Nukleosid Skrevet lørdag kl 15:33 Del Skrevet lørdag kl 15:33 Wheeljack skrev (På 2.1.2025 den 13.16): "Uten reklame" = også med reklame. Parasitten TV2 er en kanal som avbryter reklamesendingene sine for å sende litt innhold her og der. Så ille er TV2 Play ikke. Jeg betaler for TV2 Play uten reklame (69 kroner pr. måned gjennom Telenor T-We). Jeg har noen ganger sett noen sekunder med sponsorplakater som en overlay i den ene kanten av bildet, når programmet har startet (fordi det visstnok er lovpålagt). Det er knapt merkbart. Men jeg forsøkte å starte noen programmer nå, og ingen var med sponsorplakat, ikke engang overlay. Direkte/lineær TV ser jeg nesten aldri lenger, der er jeg enig i at det er for mye reklame. Men at du får reklame når du ser direktesendinger gjennom TV2 play er jo nettopp fordi det speiler lineær TV-sendingene. Ellers har du misforstått begrepet "parasitt" TV-kanaler og strømmetjenester kan du veldig enkelt avstå fra å velge, om du ikke er enig i vilkårene. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet lørdag kl 17:10 Del Skrevet lørdag kl 17:10 frohmage skrev (1 time siden): La meg gjette: Er du fan av Elon Musk? Ja på noen områder, men ikke alt han har gjort er bra. Han var for eksempel flink til å kutte kostnader med romfart og Tesla. Jeg er veldig spent på hvordan det går når Elon skal kutte offentlige kostnader i USA, kanskje Norge får noe å lære av det🙂 VifteKopp skrev (1 time siden): Personlig er det helt andre steder jeg ville startet kuttingen enn NRK, som står for under en halv prosent av statsbudsjettet, men som gjør veldig mye viktig for kulturen i Norge. En kan starte å kutte flere steder samtidig. Det er lenge siden NRK hadde enerett på TV. NRK kan trygt begynne å kutte slik type underholdning som det kommersielle masseproduserer. Reality, drama og sport for eksempel. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 17:19 Del Skrevet lørdag kl 17:19 (endret) Wheeljack skrev (6 timer siden): Ikke nødvendigvis hvis det er kun underholdningsdelen som ikke lenger er dekka av skatt. For meg er det ingen fordel at NRK underholdning ikke har reklame eller er betalt for via abonnement. Jeg er helt for å beholde NRK som nyhetsformidler og ser gjerne at det blir finansiert gjennom skatt. Underholdningsbiten er for meg verdiløs, og derfor mener jeg at den burde heller vært finansiert av dem som ønsker å se på hva som tilbydes - På lik linje med alle andre aktører innen underholdningsbransjen. NRK har vel vært ganske innovative innenfor underholdning, har de ikke? Jeg tror det er greit med en underholdningsleverandør som ikke må tenke på reklamekroner. De kan tillate seg litt smalere målgruppe, og kanskje ta større risiko. Endret lørdag kl 17:20 av Markiii 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 17:23 Del Skrevet lørdag kl 17:23 (endret) Wheeljack skrev (3 timer siden): Hvor viktig er det dersom ingen er villige til å betale for å holde det gående? Så minoritetsgrupper kan bare glemme å få noe innhold tilpasset dem? Bare fordi de er for få til at det er kommersielt mulig, så skal de ignoreres? Wheeljack skrev (3 timer siden): På hvilken måte er det bedre å tvinge folk til å betale for et underholdningsalternativ dem ikke benytter seg av? Hvis det virkelig er som du sier at NRK sin underholdning er såpass viktig og populær som du sier, så vil folk være villige til å betale for den. Å tvinge folk til å betale for underholdnining dem ikke er interessert i kan minne om noe helt annet enn et fritt marked. Forstår ikke helt argumentet med at det eneste som umiddelbart tjener penger skal ha verdi. Det er jo slik NRK opererer i dag, men inntektene deres kommer via tvang, og ikke frivillighet. Skattepengen våre brukes til haugevis av ting vi personlig ikke nødvendigvis benytter oss av. Det nytter ikke å syte over det. La oss si at du aldri har hatt behov for å kontakte politiet. Så da er det bare å legge ned hele etaten? Endret lørdag kl 17:25 av Markiii Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 17:27 Del Skrevet lørdag kl 17:27 (endret) PosteMonopolet skrev (18 minutter siden): Ja på noen områder, men ikke alt han har gjort er bra. Han var for eksempel flink til å kutte kostnader med romfart og Tesla. Jeg er veldig spent på hvordan det går når Elon skal kutte offentlige kostnader i USA, kanskje Norge får noe å lære av det🙂 Elon vil kutte kraftig i alt som hjelper vanlige folk. Han vil at folk skal få det dårligere. Er det noe å lære av? Samtidig håver SpaceX inn penger fra statlige kontrakter. Tviler sterkt på at han kommer til å foreslå kutt i romfartsbudsjettet! Det vi kommer til å lære er hvordan ekstrem korrupsjon ser ut. Bukken og havresekken ganger hundre. Endret lørdag kl 17:29 av Markiii Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet lørdag kl 17:53 Del Skrevet lørdag kl 17:53 (endret) Markiii skrev (33 minutter siden): Elon vil kutte kraftig i alt som hjelper vanlige folk. Han vil at folk skal få det dårligere. Er det noe å lære av? Samtidig håver SpaceX inn penger fra statlige kontrakter. Tviler sterkt på at han kommer til å foreslå kutt i romfartsbudsjettet! Det vi kommer til å lære er hvordan ekstrem korrupsjon ser ut. Bukken og havresekken ganger hundre. Du starter med å diskutere med så forvrengte sannheter at jeg ikke gidder å diskutere dette med deg. Endret lørdag kl 18:01 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet lørdag kl 18:08 Del Skrevet lørdag kl 18:08 PosteMonopolet skrev (57 minutter siden): En kan starte å kutte flere steder samtidig. Det er lenge siden NRK hadde enerett på TV. NRK kan trygt begynne å kutte slik type underholdning som det kommersielle masseproduserer. Reality, drama og sport for eksempel. Dette er en vanskelig avveining. For NRK trenger seere på de populære programmene for å rettferdiggjøre utgiftene for det smale. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet lørdag kl 18:18 Del Skrevet lørdag kl 18:18 (endret) 58 minutes ago, Markiii said: Skattepengen våre brukes til haugevis av ting vi personlig ikke nødvendigvis benytter oss av. Det nytter ikke å syte over det. La oss si at du aldri har hatt behov for å kontakte politiet. Så da er det bare å legge ned hele etaten? Politiet er ikke underholdning. Selvfølgelig nytter det å syte. Ingenting blir forandra dersom man bare godtar ting man ikke liker. Spesielt når det er snakk om tvangsfinansiert underholdning. 58 minutes ago, Markiii said: Så minoritetsgrupper kan bare glemme å få noe innhold tilpasset dem? Bare fordi de er for få til at det er kommersielt mulig, så skal de ignoreres? Hvem snakker om å ignorere? Det er bare å betale for det man vil se på og har interesse av sjøl, så slipper andre. Jeg har ikke lyst til å betale for underholdning jeg ikke ser på. Hvis det ikke er nok som er villig til å betale det det koster å produsere noe, så bør det kanskje ikke produseres og pengene bør heller brukes på andre ting. Endret lørdag kl 18:22 av Wheeljack Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 19:11 Del Skrevet lørdag kl 19:11 Wheeljack skrev (51 minutter siden): Politiet er ikke underholdning. Det er ikke poenget. Poenget er "jeg har ikke bruk for det, så jeg gidder ikke betale". Sitat Hvem snakker om å ignorere? Det er bare å betale for det man vil se på og har interesse av sjøl, så slipper andre. Fordi minoritetsgrupper kanskje ikke er mange nok til å kunne finansiere dette. I tillegg vil majoritetsbefolkningen også kunne ha nytte av å eksponeres for andre kulturer. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet lørdag kl 19:12 Del Skrevet lørdag kl 19:12 PosteMonopolet skrev (1 time siden): Du starter med å diskutere med så forvrengte sannheter at jeg ikke gidder å diskutere dette med deg. Jeg har fulgt Elon Musk i mange år. Jeg vet hva han driver med. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet lørdag kl 19:19 Del Skrevet lørdag kl 19:19 6 minutes ago, Markiii said: Det er ikke poenget. Poenget er "jeg har ikke bruk for det, så jeg gidder ikke betale" Når det er snakk om underholdning og tvangsfinansiering av Maskorama og Eurovision så er det absolutt poenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå