Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:25 Del Skrevet lørdag kl 17:25 freedomseeker skrev (2 minutter siden): Salvelsen med en arbeidsgiver i Sveits blir sikkert i stor grad påvirket av politikken han selv fronter🤣 Men klart hypermoralismen skal kun gå en vei. Må være fælt å gå å tenke på allslags detaljer om folk du ikke kjenner og erge deg over det. Og les forum reglene om å diskutere sak, ikke person. Så lærer du kanskje en nyttig lekse i livet. Jeg er forøvrig ansatt I Norge. Og du er kjempe creepy, mega stalker vibes 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:26 Del Skrevet lørdag kl 17:26 Tussi skrev (4 minutter siden): Men hvis vi dkal ha et samfunn som kan hjelpe, noe jeg mener vi skal, så må en faktisk ha en begrensing, det kommer en ikke utenom, enten en liker det eller ei Ja som sagt jeg mener ikke at dagens ordning er perfekt jeg, og at en trenger endringer. Men jeg er ikke enig med frp sin politikk rundt dette. 2 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet lørdag kl 17:28 Del Skrevet lørdag kl 17:28 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Må være fælt å gå å tenke på allslags detaljer om folk du ikke kjenner og erge deg over det. Og les forum reglene om å diskutere sak, ikke person. Så lærer du kanskje en nyttig lekse i livet. Jeg er forøvrig ansatt I Norge. Og du er kjempe creepy, mega stalker vibes Så pga min hukommelse av hva du skriver her på forumet selv så er jeg en stalker? Get a life 6 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:28 Del Skrevet lørdag kl 17:28 Salvesen. skrev (2 minutter siden): Fokuser heller på å rydde opp og gjøre det vi har i dag bedre, eller kanskje til og med best? Hvordan da mener du det skal gjøres uten å midlertidig stoppe tilførselen av nevnte "problem"? Det er jo feil å prøve å minske det uhorvelig høye sykefraværet, eller den store andelen "uføre" eller stoppe trygder/ytelser til innvandrere som ikke fullfører integrering, eller sende de som ikke ønsker å integrere seg tilbake... osv osv osv Begynner å bli lite man kan fokusere på for å "rydde opp" da? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:30 Del Skrevet lørdag kl 17:30 freedomseeker skrev (1 minutt siden): Så pga min hukommelse av hva du skriver her på forumet selv så er jeg en stalker? Get a life Det kan føles slik ja, slik du diskuterer. Har ett liv jeg, ganske så fint! Men takk for omtanken! 1 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:31 Del Skrevet lørdag kl 17:31 freedomseeker skrev (Akkurat nå): Så pga min hukommelse av hva du skriver her på forumet selv så er jeg en stalker? Get a life Med en gang man nevner noe som han selv har skrevet (utallige ganger) på forumet selv kommer han med det samme svada tullet hver gang... Hans hovedsaker er barnehage og fritaksmetoden, det kommer nok snart i denne tråden også 2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:32 Del Skrevet lørdag kl 17:32 wampster skrev (2 minutter siden): Hvordan da mener du det skal gjøres uten å midlertidig stoppe tilførselen av nevnte "problem"? Det er jo feil å prøve å minske det uhorvelig høye sykefraværet, eller den store andelen "uføre" eller stoppe trygder/ytelser til innvandrere som ikke fullfører integrering, eller sende de som ikke ønsker å integrere seg tilbake... osv osv osv Begynner å bli lite man kan fokusere på for å "rydde opp" da? Jeg tenker man må klare å ha flere tanker/baller i luften. Å bare stenge kranen ser jeg ikke på som en god løsning. 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet lørdag kl 17:32 Del Skrevet lørdag kl 17:32 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja som sagt jeg mener ikke at dagens ordning er perfekt jeg, og at en trenger endringer. Men jeg er ikke enig med frp sin politikk rundt dette. Ikke jeg heller, og jeg mener vi som et rikt land kan ta imot de som krever mye og som vil dø andre steder, f eks kreftpasienter i flyktningleir, selv om det vil koste. Og utviklingshemmede. Fordi vi har råd til det. Men i sum må det være bærekraftig 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet lørdag kl 17:33 Del Skrevet lørdag kl 17:33 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Ah denne vi kan ikke redde alle tankegangen så hvorfor redde noen. Old school. Ja hvorfor skal vi ha politiet? Får ikke tatt alle uansett. La folk røve... Samme tankegang. Jeg prøver ikke å si at alt er perfekt i dag, men frp sitt mål om å nekte alle på grensen feks. Det er jeg ikke enig i. Fokuser heller på å rydde opp og gjøre det vi har i dag bedre, eller kanskje til og med best? Setter pris på at du nok en gang har fortalt meg hvilken tankegang jeg har /sarcasm Jeg skal formulere meg på en annen måte: La oss si at vi skal hjelpe 100.000 mennesker, altså, bare ta inn 100.000 i februar. Skal vi bare slippe inn de 100.000 første? Skal vi gjøre en filtrering? Bør vi tenke på noe spes? Kan vi lage en plan som ikke setter oss selv i trøbbel på sikt? Hva er målet? Jeg stemmer ikke FrP før noen setter en pistol til tinningen min, men det er ikke helt umulig at hvis man setter deres forslag ( som du sier at de har) om å stoppe alle på grensen pronto er helt feil, men det betinger at vi gjør det fordi vi har innsett at vi ikke helt vet hvordan integrering funker, og når vi har jobbet med en plan, så kan vi slippe inn folk igjen når den er lagt. Yes, la oss rydde opp, men fortell meg gjerne hvordan man får til det samtidig som man skal slippe inn like mange som før. Er det ikke da en ekstremt reel fare for at nøyaktig det samme skjer igjen?= 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:33 Del Skrevet lørdag kl 17:33 wampster skrev (1 minutt siden): Med en gang man nevner noe som han selv har skrevet (utallige ganger) på forumet selv kommer han med det samme svada tullet hver gang... Hans hovedsaker er barnehage og fritaksmetoden, det kommer nok snart i denne tråden også En til, fantastisk 😅 kanskje dere skal danne en klubb? Det er absolutt ikke mine hovedsaker 😂 men det er absolutt noe som opptar min hverdag. Så, hva skal dere kalle stalker klubben? Stalkergutta2k? 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:33 Del Skrevet lørdag kl 17:33 Tussi skrev (1 minutt siden): Ikke jeg heller, og jeg mener vi som et rikt land kan ta imot de som krever mye og som vil dø andre steder, f eks kreftpasienter i flyktningleir, selv om det vil koste. Og utviklingshemmede. Fordi vi har råd til det. Men i sum må det være bærekraftig Helt enig! 1 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:34 Del Skrevet lørdag kl 17:34 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg tenker man må klare å ha flere tanker/baller i luften. Å bare stenge kranen ser jeg ikke på som en god løsning. Ok. Hvilke tanker.? Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:36 Del Skrevet lørdag kl 17:36 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Så, hva skal dere kalle stalker klubben? Stalkergutta2k? Og der kom personangrepet ja.. Tok ikke lang tid før det man kjørte victimcard på for litt siden skal brukes selv. En riktig Salvesen special 🤷♂️ 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:36 Del Skrevet lørdag kl 17:36 wampster skrev (Akkurat nå): Ok. Hvilke tanker.? Fokus på flere områder, gjøre det bedre for de vi har tatt imot. Bli bedre på å integrere de vi kommer til å ta i mot osv. Også innse at noen blir en evig utgift, slik er det bare. For både innvandrere og ikke innvandrere. Men når en får folk i fra krig og elendighet så blir det gjerne en overvekt. Og det er greit, vi har økonomi til det. 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:37 Del Skrevet lørdag kl 17:37 wampster skrev (Akkurat nå): Og der kom personangrepet ja.. Tok ikke lang tid før det man kjørte victimcard på for litt siden skal brukes selv. En riktig Salvesen special 🤷♂️ Haha dere er skikkelig delusional. Det er jo dere som begynner de personlige diskusjonene. Selv uten å inkludere personen dere diskuterer. Det er så taperslig så det går an. Og da får en gjerne pushback. Så ikke sutre over noe dere har startet selv stalker boys 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:38 Del Skrevet lørdag kl 17:38 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Fokus på flere områder, gjøre det bedre for de vi har tatt imot. Bli bedre på å integrere de vi kommer til å ta i mot osv. Hvordan... Det blir like intetsigende som å si "alle skal ha det bedre" (eller som AP sier) "alle skal med" / "det er vanlige folks tur" Hvordan...? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:39 Del Skrevet lørdag kl 17:39 wampster skrev (Akkurat nå): Hvordan... Det blir like intetsigende som å si "alle skal ha det bedre" (eller som AP sier) "alle skal med" / "det er vanlige folks tur" Hvordan...? Det er ikke min jobb, jeg er ikke politiker. Jeg deler bare mine meninger om hva jeg ønsker regjeringen skal fokusere på. Så legger jeg ansvaret på å utføre oppgaven på de og eksperter på området. For det er definitivt ikke jeg. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:40 Del Skrevet lørdag kl 17:40 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Haha dere er skikkelig delusional. Det er jo dere som begynner de personlige diskusjonene. Selv uten å inkludere personen dere diskuterer. Det er så taperslig så det går an. Og da får en gjerne pushback. Så ikke sutre over noe dere har startet selv stalker boys Nytt personangrep ja Du klarer jo aldri å komme med noe konkret og begynner med det samme "personangrep" tullet hver gang. En regel for Salvesen og en annen for resten. 🤡 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 17:41 Del Skrevet lørdag kl 17:41 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Det er ikke min jobb, jeg er ikke politiker. Jeg deler bare mine meninger om hva jeg ønsker regjeringen skal fokusere på. Så legger jeg ansvaret på å utføre oppgaven på de og eksperter på området. For det er definitivt ikke jeg. Så hva skal de fokusere på... Konkret... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 17:41 Del Skrevet lørdag kl 17:41 Baranladion skrev (7 minutter siden): Setter pris på at du nok en gang har fortalt meg hvilken tankegang jeg har /sarcasm Jeg skal formulere meg på en annen måte: La oss si at vi skal hjelpe 100.000 mennesker, altså, bare ta inn 100.000 i februar. Skal vi bare slippe inn de 100.000 første? Skal vi gjøre en filtrering? Bør vi tenke på noe spes? Kan vi lage en plan som ikke setter oss selv i trøbbel på sikt? Hva er målet? Jeg stemmer ikke FrP før noen setter en pistol til tinningen min, men det er ikke helt umulig at hvis man setter deres forslag ( som du sier at de har) om å stoppe alle på grensen pronto er helt feil, men det betinger at vi gjør det fordi vi har innsett at vi ikke helt vet hvordan integrering funker, og når vi har jobbet med en plan, så kan vi slippe inn folk igjen når den er lagt. Yes, la oss rydde opp, men fortell meg gjerne hvordan man får til det samtidig som man skal slippe inn like mange som før. Er det ikke da en ekstremt reel fare for at nøyaktig det samme skjer igjen?= Jeg sier ikke nødvendigvis at vi skal ta inn like mange, jeg sier bare at jeg ikke er enig i stopp. Men om en finner ut at en må redusere for å bedre rydde opp situasjonen en har så tenker jeg at en får gjøre det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå