majer Skrevet fredag kl 18:17 Del Skrevet fredag kl 18:17 Det er i hovedsak SP og SV som har ønsket flere aktive folkeavstemninger- sett bort fra EU akkurat nå. Erna Solberg nektet å la noen utfordre seg etter Finnes-sakene, selv om hun tidligere under covid brøt sine egne regler. Ser vi på Sør-Korea ser vi at en moderat presidentpå høyresiden plutselig nekter å gi fra seg makt, la seg arrestere osv. Så har vi land hvor moderate høyre har valgt å samarbeide med høyreekstreme for å få makt. I Ungarn, Polen og flere land rundt Russland har det gitt makt til anti-demokrater, folk som er pro-Putin osv. Er dere ikke redde for at Norge på sikt vil gå samme vei? Ser vi på Høyre sin historie ser vi at de ville fengsle nordmenn som dro til Spania for å kjempe mot fascismen, støttet høyresiden i Hellas med å kasteen demokratisk valgt regjering osv. 3 1 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet fredag kl 18:26 Del Skrevet fredag kl 18:26 Den nye valgloven, er den største trusselen mot demokratiet i nyere tid, og Stortingspartiene trekker stigen opp etter seg. Der var også venstresiden, til og med MDG delaktig i å gjøre det vanskeligere for småpartiene. Du trekker fram Sp som eksempel på et demokratisk parti, men Mehl har da klare fascistiske trekk mht håndteringen av skandalene rundt poltiets håndtering av rusmiddelavhengige og brukere. Det er de autoritære partiene som utgjør den største risikoen. Venstre er ikke noe utpreget autoritært parti, de er mye mer sosialliberale enn Ap og Sp. 6 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 18:28 Del Skrevet fredag kl 18:28 majer skrev (9 minutter siden): Det er i hovedsak SP og SV som har ønsket flere aktive folkeavstemninger- sett bort fra EU akkurat nå. Erna Solberg nektet å la noen utfordre seg etter Finnes-sakene, selv om hun tidligere under covid brøt sine egne regler. Ser vi på Sør-Korea ser vi at en moderat presidentpå høyresiden plutselig nekter å gi fra seg makt, la seg arrestere osv. Så har vi land hvor moderate høyre har valgt å samarbeide med høyreekstreme for å få makt. I Ungarn, Polen og flere land rundt Russland har det gitt makt til anti-demokrater, folk som er pro-Putin osv. Er dere ikke redde for at Norge på sikt vil gå samme vei? Ser vi på Høyre sin historie ser vi at de ville fengsle nordmenn som dro til Spania for å kjempe mot fascismen, støttet høyresiden i Hellas med å kasteen demokratisk valgt regjering osv. En litt unyansert fremstilling, men generelt er jeg bekymret for en fremtid hvor enda fler bare tenker på seg selv. Jeg tror dessverre mange ikke ser konsekvensene av dette... 5 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 18:41 Del Skrevet fredag kl 18:41 Venstre er totalt uaktuelt : https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/lever-i-fattige-familier-likevel-sender-somalierne-milliarder-til-hjemlandet/o/5-95-2215248 5 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 18:47 Del Skrevet fredag kl 18:47 majer skrev (25 minutter siden): Erna Solberg nektet å la noen utfordre seg etter Finnes-sakene, selv om hun tidligere under covid brøt sine egne regler. 3. januar 2025 kl. 08:05 Erna Solberg er åpen for å være statsråd i en eventuell Listhaug-regjering Erna Solberg (H) sier hun kan være statsråd i en regjering hvor Sylvi Listhaug (Frp) er statsminister. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:03 Del Skrevet fredag kl 19:03 Brain rot er grunnen til de oppslutningene vi ser nå. Folk tenker ikke selv lengre, de er bare med på mengden og håper det løser seg. 6 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 19:09 Del Skrevet fredag kl 19:09 (endret) Salvesen. skrev (4 timer siden): Brain rot er grunnen til de oppslutningene vi ser nå. Folk tenker ikke selv lengre, de er bare med på mengden og håper det løser seg. Det var det også ved forrige valg, resultatet ser vi nå. SP rundt sperregrensen og AP ca. 17-18%. Totalt politisk fall i løpet av ca. 3 år. Endret fredag kl 23:50 av Jarmo 2 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:12 Del Skrevet fredag kl 19:12 Jarmo skrev (1 minutt siden): Det var det også ved forrige valg, resultatet ser nå. SP rundt sperregrensen og AP ca. 17-18%. Totalt politisk fall i løpet av ca. 3 år. Ikke enig. Blir nok mer episk med frps fall ila deres 4 år i regjering. Forventer minst halvering ila årene. Litt som en ser i USA nå, folk angrer seg i hel når de faktisk begynner å se på fakta(omvendt brain rot) 5 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 19:13 Del Skrevet fredag kl 19:13 NRK skal også privatiseres. Blir nok like bra som barnehager og jernbanen! 😉 Vil selge NRK | Fremskrittspartiet - FrP 2 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet fredag kl 19:16 Del Skrevet fredag kl 19:16 Salvesen. skrev (12 minutter siden): Brain rot er grunnen til de oppslutningene vi ser nå. Folk tenker ikke selv lengre, de er bare med på mengden og håper det løser seg. Er så idotisk å si sånne ting. Akkurat sånne ting eg forventer å finne på en FRP facebook side. Prøv å være bedre. Bare fordi noen er uenige med deg betyr ikkje at de nødvendigvis har feil i noe. 8 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:17 Del Skrevet fredag kl 19:17 Villfaren skrev (Akkurat nå): Er så idotisk å si sånne ting. Akkurat sånne ting eg forventer å finne på en FRP facebook side. Prøv å være bedre. Bare fordi noen er uenige med deg betyr ikkje at de nødvendigvis har feil i noe. Har jeg sagt noen har feil? Tror du har missforstått ordet brain rot. Forøvrig årets ord i 2024. Lurer på hvorfor?? 3 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet fredag kl 19:25 Del Skrevet fredag kl 19:25 For de som stemmer disse partiene handler det om å ta demokratiet tilbake. Det meste av fornuft har forlatt de fleste partier for lenge siden. 3 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet fredag kl 19:26 Del Skrevet fredag kl 19:26 Salvesen. skrev (2 minutter siden): Har jeg sagt noen har feil? Tror du har missforstått ordet brain rot. Forøvrig årets ord i 2024. Lurer på hvorfor?? Årets ord i Norge var beredskapsvenn Tror ikkje det er så mange måter å mene noe med hvordan du ordlegger deg. I følge deg er alle som ikkje er en AP stemme lav intelligente tullinger som bare ser på "brain rot" innhold på nettet. 8 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:28 Del Skrevet fredag kl 19:28 (endret) Villfaren skrev (2 minutter siden): Årets ord i Norge var beredskapsvenn Tror ikkje det er så mange måter å mene noe med hvordan du ordlegger deg. I følge deg er alle som ikkje er en AP stemme lav intelligente tullinger som bare ser på "brain rot" innhold på nettet. Det var dine ord, kanskje du skal se litt på deg selv og hva du sier heller? Det er ingen tvil at "stem frp" som markedsavdelingen i frp fant på m.m. har boostet stemmene helt enormt. Det er nesten definisjonen for brain rot som var årets ord fra Oxford Endret fredag kl 19:29 av Salvesen. 2 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 19:31 Del Skrevet fredag kl 19:31 (endret) Salvesen. skrev (5 minutter siden): Det var dine ord, kanskje du skal se litt på deg selv og hva du sier heller? Det er ingen tvil at "stem frp" som markedsavdelingen i frp fant på m.m. har boostet stemmene helt enormt. Det er nesten definisjonen for brain rot som var årets ord fra Oxford Kanskje rette kritikk til markedsavdelingen (og politikerne) i AP for deres bunnløse fall i steden for å skylde på noe så sært som markedsavdelingen til et annet parti? Men det er jo venstresidens svar på alt, peke på andre Edit: hvis det faktisk er slik at det eneste/hovedårsaken som skal til for at AP skal miste 50% av velgerne sine er et så simpelt slagord som "stem FrP" så kan en jo lure på hva det er AP egentlig holder på med. Endret fredag kl 19:34 av wampster 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:33 Del Skrevet fredag kl 19:33 wampster skrev (Akkurat nå): Kanskje rette kritikk til markedsavdelingen (og politikerne) i AP for deres bunnløse fall i steden for å skylde på noe så sært som markedsavdelingen til et annet parti? Men det er jo venstresidens svar på alt, peke på andre Skylder ikke på noen jeg? Peker på det åpenbare... Det er ingens skyld, det er bare noe som har åpenbart påvirket og det er linket til oxfords valg av årets ord. Samme i USA og store deler av verden. 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 19:35 Del Skrevet fredag kl 19:35 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Skylder ikke på noen jeg? Peker på det åpenbare... Det er ingens skyld, det er bare noe som har åpenbart påvirket og det er linket til oxfords valg av årets ord. Samme i USA og store deler av verden. Det er feil. Hvis en gjør det bra (eller dårlig) så er det ens egen skyld. Men det er jo noe AP og venstresiden ikke makter å innse 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet fredag kl 19:37 Del Skrevet fredag kl 19:37 wampster skrev (Akkurat nå): Det er feil. Hvis en gjør det bra (eller dårlig) så er det ens egen skyld. Men det er jo noe AP og venstresiden ikke makter å innse Sier ikke at det ikke er frp sin skyld jeg? Er jo åpenbart de som startet det 😂 Du diskuterer med deg selv og overser hva jeg skriver... Jeg er forøvrig ikke linket til AP eller venstresiden på noen som helst måte om du tenker det... Jeg har alt å vinne på at de blå vinner jeg, men jeg er ikke nødvendigvis enig med de av den grunn. 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet fredag kl 19:40 Del Skrevet fredag kl 19:40 wampster skrev (Akkurat nå): Kanskje rette kritikk til markedsavdelingen (og politikerne) i AP for deres bunnløse fall i steden for å skylde på noe så sært som markedsavdelingen til et annet parti? Men det er jo venstresidens svar på alt, peke på andre Manglende markedsføring fra venstresiden er en sak, mer eller mindre løgner fra høyresiden en helt annen. Jeg har vært med i så mange år at jeg vet det aldri blir som forventet. Jeg har både vært medlem i Høyre og har hatt foreldre som har vært aktive i FrP. Privatisering av de viktigste samfunnsoppgavene vil ALDRI bli et gode for andre enn de som forfekter lavere skatt og mer personlig ansvar, men det er selvsagt forlokkende for de som ikke tenker over konsekvensene av den slik politikk. 1 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 19:40 Del Skrevet fredag kl 19:40 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Sier ikke at det ikke er frp sin skyld jeg? Er jo åpenbart de som startet det 😂 Du diskuterer med deg selv og overser hva jeg skriver... Jeg er forøvrig ikke linket til AP eller venstresiden på noen som helst måte om du tenker det... Jeg har alt å vinne på at de blå vinner jeg, men jeg er ikke nødvendigvis enig med de av den grunn. Du peker på brain rot, markedsavdelingen til FrP og alt annet for AP sitt fall i meningsmålingene. At du har alt å vinne på at de blå vinner har jeg liten tro på, men whatever. Fakta er at AP og venstresiden faller pga egen udugelig politikk og styring. 6 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå