thomas-the_train Skrevet lørdag kl 12:47 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 12:47 16 hours ago, Bing123 said: Jeg tror ikke bo1e skjønner hva du mener med "ensomhet i din egen bevissthet". Kanskje vedkommende skjønner feks "alene i ditt eget hode" eller noe i den dur. Pga ikke alle og ikke en gang reflekterer over sin bevissthet. Litt som "fisk vet ikke at de er i vann". Mange anser hode/hjerne og bevissthet som samme ting. Men innlegget er kanskje ikke myntet på folk som ikke har tenkt litt fra før 🙂 et eller annet sted ble det "lost in translation". ingen stress. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet lørdag kl 14:19 Del Skrevet lørdag kl 14:19 (endret) Jeg har både exphil og stor interesse for filosofien rundt bevissthet, så det er nok bomskudd igjen 😂Kanskje Bing123 som forsto hva som ble ment kan gjengi essensen på en kortfattet måte. Jeg leste det som en litt uklar og grunnlagstynn mening/filosofering rundt bevissthet og ensomhet som konsepter som det må være fullt mulig å være uenig i. Det gjøres en kobling nettopp mellom å være alene i sitt eget hode, og det å være ensom. Det er ikke det samme. Å mene at man sitter på en fasit rundt et sånt tema må være det største tegnet på at man ikke har forstått eller tenkt nok 😂 Endret lørdag kl 14:44 av bo1e 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå