Gå til innhold

Er ikke dere som stemmer Høyre, Venstre og Frp redde for at det vil føre til svekket demokrati?

Anbefalte innlegg

Trulss skrev (7 minutter siden):

Jeg husker ikke firmanavnet i farten, men her fant jeg en ved et enkelt googlesøk. Dette burde du prøve slik at du blir litt mer oppdatert på situasjonen her i landet.

https://www.dt.no/fortviler-over-hoye-strompriser-sender-de-ansatte-hjem/s/5-57-2526661

Da kan du gjerne oppsummere den da siden den er bak betalingsmur? 

Når er den i fra? Hvor mange er permitert? Bedriftnavn? 

EDIT; etter å ha inspesert koden ser det ut til at dette er en sak i fra 12.12.24 der strømmen va på det dyreste for desember og at denne bedriftseieren valgte å sende sine ansatte hjem deler av denne dagen. 

Igjen, hvem permiterer?

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Da kan du gjerne oppsummere den da siden den er bak betalingsmur? 

Når er den i fra? Hvor mange er permitert? Bedriftnavn? 

Skal du vite fakta så må du betale Salvesen. Sånn er det bare. Dette må du vel ha råd til?

Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Det har vel ikke gått deg hus forbi at strømprisene fører til en forverret konkurransesituasjon for bedrifter i strømområde NO2? Og at bedrifter har gått konkurs pga det?

https://www.nettavisen.no/okonomi/reppens-bakeri-i-flekkefjord-konkurs-skylder-pa-stromprisene/s/5-95-2184871

Jeg etterspurte disse enorme mengdene til permiterte folk pga strømpriser som personen snakket om. Enda ikke fått svar. 

Det bakeriet der hadde de beste resultatene i dyrere strømår(22/23)... Kjøper det absolutt ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jeg vet jo svaret, det var ingen permitering... 

De ansatte ble sendt hjem som følge av høye strømpriser. 
Takk og pris for at de enda ikke er konkurs, slik som så mange andre.
Selv skolebarn må fryse på skolen fordi kommune ikke har råd til å betale for energien, og så lurer man samtidig på hvorfor sykefraværet øker 😂

Folk og fe blir vanskjøttet som følge av manglende demokrati hvor avgjørelser blir tatt på bakrommet og holdt utenfor offentlig debatt på skikkelige vilkår.

Lenke til kommentar

Jeg etterspurte disse enorme mengdene til permiterte folk pga strømpriser som personen snakket om. Enda ikke fått svar. 

Det bakeriet der hadde de beste resultatene i dyrere strømår(22/23)... Kjøper det absolutt ikke.

https://e24.no/naeringsliv/i/VzeVAV/konkursaaret-2024-hoeyeste-antall-paa-fem-aar

Det gikk ikke så bra i 2024...strøm er enn ressurs som går inn nederst i verdikjeden og så får du akkumulert opp kostnader og vipps.. konkurs,prisstigning osv.

Dagens regjering har mye av skylden her . Støre taper valgkampen og er snart helt ute av ap sin ledergruppe..Tipper han forsvinner våren 2026

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trulss skrev (Akkurat nå):

De ansatte ble sendt hjem som følge av høye strømpriser. 
Takk og pris for at de enda ikke er konkurs, slik som så mange andre.
Selv skolebarn må fryse på skolen fordi kommune ikke har råd til å betale for energien, og så lurer man samtidig på hvorfor sykefraværet øker 😂

Folk og fe blir vanskjøttet som følge av manglende demokrati hvor avgjørelser blir tatt på bakrommet og holdt utenfor offentlig debatt på skikkelige vilkår.

Så det var altså alt du klarte å finne, 0 permiterte men dette måtte en jo ha fått med seg! 

Strømmen var dyr, folk ble permitert men slik er det ikke nå. Strømmen er nedadgående og det blir sannsynligvis 3 året på rad med nedgang i 2025. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (3 minutter siden):

https://e24.no/naeringsliv/i/VzeVAV/konkursaaret-2024-hoeyeste-antall-paa-fem-aar

Det gikk ikke så bra i 2024...strøm er enn ressurs som går inn nederst i verdikjeden og så får du akkumulert opp kostnader og vipps.. konkurs,prisstigning osv.

Dagens regjering har mye av skylden her . Støre taper valgkampen og er snart helt ute av ap sin ledergruppe..Tipper han forsvinner våren 2026

Mhm, har feks ingenting med renteoppganger og at selskap belånte seg i hel når det var lave renter... Rart at strømmen skal velte alle selskap i 2024 når 2022 og 2023 hadde langt høyere kostnader...

Kan jo bite seg merke i denne kommentaren: 

Sitat

Det første rentekuttet kommer trolig til våren.

– Så får vi se hvor mye det får å si for byggebransjen. Hvis man ikke får fart på den, kommer flere tilknyttede bransjer til å slite.

Eller at strøm ikke er nevnt i artikkelen..

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det var altså alt du klarte å finne, 0 permiterte men dette måtte en jo ha fått med seg! 

Strømmen var dyr, folk ble permitert men slik er det ikke nå. Strømmen er nedadgående og det blir sannsynligvis 3 året på rad med nedgang i 2025. 

Nei, nå er det vannavgiftene som blir det store spørsmålet som følge av pålagte renseanlegg fra EU. Vinteren er ikke over enda heller så litt tidlig å si hvor ille det vil bli med strømmen heller.

Og så tenker jeg veldig på de stakkars skolebarna.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (1 minutt siden):

Nei, nå er det vannavgiftene som blir det store spørsmålet som følge av pålagte renseanlegg fra EU. Vinteren er ikke over enda heller så litt tidlig å si hvor ille det vil bli med strømmen heller.

Og så tenker jeg veldig på de stakkars skolebarna.

Hvilke skolebarn? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snittprisen går sikkert ned,men ikke  totale energikostnader for husstander. Den vil nok gå opp som følge av mer volatile priser. Jeg bryr meg katten i prisen fra april til oktober..Men resten av året har jeg 80% av mitt forbruk..og den perioden betyr mye for min totale regning. Og Støre må ut. Den mannen gjør ikke en god nok jobb i Norge. Mannen passer bedre som utenriksminister...

Lenke til kommentar
obygda skrev (1 minutt siden):

Snittprisen går sikkert ned,men ikke  totale energikostnader for husstander. Den vil nok gå opp som følge av mer volatile priser. Jeg bryr meg katten i prisen fra april til oktober..Men resten av året har jeg 80% av mitt forbruk..og den perioden betyr mye for min totale regning. Og Støre må ut. Den mannen gjør ikke en god nok jobb i Norge. Mannen passer bedre som utenriksminister...

Ok, og dette har du kilder på. Altså at totale energikostander for husstander var mer i 23, 22 osv? 

Ja veldig volatilt, min regning i fra november til desember økte 185 kroner. Eller rundt 18%. 

Ja, Støre som ga oss strømstøtte som nå andre partier snakker om å fjerne må ut 😛 Forøvrig er jeg ikke noen tilhenger av Støre altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Mhm, har feks ingenting med renteoppganger og at selskap belånte seg i hel når det var lave renter... Rart at strømmen skal velte alle selskap i 2024 når 2022 og 2023 hadde langt høyere kostnader...

Kan jo bite seg merke i denne kommentaren: 

Eller at strøm ikke er nevnt i artikkelen..

Det er jo det støre og vedum sitter å håper på. Nemlig rentekutt..De kommer til å bruke det kortet for alt det er verdt. Men det er for sent. Folk glemmer ikke så fort

Lenke til kommentar
obygda skrev (1 minutt siden):

Det er jo det støre og vedum sitter å håper på. Nemlig rentekutt..De kommer til å bruke det kortet for alt det er verdt. Men det er for sent. Folk glemmer ikke så fort

Ja, det er jo det de må gjøre? Det er de som har økt renten for å kontre inflasjonen skapt av sist regjering under covid. Som nesten alle andre land ble det pushet for mye penger inn i økonomien når ingen brukte penger. LES inflasjon. Dette satt nåværende regjering igjen med. 

Så kan en jo si at de ikke har gjort en god nok jobb, at det har tatt for lang tid og de har skadet kronen for mye. Og det er jo ingenting feil med det. Men at renten nå går ned er på grunn av arbeidet som er lagt ned. Det er ingen andre som kan "bruke det kortet". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Ok, og dette har du kilder på. Altså at totale energikostander for husstander var mer i 23, 22 osv? 

Ja veldig volatilt, min regning i fra november til desember økte 185 kroner. Eller rundt 18%. 

Ja, Støre som ga oss strømstøtte som nå andre partier snakker om å fjerne må ut 😛 Forøvrig er jeg ikke noen tilhenger av Støre altså. 

Jeg fikk en dobling av strømregningen fra oktober 2024 til november 2024.

Og jeg har et godt isolert smarthus. Og det er prisen om vinteren som definerer min strømregning. Så snittpriser gir jeg blanke f. I. Det er prisen jeg må betale når jeg trenger energien som betyr noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...