RyanGiggs11 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Hei! En liten diskusjon her i siste timen av 2024 som vi sliter med å finne svar på. På lønnsslippen min står det at jeg har tjent ca 900k i år i lønn som skal skattes av. Når jeg logger inn på skatteetaten står det oppgitt ca 1035k. Hvilket beløp er det som er gjeldende for skatteberegning? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 RyanGiggs11 skrev (5 minutter siden): Hei! En liten diskusjon her i siste timen av 2024 som vi sliter med å finne svar på. På lønnsslippen min står det at jeg har tjent ca 900k i år i lønn som skal skattes av. Når jeg logger inn på skatteetaten står det oppgitt ca 1035k. Hvilket beløp er det som er gjeldende for skatteberegning? Det beløpet som heter skattbar inntekt eller hvilket ord de bruker. Det lavere beløpet i toppen. Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Det beløpet som heter skattbar inntekt eller hvilket ord de bruker. Det lavere beløpet i toppen. Perfekt, takk. Så med 325k skatt betalt på 900-ish inntekt så bør jeg være good mtp å unngå skattesmell 😅 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 RyanGiggs11 skrev (3 minutter siden): Perfekt, takk. Så med 325k skatt betalt på 900-ish inntekt så bør jeg være good mtp å unngå skattesmell 😅 Det kan du sjekke her: https://skattekalkulator.formueinntekt.skatt.skatteetaten.no/skattekalkulator/skatteplikt Men sannsynligvis, ja Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 12 minutes ago, RyanGiggs11 said: Perfekt, takk. Så med 325k skatt betalt på 900-ish inntekt så bør jeg være good mtp å unngå skattesmell 😅 Det relevante er stortsett aldri inntekt, men fradrag du har krav på, t.d. renteutgifter og slikt. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 https://www.smartepenger.no/105-kalkulator/3786-skatteberegning-2024 Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 barfoo skrev (13 minutter siden): Det relevante er stortsett aldri inntekt, men fradrag du har krav på, t.d. renteutgifter og slikt. Ok, men fint å være på «plussiden» før fradragene også 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå