Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Slik blei The Witcher 3: Wild Hunt norsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
43 minutes ago, rØrern said:

Nynorsk........ Forferdelige greier, oversatte like greit til engelsk :)

Ja nei, kan ikke risikere å lese det på nynorsk og faktisk lære noe mer om sitt eget språk, kan vi vel? ;)

Skellige er lett en av mine topp 5 spillopplevelser!

Endret av Feenyx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
rØrern skrev:
Ta deg en kringle og slutt med sutringa; det der var en utrolig unyttig kommentar. Fin artikkel, morsomt tema å lese om.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hver gang det postes en artikkel med nynorsk er det bestandig noen som reagerer. Og så andre som reagerer på at x reagerte.

Personlig skipper jeg ofte lengre tekster som er nynorske av den enkle grunn at jeg synes det er "slitsomt" å lese det. Ja selvsagt forstår jeg hva som skrives, men det blir for meg personlig som å se en film med utrolig dårlige subs. Det er utelukkende et meg problem, så jeg klager ikke og forventer ikke noen skal slutte å bruke nynorsk. Det er kun et forsøk på å sakelig beskrive at kanskje flere enn meg føler det likt.

Jeg gjentar, det er et MEG problem. Jeg lever fint med å selektere hva jeg ønsker å bruke tiden på å lese, selvom jeg kanskje går glipp av noen gode saker.

Lenke til kommentar
Feenyx skrev:
43 minutes ago, rØrern said:

Ja nei, kan ikke risikere å lese det på nynorsk og faktisk lære noe mer om sitt eget språk, kan vi vel? ;)

Skellige er lett en av mine topp 5 spillopplevelser!

Slik er unga nå fortiden , de klarer ikke engang å skrive håndskrift . Hva er det de lærer på skolen egentlig ? Vi av den litt eldre skolen reagerer ikke på nynorsk - det er en naturlig del av norske språket .
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...