Altimeter Skrevet onsdag kl 17:27 Del Skrevet onsdag kl 17:27 Finnes det partier som har dette i partiprogrammet sitt? 4 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet onsdag kl 17:49 Del Skrevet onsdag kl 17:49 Jeg kommer ihvertfall til å gi min stemme til et slikt parti; vær du sikker. 2 Lenke til kommentar
YøZ78 Skrevet onsdag kl 17:55 Del Skrevet onsdag kl 17:55 BRICS party aka Putin-XI "partyen" bare, meen norge har ikke ball,, Derfør bli nedgang og slutt neste 100 år for norge..desvre Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 17:56 Del Skrevet onsdag kl 17:56 Ingen, og godt er det! Er utrolig sårbart uten. Men en må gjerne redusere noen kabler og ikke minst jevne ut internt i Norge slik at det ikke er store forskjeller i landet. Evt ha komp ordninger for å jevne det ut. 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 17:58 Del Skrevet onsdag kl 17:58 Men hvis ikke Norge gir strøm til Tyskland, kan vi heller ikke forvente at de vil gi oss strøm tilbake når vi går tom for vann i magasinene. Og uten de internasjonale avtalene, (som alle nordmenn er kjempefornøyd med, og Norge er avhengig av), blir vi en pariastat som må begynne som gateselger på lua med gangen i hånda. Og da kan vi bare se langt etter kvoteflyktninger og EU-direktiver. Vi kan bli nødt til å lære å voldta og Vipps-rane hverandre hvis vi ikke får delta i globalismen. 2 2 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet onsdag kl 18:00 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:00 1 minute ago, Salvesen. said: Ingen, og godt er det! Er utrolig sårbart uten. Er vi det? hvordan da? vi bevarer jo oveføringskapasitet til utlandet. Hvordan var det før vi gikk inn i ACER? Var vi sårbare da? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 18:04 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Altimeter skrev (2 minutter siden): Er vi det? hvordan da? vi bevarer jo oveføringskapasitet til utlandet. Hvordan var det før vi gikk inn i ACER? Var vi sårbare da? Før vi gikk inn i Acer var vi på Nord Pool og utvekslet som i dag. Bare ikke så mye. Så nei vi har ikke sårbare da. 2 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet onsdag kl 18:10 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:10 5 minutes ago, Salvesen. said: Før vi gikk inn i Acer var vi på Nord Pool og utvekslet som i dag. Bare ikke så mye. Så nei vi har ikke sårbare da. Men vi er sårbare i dag? I samme slenmgen burde jeg spørre, hvilke partier vil ha oss ut av Paris-avtalen? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 18:12 Del Skrevet onsdag kl 18:12 Altimeter skrev (1 minutt siden): Men vi er sårbare i dag? I samme slenmgen burde jeg spørre, hvilke partier vil ha oss ut av Paris-avtalen? Nei jeg har ikke sagt vi er sårbare i dag. 1 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet onsdag kl 18:15 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:15 1 minute ago, Salvesen. said: Nei jeg har ikke sagt vi er sårbare i dag. Var litt upresis. Jeg mener hvorfor blir vi sårbare hvis vi går ut av ACER-avtalen og tar Norge av strømbørsen? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 18:18 Del Skrevet onsdag kl 18:18 Altimeter skrev (1 minutt siden): Var litt upresis. Jeg mener hvorfor blir vi sårbare hvis vi går ut av ACER-avtalen og tar Norge av strømbørsen? I ett slikt tilfelle ville vi hatt null tilgang på strøm utenfor Norge, dette medfører sårbarhet. Spessielt I en tid der stormakter kutter strømledninger og annet kritisk utstyr. 3 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 18:23 Del Skrevet onsdag kl 18:23 (endret) Det er de undersjøiske kablene til utlandet som blir kuttet, og de klarer vi oss bedre uten. Jeg tror Putin har gjort hjemmeleksa si, han kommer ikke til å hjelpe oss å fjerne disse kablene. Han er best tjent med at strømkrisen fortsatt rammer oss. Vi har egen strøm, vi trenger ikke å importere fra Tyskland. Endret onsdag kl 18:23 av Mannen med ljåen 6 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet onsdag kl 18:27 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:27 5 minutes ago, Salvesen. said: I ett slikt tilfelle ville vi hatt null tilgang på strøm utenfor Norge, dette medfører sårbarhet. Spessielt I en tid der stormakter kutter strømledninger og annet kritisk utstyr. Hadde vi det? vi har jo fortsatt overføringskapasitet. Både fra Sverige, Tyskland, Danmark og England og i tillegg har vi kraftoverskudd. Meg bekjent er det vel Tyskland som vil lide (selvpåført) under dette og ikke Norge. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 18:29 Del Skrevet onsdag kl 18:29 Altimeter skrev (1 minutt siden): Hadde vi det? vi har jo fortsatt overføringskapasitet. Både fra Sverige, Tyskland, Danmark og England og i tillegg har vi kraftoverskudd. Meg bekjent er det vel Tyskland som vil lide (selvpåført) under dette og ikke Norge. Vis meg gjerne en kilde på at en kan trekke seg fra nordpool men fortsatt drive med import/eksport av kraft mellom andre land. Godt mulig det finnes muligheter for det, men jeg kjenner ikke til det. Som sagt var vi på nordpool lenge før ACER. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 18:30 Del Skrevet onsdag kl 18:30 La dem lide. Å stenge atomkraftverkene betyr naturlig nok kraftmangel. De lærer ingenting av å motta U-hjelp fra oss. 4 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet onsdag kl 18:34 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:34 1 minute ago, Salvesen. said: Vis meg gjerne en kilde på at en kan trekke seg fra nordpool men fortsatt drive med import/eksport av kraft mellom andre land. Er der et marked og et tilbud så er der alltid kjøpere. Kanskje vi burde begynne å vri igjen gasskranene til Europa vi og. Det er ikke slik at vi ikke sitter på trumfkort som ikke kan brukes 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 18:35 Del Skrevet onsdag kl 18:35 Altimeter skrev (1 minutt siden): Er der et marked og et tilbud så er der alltid kjøpere. Kanskje vi burde begynne å vri igjen gasskranene til Europa vi og. Det er ikke slik at vi ikke sitter på trumfkort som ikke kan brukes Igjen, legg gjerne ved en kilde og ikke en tanke. 3 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet onsdag kl 18:41 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 18:41 1 minute ago, Salvesen. said: Igjen, legg gjerne ved en kilde og ikke en tanke. Ingen kilder til noe. Men om vi ikke er på børs og ingen vil handle strøm. så er vel det også greit. Vi har strøm i mengder. Vi har kraftoverskudd. litt annerledes tenking på hvordan vi kan gå fremtiden i møte uten å være avhengige av andre land har vi fortsatt tid til. Det er langt frem i tid før vi teoretisk vil gå med kraftunderskudd. Vi kan jo begynne med å legge på is å strekke ledning fra land og ut til Nordsjøen.. 4 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 18:44 Del Skrevet onsdag kl 18:44 Vi kan forhandle med EU. Vi får bedre avtaler ved å prute, enn å la dem diktere hva de skal ha. Hvis Tyskland kommer frem til at hamsterhjul er en bedre kraftkilde enn atomkraft, så er det deres valg. Norge skal ikke være forpliktet til å koble seg til et felles kraftmarked med deres strømpriser. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 18:45 Del Skrevet onsdag kl 18:45 Altimeter skrev (2 minutter siden): Ingen kilder til noe. Men om vi ikke er på børs og ingen vil handle strøm. så er vel det også greit. Vi har strøm i mengder. Vi har kraftoverskudd. litt annerledes tenking på hvordan vi kan gå fremtiden i møte uten å være avhengige av andre land har vi fortsatt tid til. Det er langt frem i tid før vi teoretisk vil gå med kraftunderskudd. Vi kan jo begynne med å legge på is å strekke ledning fra land og ut til Nordsjøen.. Hvorfor skal vi kaste bort all redundans og sikkerhet for å spare noen lusne 50 lapper i måneden? 2024 var 2 året på rad der strømprisen gikk ned og 2025 ser ut til å bli nr 3. Vi har strømstøtte osv. Tviler på at den jevne kunden kommer til å ha særlig strømstøtte i 2025. Strømmen blir for billig. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå