Spillredaksjonen Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Slik blei The Witcher 3: Wild Hunt norsk Korleis hamna Lofoten og Trondheim i den moderne klassikaren? CD Projekt avslører sanninga hos Gamer.no. Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
rØrern Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Nynorsk........ Forferdelige greier, oversatte like greit til engelsk 2 1 Lenke til kommentar
Feenyx Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar (endret) 43 minutes ago, rØrern said: Nynorsk........ Forferdelige greier, oversatte like greit til engelsk Ja nei, kan ikke risikere å lese det på nynorsk og faktisk lære noe mer om sitt eget språk, kan vi vel? Skellige er lett en av mine topp 5 spillopplevelser! Endret 3. januar av Feenyx 2 Lenke til kommentar
Wik Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar rØrern skrev: Nynorsk........ Forferdelige greier, oversatte like greit til engelsk Ta deg en kringle og slutt med sutringa; det der var en utrolig unyttig kommentar. Fin artikkel, morsomt tema å lese om. 2 Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Hver gang det postes en artikkel med nynorsk er det bestandig noen som reagerer. Og så andre som reagerer på at x reagerte. Personlig skipper jeg ofte lengre tekster som er nynorske av den enkle grunn at jeg synes det er "slitsomt" å lese det. Ja selvsagt forstår jeg hva som skrives, men det blir for meg personlig som å se en film med utrolig dårlige subs. Det er utelukkende et meg problem, så jeg klager ikke og forventer ikke noen skal slutte å bruke nynorsk. Det er kun et forsøk på å sakelig beskrive at kanskje flere enn meg føler det likt. Jeg gjentar, det er et MEG problem. Jeg lever fint med å selektere hva jeg ønsker å bruke tiden på å lese, selvom jeg kanskje går glipp av noen gode saker. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 4. januar Del Skrevet 4. januar Feenyx skrev: 43 minutes ago, rØrern said: Nynorsk........ Forferdelige greier, oversatte like greit til engelsk Ja nei, kan ikke risikere å lese det på nynorsk og faktisk lære noe mer om sitt eget språk, kan vi vel? Skellige er lett en av mine topp 5 spillopplevelser! Slik er unga nå fortiden , de klarer ikke engang å skrive håndskrift . Hva er det de lærer på skolen egentlig ? Vi av den litt eldre skolen reagerer ikke på nynorsk - det er en naturlig del av norske språket . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå