leticia Skrevet onsdag kl 23:45 Del Skrevet onsdag kl 23:45 Jeg syns i utgangspunktet at showet virket litt tamt ja. (men nå så jeg kun utdrag på tv - samtidig som de sendte opp masse raketter i nærheten, så selve lysshowet forsvant vel litt i mengden). Har sett eksempler på lysshow andre byer som har vært bra, så er positiv til lysshow fremfor fyrverkeri. Både pga forurensningen og hvordan fyrverkeri påvirker fugler og dyr. 3 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet onsdag kl 23:45 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 23:45 Resort skrev (1 time siden): Sånn går det når man har tatt inn for mange innvandrere fra visse land og kulturer.. Yes.. Hele europa er ødelagt.. 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet onsdag kl 23:58 Del Skrevet onsdag kl 23:58 Ingen problemer med å bytte raketter med laser eller droner, men måten det var gjort på var helt elendig. Å skru på alle samtidig for så å la dem flimre litt ser ikke spesielt pent ut. Ikke kult heller. 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 00:00 Del Skrevet torsdag kl 00:00 Hvis privat fyrverkeri overskygget lasershowet, var det ikke mye å skryte av. Tidligere kunne man stole på at europeere taklet frihet under ansvar, så vi hadde de frieste, tryggeste og beste landene i verden. Det var akseptabelt å selge eksplosiver i dagligvarebutikker i romjulen, bare kunden var edru og voksen. Mange nye, europeiske innbyggere takler ikke ansvar, og siden vi ikke kan diskriminere, må alle miste friheten. Dette tror jeg blir realiteten snart. Lurer på hvor mange terrorister og gjenger som hamstret fyrverkeri til terrorvirksomhet og gatekamper resten av året. 24. mai er Eritreas nasjonaldag, og feires med de tradisjonelle gatekampene i Oslo. Blir det ulovlig bruk av fyrverkeri i sentrum? Jeg liker friheten. Hvis jeg måtte velge mellom gatekriminalitet og frihet, ville jeg valgt frihet. Hvis fremtiden er lysshow, håper jeg de klarer å forbedre det. Mener å huske at Kina forfalsket lysshow i forbindelse med OL. Det så bra ut på TV, men skjedde ikke i virkeligheten. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet torsdag kl 00:03 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 00:03 ps5 skrev (5 timer siden): Hva skjedde med de flotte fyrverkeri-showene man hadde i Oslo tidligere? Hadde egentlig tenkt å ta med junior på et av disse, men da har vel den båten gått. Ta med junior til London du:) Billettprisene starter fra 50 euro og oppover. Spørs hvilken sone dere vil se fra Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet torsdag kl 07:50 Del Skrevet torsdag kl 07:50 kremt skrev (14 timer siden): Kunne vel heller brukt penga på uniformerte patruljer i gatene. Knivstikking, raning etc er helt ut av kontroll. Gjengene tar over byen og politiet har ikke myndighet eller ressurser til å ta kontroll over situasjonen. Ingenting av det du nevner her dekkes av kommunen. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet torsdag kl 08:46 Del Skrevet torsdag kl 08:46 (endret) Det selv oslo-folks så av lasershowet var vel de få sekundene på nyhetene. Av det lille jeg så virket nesten som det var en statisk haug med grønne lasere rigget opp mot en lyscomputer som styrte on/off. Heldigvis var det 2 millioner og ikke 2 milliarder. Edit: Statiske lasere gir jo en bedre sikkerhet enn å veive dem rundt og potensielt treffe folk i øyet i verste fall. For å se selve strålen så langt som disse gjorde så er styrken farlig nok for øyeskader. Endret torsdag kl 08:50 av vidor 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet fredag kl 20:46 Del Skrevet fredag kl 20:46 (endret) vidor skrev (På 2.1.2025 den 9.46): Heldigvis var det 2 millioner og ikke 2 milliarder Er redd det blir mange milliarder hvis en summerer all sløseri begått av Oslo kommune igjennom året. Dem kommer til å måtte kutte i samfunnskritiske tjenester for dette. https://www.nrk.no/stor-oslo/ma-spare-2_3-milliarder-i-oslo-budsjettet-_-bremsen-pa-for-viktige-valglofter-1.17054516 Endret fredag kl 20:49 av PosteMonopolet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå