge som verken er i jobb eller utdanning, at boligprisene er fullstendig ute av kontroll, antall uføre øker, helsekøene øker, nåløyet for å få hjelp i spesialhelsetjenesten blir trangere. Vi fører en ekstremt liberal innvandringspolitikk sammenlignet med andre land, det er også bare en enkel faktaopplysning. Endret lørdag kl 17:54 av freedomseeker 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:46 Del Skrevet lørdag kl 17:46 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Det nevnte jeg over. -bedre integrering av de vi har tatt i mot -bedre integrering av de vi kommer til å ta i mot -rydde opp i de værste områdene med kriminalitet M.m. Jesus fucking christ Hvordan mener du man skal få integrert dem bedre? Hvordan mener du man skal rydde opp i de værste områdene? 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet lørdag kl 17:46 Del Skrevet lørdag kl 17:46 Salvesen. skrev (4 minutter siden): Jeg sier ikke nødvendigvis at vi skal ta inn like mange, jeg sier bare at jeg ikke er enig i stopp. Men om en finner ut at en må redusere for å bedre rydde opp situasjonen en har så tenker jeg at en får gjøre det. Hvor er din grense for å si stopp? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:47 Del Skrevet lørdag kl 17:47 wampster skrev (Akkurat nå): Jesus fucking christ Hvordan mener du man skal få integrert dem bedre? Hvordan mener du man skal rydde opp i de værste områdene? Jeg har allerede forklart deg dette, jeg er ikke en ekspert på dette området og mener at det må være opp til de å finne de beste løsningene. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:48 Del Skrevet lørdag kl 17:48 Baranladion skrev (Akkurat nå): Hvor er din grense for å si stopp? Tja det er jo vanskelig å se inn i fremtiden og når en evt grense vill komme. Men jeg mener at vi pr i dag er langt i fra en slik grense. Jeg tenker det er fortsatt tid til å gjøre begge deler. Men om det blir for galt og en ikke får kontroll så må en jo tenke annerledes. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet lørdag kl 17:49 Del Skrevet lørdag kl 17:49 Tussi skrev (8 minutter siden): f eks kreftpasienter i flyktningleir, selv om det vil koste. Og utviklingshemmede. Fordi vi har råd til det. Jeg har gått gjennom middels krevende kreftbehandling, tok 5 år før jeg ble friskmeld. Og folk sto i køen her i Norge pga. begrenset kapasitet. Kostet vel noen 10-talls millioner, minst. Tipper jeg. Om køene blir lengre så folk vil dø i køen pr. i dag. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet lørdag kl 17:49 Del Skrevet lørdag kl 17:49 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Tja det er jo vanskelig å se inn i fremtiden og når en evt grense vill komme. Men jeg mener at vi pr i dag er langt i fra en slik grense. Jeg tenker det er fortsatt tid til å gjøre begge deler. Men om det blir for galt og en ikke får kontroll så må en jo tenke annerledes. Det er ikke det jeg spør om. Men siden du vet vi er langt ifra en slik grense, så regner jeg med at du veit hvor du mener grensen går? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:51 Del Skrevet lørdag kl 17:51 Baranladion skrev (Akkurat nå): Det er ikke det jeg spør om. Men siden du vet vi er langt ifra en slik grense, så regner jeg med at du veit hvor du mener grensen går? Nei, som sagt gjør jeg ikke det. For jeg har aldri kjent på det. Men som sagt, om vi fortsetter som før og ikke ser endring så må en endre på noe. Og i ytterste konsekvens kanskje hele innvandringen. Men igjen jeg vet ikke når dette evt ville slått inn for meg. Og det har veldig lite å si, som jeg har fortalt andre her så er ikke jeg politiker og jobber ikke med dette. Jeg deler bare mine meninger. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:52 Del Skrevet lørdag kl 17:52 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg har allerede forklart deg dette, jeg er ikke en ekspert på dette området og mener at det må være opp til de å finne de beste løsningene. Du har ikke forklart noe som helst... "man må rydde opp" "man må ta tak i det" er ikke å forklare noe. Det virker som om du ikke vet hva å forklare er: Forklare: "Gjøre forståelig. Presisere og utdype med egne ord og sette det som spørres om i en sammenheng." Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet lørdag kl 17:53 Del Skrevet lørdag kl 17:53 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Jeg deler bare mine meninger. Og de behøver ikke å være riktige, heldigvis.. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:53 Del Skrevet lørdag kl 17:53 wampster skrev (Akkurat nå): Du har ikke forklart noe som helst... "man må rydde opp" "man må ta tak i det" er ikke å forklare noe. Det virker som om du ikke vet hva å forklare er: Forklare: "Gjøre forståelig. Presisere og utdype med egne ord og sette det som spørres om i en sammenheng." Problemet er at du tror du skal bestemme hva jeg skal skrive. Du har ingen slik råderett over meg. Jeg deler mine tanker, that's it. Jeg har forklart at jeg er ikke egnet til å sette opp noen tiltaksplan for å bedre integrasjon i Norge. For det kan jeg veldig lite om. 1 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet lørdag kl 17:53 Del Skrevet lørdag kl 17:53 (endret) Salvesen. skrev (3 minutter siden): Nei, som sagt gjør jeg ikke det. For jeg har aldri kjent på det. Men som sagt, om vi fortsetter som før og ikke ser endring så må en endre på noe. Og i ytterste konsekvens kanskje hele innvandringen. Men igjen jeg vet ikke når dette evt ville slått inn for meg. Og det har veldig lite å si, som jeg har fortalt andre her så er ikke jeg politiker og jobber ikke med dette. Jeg deler bare mine meninger. Bra, for det er ingen som vet hvor den grensa går, eller om den allerede er passert. Et lite tankekors der altså Det eneste vi kan forholde oss til er statistikker, og de taler dessverre ikke særlig godt for at innvandringen har vært bra, og da er min logiske slutning at det kan være lurt å revurdere hvordan vi gjør det. Endret lørdag kl 17:54 av Baranladion Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:54 Del Skrevet lørdag kl 17:54 Jarmo skrev (Akkurat nå): Og de behøver ikke å være riktige, heldigvis.. Nei jeg kan gjerne være den eneste med en mening jeg. Bryr ikke meg særlig. Men jeg vill gjerne dele den likeså. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:55 Del Skrevet lørdag kl 17:55 Baranladion skrev (1 minutt siden): Bra, for det er ingen som vet hvor den grensa går, eller om den allerede er passert. Det eneste vi kan forholde oss til er statistikker, og de taler dessverre ikke særlig godt for at innvandringen har vært bra, og da er min logiske slutning at det kan være lurt å revurdere hvordan vi gjør det. Helt enig i at tallene viser at det er problemer og at vi må revurdere hvordan vi gjør dette. Men jeg er fortsatt opptatt av at vi tar i mot flyktninger, og ikke slutter. Det kan såklart endre seg over tid 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 17:56 Del Skrevet lørdag kl 17:56 Jarmo skrev (5 minutter siden): Jeg har gått gjennom middels krevende kreftbehandling, tok 5 år før jeg ble friskmeld. Og folk sto i køen her i Norge pga. begrenset kapasitet. Kostet vel noen 10-talls millioner, minst. Tipper jeg. Om køene blir lengre så folk vil dø i køen pr. i dag. https://www.vg.no/nyheter/i/52Vjz/fn-topp-om-norges-nei-til-syke-flyktninger-det-er-skammelig Gammel men god artikkel. La oss si at vi tar imot 1000 flyktninger. Istedetfor å ta imot 1000 kan vi ta imot 500, hvorav 50 med store medisinske behov som skal fordeles utover landet... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet lørdag kl 17:57 Del Skrevet lørdag kl 17:57 wampster skrev (3 minutter siden): Du har ikke forklart noe som helst... "man må rydde opp" "man må ta tak i det" er ikke å forklare noe. Det virker som om du ikke vet hva å forklare er: Forklare: "Gjøre forståelig. Presisere og utdype med egne ord og sette det som spørres om i en sammenheng." Jeg tenker jo at det må være mulig å være pragmatisk? Vi vet jo at lite utdanning, dårlig språk etc gjør at folk havner utenfor. Min løsning på innvandring/flyktningepolitikk blir derfor at man kun tar inn barn under 7 år og deres mødre. Da kan du redde jævlig mye folk, gi de en mulighet til utdanning, og så vet vi at kvinnfolk sjeldent er kriminelle. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet lørdag kl 17:58 Del Skrevet lørdag kl 17:58 (endret) Salvesen. skrev (5 minutter siden): Nei jeg kan gjerne være den eneste med en mening jeg. Bryr ikke meg særlig. Men jeg vill gjerne dele den likeså. Du har full rett til å ytre deg her så mye du vil i forumet. Derfor er vi her, stort sett Endret lørdag kl 18:00 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå