Monster Skrevet fredag kl 12:17 Del Skrevet fredag kl 12:17 Jeg ser flere videoer på TikTok av jenter som tar mellom 50og 100 kilo i benkpress. Men ikke hvor mange gsnder de løfter. Jeg selv tar nå 33 kilo med 3x8 med liten pause mellom. Da jeg startet å trene for et år siden tror jeg at jeg tok ca 10-15 kilo på stanga. Jeg bruker stang som veier en kilo. Kortere enn de stengene som er til benk. Jeg går på gruppetimer der vi ligger på steppkasser og løfter. Alle de andre tar også sånn ca like mye som meg og noen sånn ca 40 kilo men de har trent lengre enn meg. På bodypump skal vi løfte 12x3 sett og løfte sagte og stoppe og hold halvveis opp og ned og kjenne lenge på melkesyre. Da klarer jeg bare under 20 kilo. Har prøvd meg med 20 men da klarer jeg ikke å gjennomføre og må ta av vekter eller ta pauser. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet fredag kl 12:56 Del Skrevet fredag kl 12:56 100 kg i benkpress er MYE og langt over hva de fleste klarer. Selv jeg, mann 33, klarer ikke 100 kg i benkpress (stanga veier 20 kg). De andre du trener på gruppetimer med løfter ca det samme som deg, så da er du nok ikke svak - like sterk som de andre du trener med og sterkere enn de som ikke trener. Altså sterkere enn gjennomsnittet. Uansett; du har hatt en god fremgang siden du startet. Fremgangen vil naturligvis stagnere noe, men fortsett å tren så når du målene dine og holder seg i god form. 1 1 Lenke til kommentar
Monster Skrevet fredag kl 13:02 Forfatter Del Skrevet fredag kl 13:02 iGlenn skrev (3 minutter siden): 100 kg i benkpress er MYE og langt over hva de fleste klarer. Selv jeg, mann 33, klarer ikke 100 kg i benkpress (stanga veier 20 kg). De andre du trener på gruppetimer med løfter ca det samme som deg, så da er du nok ikke svak - like sterk som de andre du trener med og sterkere enn de som ikke trener. Altså sterkere enn gjennomsnittet. Uansett; du har hatt en god fremgang siden du startet. Fremgangen vil naturligvis stagnere noe, men fortsett å tren så når du målene dine og holder seg i god form. Sant nok. Jeg hadde kanskje klart 50 kilo men da hadde jeg bare klart 3 løft eller kanskje 4 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet fredag kl 13:06 Del Skrevet fredag kl 13:06 Monster skrev (48 minutter siden): Jeg ser flere videoer på TikTok av jenter som tar mellom 50og 100 kilo i benkpress. Men ikke hvor mange gsnder de løfter. Spørsmål du kan stille til deg selv neste gang: Hvorfor legger dem ut dette på TikTok? 3 Lenke til kommentar
Monster Skrevet fredag kl 13:20 Forfatter Del Skrevet fredag kl 13:20 Kassettspiller skrev (13 minutter siden): Spørsmål du kan stille til deg selv neste gang: Hvorfor legger dem ut dette på TikTok? Godt poeng Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet fredag kl 19:06 Del Skrevet fredag kl 19:06 (endret) Monster skrev (6 timer siden): Jeg ser flere videoer på TikTok av jenter som tar mellom 50og 100 kilo i benkpress. Men ikke hvor mange gsnder de løfter. Jeg selv tar nå 33 kilo med 3x8 med liten pause mellom. Da jeg startet å trene for et år siden tror jeg at jeg tok ca 10-15 kilo på stanga. Jeg bruker stang som veier en kilo. Kortere enn de stengene som er til benk. Jeg går på gruppetimer der vi ligger på steppkasser og løfter. Alle de andre tar også sånn ca like mye som meg og noen sånn ca 40 kilo men de har trent lengre enn meg. På bodypump skal vi løfte 12x3 sett og løfte sagte og stoppe og hold halvveis opp og ned og kjenne lenge på melkesyre. Da klarer jeg bare under 20 kilo. Har prøvd meg med 20 men da klarer jeg ikke å gjennomføre og må ta av vekter eller ta pauser. For den typen trening så høres du sterk ut. Melkesyretrening er en dårlig metode å måle funksjonell styrke på. Noen uker med styrketrening(3-6reps) 2-3 dager i uken så knuser du de bodypumpjentene. Start gjerne med 1-2 reps i reserve, dvs f.eks 3 reps med en vekt du klarer 4-5reps på. Ha progressiv belastning på 2,5-5kg i uken etter framgang og dagsform, gjerne i bølgesyklus(to vektøkninger fram og ett tilbake og repetter) Endret fredag kl 19:11 av Powertrainer Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet fredag kl 19:17 Del Skrevet fredag kl 19:17 Slutt å sammenligne deg selv med folk på TikTok og andre hjernevaskekanaler! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå