Salvesen. Skrevet fredag kl 19:42 Del Skrevet fredag kl 19:42 wampster skrev (Akkurat nå): Du peker på brain rot, markedsavdelingen til FrP og alt annet for AP sitt fall i meningsmålingene. At du har alt å vinne på at de blå vinner har jeg liten tro på, men whatever. Fakta er at AP og venstresiden faller pga egen udugelig politikk og styring. Nei, jeg har ikke nevnt Ap jeg. Jeg har nevnt frp sine målinger. Og jeg mener det henger i hop med brain rot, egentlig over hele verden om en ser på det politiske. Det er bare min mening, og Oxford da som ga det årets navn... Du får tro hva du vill, det bryr jeg meg veldig lite om. De blå fører god politikk for de som har god økonomi. Jeg har god økonomi. Men jeg bryr meg mer om de som har dårlig økonomi. 5 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 19:43 Del Skrevet fredag kl 19:43 trn100 skrev (1 minutt siden): Manglende markedsføring fra venstresiden er en sak, mer eller mindre løgner fra høyresiden en helt annen. Jeg har vært med i så mange år at jeg vet det aldri blir som forventet. Jeg har både vært medlem i Høyre og har hatt foreldre som har vært aktive i FrP. Privatisering av de viktigste samfunnsoppgavene vil ALDRI bli et gode for andre enn de som forfekter lavere skatt og mer personlig ansvar, men det er selvsagt forlokkende for de som ikke tenker over konsekvensene av den slik politikk. Har vært med en stund jeg og.. Venstresiden har jo markedsført seg med Det er vanlige folks tur -AP Wall of shame - SV Noe udugelig sikkert* - Rødt *Mitt utsagn. At ders slagord ikke treffer er ikke akkurat sjokkerene. I hvert fall ikke etter forrige "alle skal med" runden til AP 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 19:45 Del Skrevet fredag kl 19:45 wampster skrev (3 minutter siden): Du peker på brain rot, markedsavdelingen til FrP og alt annet for AP sitt fall i meningsmålingene. At du har alt å vinne på at de blå vinner har jeg liten tro på, men whatever. Fakta er at AP og venstresiden faller pga egen udugelig politikk og styring. I motsetning til Høyre og FrP mener du? Regner med noen eksempler på den politikkens gode sider? 😉 3 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 19:48 Del Skrevet fredag kl 19:48 wampster skrev (2 minutter siden): Har vært med en stund jeg og.. Venstresiden har jo markedsført seg med Det er vanlige folks tur -AP Wall of shame - SV Noe udugelig sikkert* - Rødt *Mitt utsagn. At ders slagord ikke treffer er ikke akkurat sjokkerene. I hvert fall ikke etter forrige "alle skal med" runden til AP Jeg er ikke uenig med deg i at de også har feilet, men utgangspunktet er allikevel totalt forskjellig! 3 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 19:52 Del Skrevet fredag kl 19:52 (endret) trn100 skrev (8 minutter siden): I motsetning til Høyre og FrP mener du? Regner med noen eksempler på den politikkens gode sider? 😉 FrP og høyre skjønner at det private ikke er fienden til det offentlige. Land er avhengig av privat verdiskaping. AP SV Rødt og LO skjønner ikke dette, eller de skjønner det men fremstiller likevel de vellykkede private som fienden, og fremstiller det nesten som hovedgrunnen til at de som har det dårlig har det dårlig. Jeg er imot privatisering av viktige sektorer (helse, politi/juridisk, etc) men evner likevel å ikke se det private som en fiende som skal flås (ref LO/AP) Edit: det blir også kjedelig å ved hvert valg høre/få trykket det ned i halsen hvordan du (verdiskaper/rik) kan bidra enda mer, gjøre enda mer, jobbe enda hardere og samtidig ikke høre et ord om hva en kan gjøre for at flere (ref sykefraværet, uføreandelen, etc) bidrar mer.. Endret fredag kl 19:56 av wampster 3 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 20:00 Del Skrevet fredag kl 20:00 (endret) wampster skrev (8 minutter siden): FrP og høyre skjønner at det private ikke er fienden til det offentlige. Land er avhengig av privat verdiskaping. AP SV Rødt og LO skjønner ikke dette, eller de skjønner det men fremstiller likevel de vellykkede private som fienden, og fremstiller det nesten som hovedgrunnen til at de som har det dårlig har det dårlig. Jeg er imot privatisering av viktige sektorer (helse, politi/juridisk, etc) men evner likevel å ikke se det private som en fiende som skal flås (ref LO/AP) Jeg er ikke uenig med deg, i alle fall ikke helt, men om du ser på hva som som skjer for tiden. Det vi nå ser er dessverre er at det private, med sitt fullestedige fravær av ansvar, tar over oppgaver som burde ha vært offentlige. Når det offentlige må betale dobbel pris for en sykepleier som leies inn fra private burde det være en tankevekker til begge sider? Angående jernbaner har privatiseringen og pulveriseringen av ansvar øket antall ubrukelige sjefer fra noen få til et 50 talls med med millionlønninger som samfunnet betaler for. Endret fredag kl 20:02 av trn100 3 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 20:04 Del Skrevet fredag kl 20:04 wampster skrev (10 minutter siden): FrP og høyre skjønner at det private ikke er fienden til det offentlige. Land er avhengig av privat verdiskaping. AP SV Rødt og LO skjønner ikke dette, eller de skjønner det men fremstiller likevel de vellykkede private som fienden, og fremstiller det nesten som hovedgrunnen til at de som har det dårlig har det dårlig. Jeg er imot privatisering av viktige sektorer (helse, politi/juridisk, etc) men evner likevel å ikke se det private som en fiende som skal flås (ref LO/AP) Edit: det blir også kjedelig å ved hvert valg høre/få trykket det ned i halsen hvordan du (verdiskaper/rik) kan bidra enda mer, gjøre enda mer, jobbe enda hardere og samtidig ikke høre et ord om hva en kan gjøre for at flere (ref sykefraværet, uføreandelen, etc) bidrar mer.. Men hvordan skal dette gagne folk flest? Sannsynligvis "løses" det meg å fjerne en masse skatt på bedrifter og rike. Dette må en hente inn en plass, historisk sett har det vært via folk flest. Så igjen, hvordan blir det bedre for folk flest? Vi har mer enn nok med arbeidsplasser her hjemme, så det er ikke svaret. 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 20:08 Del Skrevet fredag kl 20:08 trn100 skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke uenig med deg, i alle fall ikke helt, men om du ser på hva som som skjer for tiden. Det vi nå ser er dessverre er at det private, med sitt fullestedige fravær av ansvar, tar over oppgaver som burde ha vært offentlige. Her er vi nok helt uenige. Du mener det er det private som mangler ansvar. Mitt synspunkt er at det er det offentlige som mangler/ikke tar ansvar og legger opp til dette. Hadde det offentlige blitt driftet bra hadde ikke det private kunnet få det fotfeste de har innen de sektorene. Nå ser vi at de private enten flytter utenlands eller selger til utenlandske selskaper og Norge blir tappet på verdiskaping sakte men sikkert. Trist 2 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 20:10 Del Skrevet fredag kl 20:10 wampster skrev (1 minutt siden): Her er vi nok helt uenige. Du mener det er det private som mangler ansvar. Mitt synspunkt er at det er det offentlige som mangler/ikke tar ansvar og legger opp til dette. Hadde det offentlige blitt driftet bra hadde ikke det private kunnet få det fotfeste de har innen de sektorene. Nå ser vi at de private enten flytter utenlands eller selger til utenlandske selskaper og Norge blir tappet på verdiskaping sakte men sikkert. Trist Det bekrefter imidlertid at det eneste ansvaret private har er personlig! 😉 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 20:12 Del Skrevet fredag kl 20:12 Salvesen. skrev (5 minutter siden): Men hvordan skal dette gagne folk flest? Sannsynligvis "løses" det meg å fjerne en masse skatt på bedrifter og rike. Dette må en hente inn en plass, historisk sett har det vært via folk flest. Så igjen, hvordan blir det bedre for folk flest? Vi har mer enn nok med arbeidsplasser her hjemme, så det er ikke svaret. Hvordan har denne økte skatten som vi nå har hatt siste årene funket? De dårligere har det fortsatt dårlig (dårligere)? Og de rike har flyttet/holder på å flytte. Virkelig en vinn vinn 3 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 20:13 Del Skrevet fredag kl 20:13 trn100 skrev (2 minutter siden): Det bekrefter imidlertid at det eneste ansvaret private har er personlig! 😉 Det er vel ingen nyhet? Med mindre man stemmer Rødt og dermed mener at folk ikke er egoister i bunn? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 20:16 Del Skrevet fredag kl 20:16 wampster skrev (Akkurat nå): Hvordan har denne økte skatten som vi nå har hatt siste årene funket? De dårligere har det fortsatt dårlig (dårligere)? Og de rike har flyttet/holder på å flytte. Virkelig en vinn vinn Hvilke økte skatter? Kan du forklare? For meg har bare inntektsskatten sunket siden jeg kom i arbeid, og spessielt i blå regjering. Men for mine minstepensjonister(besteforeldre) har det vært omvendt. Andre skatter har egentlig vært veldig stabilt for meg, liten forskjell. Det som har vært det store gapet de siste årene er renta. Men det er ikke så rart da den var på 0%... Ser en på feks sifo tall så har mine kostnader økt rundt 2000 kroner. På samme tid har jeg fått langt mer i skattelette alene(inntektsskatt) men også økt lønn. Men det gjør meg også til ett dårlig og unormalt eksempel. Men igjen, forklar gjerne med detaljer og tall helst. 3 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet fredag kl 20:17 Del Skrevet fredag kl 20:17 (endret) Jarmo skrev (1 time siden): 3. januar 2025 kl. 08:05 Erna Solberg er åpen for å være statsråd i en eventuell Listhaug-regjering Erna Solberg (H) sier hun kan være statsråd i en regjering hvor Sylvi Listhaug (Frp) er statsminister. Det overrasker meg at Høyre ikke heller frir til Arbeiderpartiet siden Høyre sin politikk stadig ligner mer og mer på Arbeiderpartiet enn Frp. Endret fredag kl 20:18 av PosteMonopolet 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 20:18 Del Skrevet fredag kl 20:18 wampster skrev (3 minutter siden): Det er vel ingen nyhet? Med mindre man stemmer Rødt og dermed mener at folk ikke er egoister i bunn? Rødt er også litt brain rot. Mimir er en fin fyr for mange, og jeg mener at mange stemmer på dette uten å sette seg inn i hele politikken. Hadde nok selv stemt på han om en kun stemte på personer. Han har mye godt med seg. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 20:20 Del Skrevet fredag kl 20:20 wampster skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen nyhet? Med mindre man stemmer Rødt og dermed mener at folk ikke er egoister i bunn? Jeg tror allikevel på et samfunn hvor ikke ikke alle bare bryr seg om seg selv. Rødt befinner seg helt klart i verden hvor alle skal bry seg om de, men det finnes mer intelligente årsaker til å tenke seg om... FrP, bare for å ta de, har noen utrolig enkle løsninger som ikke på noen måter kommer til å fungere, men som mange elsker fordi de ikke trenger å tenke selv... 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 20:22 Del Skrevet fredag kl 20:22 PosteMonopolet skrev (Akkurat nå): Det overrasker meg at Høyre ikke heller frir til Arbeiderpartiet siden Høyre over tid ligner mer og mer på Arbeiderpartiet enn Frp. Tror ikke det er en god løsning siden AP og LO er gifte med hverandre. Men SP får kaste ut de gamle skallene i partiet og gå over til høyresiden, med Ola Borten Moen. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet fredag kl 20:28 Del Skrevet fredag kl 20:28 Jarmo skrev (1 time siden): Venstre er totalt uaktuelt : https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/lever-i-fattige-familier-likevel-sender-somalierne-milliarder-til-hjemlandet/o/5-95-2215248 Er dette et forslag fra partiet Venstre eller er det et forslag fra en privatperson som tilfeldigvis er medlem av Venstre? 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 20:32 Del Skrevet fredag kl 20:32 leticia skrev (2 minutter siden): Er dette et forslag fra partiet Venstre eller er det et forslag fra en privatperson som tilfeldigvis er medlem av Venstre? Vet ikke noe mer, neppe hele venstre er enige med henne. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet fredag kl 20:35 Del Skrevet fredag kl 20:35 Jarmo skrev (Akkurat nå): Vet ikke noe mer, neppe hele venstre er enige med henne. Men da syns jeg at du bør "ta" meningene til den eller de personene det gjelder, og ikke partiet Venstre hvis dette ikke er en sak som står i partiprogrammet. Jeg syns heller ikke det er greit at man f.eks får trygd, sender store deler av trygda til hjemlandet, for deretter å stille seg i matkø / få økonomisk sosialhjelp i tillegg bare så det er sagt. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet fredag kl 20:42 Del Skrevet fredag kl 20:42 Jeg må visst svare på HI også, @majer. Nei. Jeg er ikke redd for at en stemme på et av de tre partiene vil føre til mindre demokrati. Men jeg er til en viss grad bekymret for hvordan det vil slå ut for de som har minst i samfunnet hvis man stemmer på 2 av de nevnte partiene . Et regjeringsskifte virker uunngåelig, det er så mye misnøye mot regjeringen Støre. Så derfor velger jeg å stemme på det av de partiene som du har nevnt som kanskje kan nøytralisere de 2 andre og dra politikken litt mer mot midten. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå