Gå til innhold

Er ikke dere som stemmer Høyre, Venstre og Frp redde for at det vil føre til svekket demokrati?

Anbefalte innlegg

obygda skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk en dobling av strømregningen fra oktober 2024 til november 2024.

Og jeg har et godt isolert smarthus. Og det er prisen om vinteren som definerer min strømregning. Så snittpriser gir jeg blanke f. I. Det er prisen jeg må betale når jeg trenger energien som betyr noe

Ja det er jo ganske normalt? Altså at vi ser økning fra en årstid til en annen? Det er jo ikke noe nytt? Eneste som var "nytt" i 2024 var at regningen var langt lavere enn i 23.

du har fortsatt ikke forklart hvordan det var billigere for husstanden i 23 eller 22? 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
obygda skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk en dobling av strømregningen fra oktober 2024 til november 2024.

Og jeg har et godt isolert smarthus. Og det er prisen om vinteren som definerer min strømregning. Så snittpriser gir jeg blanke f. I. Det er prisen jeg må betale når jeg trenger energien som betyr noe

Som huseier bør man nå bekymre seg for de kommunale avgiftene. Gebyrene går rett til værs, og det uten at staten vil ta kostnaden for dette heller selv om de håver inn penger på strømmen og inflasjonen i seg selv. Alt skal omfordeles utenfor Norges grenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Ja det er jo ganske normalt? Altså at vi ser økning fra en årstid til en annen? Det er jo ikke noe nytt? Eneste som var "nytt" i 2024 var at regningen var langt lavere enn i 23.

du har fortsatt ikke forklart hvordan det var billigere for husstanden i 23 eller 22? 

Jeg sier at prisene varierer mer gjennom året og døgnet enn tidligere og at dette slår uheldig ut for kostnadene slik at årsnittpris eller døgnsnittpris betyr mindre og mindre mhp hva folk flest betaler. At prisen har gått ned fra 22 og 23 er helt naturlig da vi hadde en ekstrem krise. Videre har vi så langt hatt en relativ mild vinter. Men en varm vår gjør ingen sommer for å si det slik.  

Strømpriser er en av flere faktorer der dagens regjering har mislykkes totalt. Konkursrekorder og enorm prisstigning forteller også om en regjering som ikke klarer å få skuta på rett kjøl. Et LO og SV som kjeppjager norske investorer viser også at det er mye hat og rett og slett ondskap mot de som er rike. Folk flest setter pris på folk som vil satse. Venstresiden i norsk politikk er kun interessert i å raske til seg så mye som mulig. Rødt driver jo tydeligvis en egen skole om dette på fritiden med uteskole på tax free shoppen på Gardermoen for å si det litt spøkefullt. 

Lenke til kommentar
obygda skrev (1 minutt siden):

Jeg sier at prisene varierer mer gjennom året og døgnet enn tidligere og at dette slår uheldig ut for kostnadene slik at årsnittpris eller døgnsnittpris betyr mindre og mindre mhp hva folk flest betaler. At prisen har gått ned fra 22 og 23 er helt naturlig da vi hadde en ekstrem krise. Videre har vi så langt hatt en relativ mild vinter. Men en varm vår gjør ingen sommer for å si det slik.  

Strømpriser er en av flere faktorer der dagens regjering har mislykkes totalt. Konkursrekorder og enorm prisstigning forteller også om en regjering som ikke klarer å få skuta på rett kjøl. Et LO og SV som kjeppjager norske investorer viser også at det er mye hat og rett og slett ondskap mot de som er rike. Folk flest setter pris på folk som vil satse. Venstresiden i norsk politikk er kun interessert i å raske til seg så mye som mulig. Rødt driver jo tydeligvis en egen skole om dette på fritiden med uteskole på tax free shoppen på Gardermoen for å si det litt spøkefullt. 

Det var du som sa at totalprisen hadde gått opp selv om prisene har gått ned i snitt. Du har enda ikke bevist dette, ikke generelt eller med egne kostnader. Sannsynligvis for at det ikke stemmer. Det gjør det iallefall ikke for meg. Å jeg bor i hus fra 80 tallet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Det var du som sa at totalprisen hadde gått opp selv om prisene har gått ned i snitt. Du har enda ikke bevist dette, ikke generelt eller med egne kostnader. Sannsynligvis for at det ikke stemmer. Det gjør det iallefall ikke for meg. Å jeg bor i hus fra 80 tallet...

Du må huske på å se på hele fakturaen da Salvesen. Den består av langt mer enn kun strømpris. Jeg trodde du visste dette?

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (Akkurat nå):

Artikkelen din er i fra 23. Da det faktisk var forhøyede priser på strøm. Noe vi ikke har nå justert for inflasjon. 

Som sagt, 25 ser ut til å bli nok ett nytt bunnår for strømpris. For 3 året på rad, og det er bra.

Når jeg refererer til strømpris og regninger for egen del er det uten støtte. Det kommer på nettleien som jeg har seperat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Artikkelen din er i fra 23. Da det faktisk var forhøyede priser på strøm. Noe vi ikke har nå justert for inflasjon. 

Som sagt, 25 ser ut til å bli nok ett nytt bunnår for strømpris. For 3 året på rad, og det er bra.

Når jeg refererer til strømpris og regninger for egen del er det uten støtte. Det kommer på nettleien som jeg har seperat.

Bunnpris? Dette er komisk 

• Liker 2
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (1 minutt siden):

Bunnpris? Dette er komisk 

Ja, enig det var ett dårlig ordvalg. For det er langt i fra noe bunnivå, men som sagt er 2024 ikke så galt om en justerer for inflasjon. Billigere enn 2010 feks. 

Og om "ekspertene" har rett at det blir en ny nedgang i 2025 så kan det bli ganske så bra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Hvorfor må regjeringen videreføre strømstøtte for primærboliger hvis din virkelighetsoppfatning er riktig ?

https://www.regjeringen.no/no/tema/energi/regjeringens-stromtiltak/id2900232/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (17 minutter siden):

Ja jeg ser på hele strømregningen, den er som sagt langt lavere for 24 enn for 23 og 22. For åpenbare grunner.

Min er mye høyere nå enn den noen gang har vært. Så det er nok bare at du fått rusk i øyet nok en gang, Salvesen.

Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Ja, enig det var ett dårlig ordvalg. For det er langt i fra noe bunnivå, men som sagt er 2024 ikke så galt om en justerer for inflasjon. Billigere enn 2010 feks. 

Og om "ekspertene" har rett at det blir en ny nedgang i 2025 så kan det bli ganske så bra!

Ekspertene tar ofte feil, selv eksperter fra NVE og Statkraft ser ut til å bomme på hver eneste prognose.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må regjeringen videreføre strømstøtte for primærboliger hvis din virkelighetsoppfatning er riktig ?

https://www.regjeringen.no/no/tema/energi/regjeringens-stromtiltak/id2900232/

Hva mener du er feil i min påstand? 

Strømstøtte er vell en av flere tiltak til å håndtere at mye har økt i pris på kort tid. Forøvrig mener jeg den er idiotisk og bør bare gjelde de trengende(som da får mye mer). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (1 minutt siden):

Min er mye høyere nå enn den noen gang har vært. Så det er nok bare at du fått rusk i øyet nok en gang, Salvesen.

Ekspertene tar ofte feil, selv eksperter fra NVE og Statkraft ser ut til å bomme på hver eneste prognose.

Åja? Legg ut regningene dine for desember 24,23 og 22 da? 

Edit: ja det kan slå helt feil, ingen tvil om det.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Hva mener du er feil i min påstand? 

Strømstøtte er vell en av flere tiltak til å håndtere at mye har økt i pris på kort tid. Forøvrig mener jeg den er idiotisk og bør bare gjelde de trengende(som da får mye mer). 

Tøv.

Strømstøtte skal dempe virkningen av galopperende strømpriser pga prissmitte fra EU.
En ordning som næringslivet ikke nyter godt av og som må kanaliseres over til økende priser på varer og tjenester.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tøv.

Strømstøtte skal dempe virkningen av galopperende strømpriser pga prissmitte fra EU.
En ordning som næringslivet ikke nyter godt av og som må kanaliseres over til økende priser på varer og tjenester.

Igjen, hva er feil i mine påstander? Har ikke strømmen gått ned i pris siden 2022? Hva er det du mener er feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Igjen, hva er feil i mine påstander? Har ikke strømmen gått ned i pris siden 2022? Hva er det du mener er feil?

Du bør vel analysere priser over lengre perioder enn å sammenligne med et ekstraordinært år ?

Hvordan har prisutviklingen for næringsliv og fritidsboliger vært de siste 5 eller 10 årene årene ?

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (1 minutt siden):

Du bør vel analysere priser over lengre perioder enn å sammenligne med et ekstraordinært år ?

Hvordan har prisutviklingen for næringsliv og fritidsboliger vært de siste 5 eller 10 årene årene ?

Jeg prøver ikke å si at prisene alltid har gått ned, jeg prøver å si at det ser ut som vi får 3 året med nedgang. 

Så du må nesten lese hva som blir skrevet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 1/4/2025 at 9:18 PM, Salvesen. said:

Å stoppe innvandring vill ikke fikse knivstikkingen. En må fokusere på å fikse disse små plassene der det er problemer. 

Å stoppe innvandringen vil sørge for at problemet i det minste ikke blir eksponensielt verre. Din side av politikken prater jo konstant om ''forebygging'', så det er veldig rart at denne typen forebygging er utelukket 🤔
Å nekte for at innvandring er koblet til kriminaliteten får deg nå til å se dum ut:
image_2025-01-05_184545699.thumb.png.0aab6c08cb9bfd1999eaade4b102dd25.png 
Om 10 år rekker vel alle opp hånda, kanskje KRF/V unnskylder for sine feil slik FRP i blant evner å gjøre. Jeg forventer absolutt ingen ting av de små på venstresiden, jeg hadde ikke blitt overrasket om de erklærte stolt at de hater Europeere/Nordmenn.

Å stoppe innvandringen vil sørge for at boligprisene ikke bykser titalls % de neste få årene(samme antall boliger til mange flere folk), det er noe som sterkt positivt påvirker nær sagt alle i Norge, de fleste har barn/barnebarn/søsken/venner som er på desperat søken etter boligkjøp.

Å stoppe flyktning-innvandring vil spare enormt med penger som da kan brukes på mer forebygging og bygging av fengselsplasser.

Endret av Nasjonalisten
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 minutt siden):

Å stoppe innvandringen vil sørge for at problemet i det minste ikke blir eksponensielt verre. Din side av politikken prater jo konstant om ''forebygging'', så det er veldig rart at denne typen forebygging er utelukket 🤔
Å nekte for at innvandring er koblet til kriminaliteten får deg nå til å se dum ut:
image_2025-01-05_184545699.thumb.png.0aab6c08cb9bfd1999eaade4b102dd25.png 
Om 10 år rekker vel alle opp hånda, kanskje KRF/V unnskylder for sine feil slik FRP i blant evner å gjøre. Jeg forventer absolutt ingen ting av de små på venstresiden, jeg hadde ikke blitt overrasket om de erklærte stolt at de hater Europeere/Nordmenn.

Å stoppe innvandringen vil sørge for at boligprisene ikke bykser 50% de neste 5 årene, det er noe som sterkt positivt påvirker nær sagt alle i Norge, de fleste har barn/barnebarn/søsken/venner som er på desperat søken etter boligkjøp.

Nå vet du ikke hva jeg stemmer.

Og kilde ang boligpriser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...