Taylor Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Først og fremst må jeg spørre om det er andre autister her? (vet om en) Ønsker å høre om vi kan ha et felles sted å gi råd om det å leve med autisme i hverdagen. Har selv en del utfordringer 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Taylor skrev (11 minutter siden): Først og fremst må jeg spørre om det er andre autister her? (vet om en) Vet om 6 stykker her inne. Taylor skrev (11 minutter siden): Ønsker å høre om vi kan ha et felles sted å gi råd om det å leve med autisme i hverdagen. Har selv en del utfordringer Hva slags utfordringer legger du mest merke til? Endret 31. desember 2024 av Kassettspiller 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Har allerede vertfall 'en' tråd som tar for seg dette. Jeg vet at søkefunksjonen er litt småtraurig til tider, men den kan fint brukes.. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Duriello skrev (2 minutter siden): Har allerede vertfall 'en' tråd som tar for seg dette. Jeg vet at søkefunksjonen er litt småtraurig til tider, men den kan fint brukes.. Denne? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (7 minutter siden): Denne? Feks. 😃 Ikke vondt ment mot TS, men det begynner å bli en del nyopprettede tråder nå. 🙂 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Vet om 6 stykker her inne. Hva slags utfordringer legger du mest merke til? Takk for svaret For meg er det usikkerheten rundt andre mennesker, det å holde en samtale er vanskelig da jeg ikke forstår alt som blir sagt og jeg har en uvane å avbryte når andre snakker, da jeg plutselig har noe som bare må ut. jeg feiltolker når noen tar en pause i snakkingen, da tror jeg de er ferdig med å si det de skal. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Duriello skrev (9 minutter siden): Feks. 😃 Ikke vondt ment mot TS, men det begynner å bli en del nyopprettede tråder nå. 🙂 Skjønner, jeg har jo ikke vært så lenge på diskusjonsforumet, så jeg har ikke sett så mange nyopprettede tråder angående diagnosen. (Jeg finner heller ingen tråd der autister skal dele råd med hverandre, gjør du?) Føler at tråden jeg lenket til var mer prat og mulighet å stille spørsmål mellom folk med autisme og dem uten. Taylor skrev (9 minutter siden): Takk for svaret For meg er det usikkerheten rundt andre mennesker, det å holde en samtale er vanskelig da jeg ikke forstår alt som blir sagt og jeg har en uvane å avbryte når andre snakker, da jeg plutselig har noe som bare må ut. jeg feiltolker når noen tar en pause i snakkingen, da tror jeg de er ferdig med å si det de skal. Jeg lærte en del av å se på film eller serier der folk snakket mye med hverandre. Angående pause så anbefaler jeg å telle til 5 før du begynner å prate. Endret 31. desember 2024 av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (3 minutter siden): Skjønner, jeg har jo ikke vært så lenge på diskusjonsforumet, så jeg har ikke sett så mange nyopprettede tråder angående diagnosen. (Jeg finner heller ingen tråd der autister skal dele råd med hverandre, gjør du?) Føler at tråden jeg lenket til var mer prat og mulighet å stille spørsmål mellom folk med autisme og dem uten. Jeg lærte en del av å se på film eller serier der folk snakket mye med hverandre. Angående pause så anbefaler jeg å telle til 5 før du begynner å prate. Det var det psykologen min sa også 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Taylor skrev (1 minutt siden): Det var det psykologen min sa også Ja, jeg har (dessverre) lært alt på egenhånd. Gjorde en såpass "bra jobb" slik at jeg ble diagnosert først som voksen. 😎 Men så man jo også ikke maskere for mye pga. risikoen for autistisk utbrenthet. Så litt vanskelig å finne balanseringen som passer for seg selv. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg klarer sjeldent å relatere til andre autister. Jeg klikker best med nevrotypikere. De andre autistene jeg har møtt har sterkere trekk enn meg, og det funker bare ikke haha 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (24 minutter siden): Skjønner, jeg har jo ikke vært så lenge på diskusjonsforumet, så jeg har ikke sett så mange nyopprettede tråder angående diagnosen. (Jeg finner heller ingen tråd der autister skal dele råd med hverandre, gjør du?) Det var mer at denne brukeren har åpnet x antall tråder om alt mellom himmel og jord bare idag, og x i går. Osv. 2 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (22 minutter siden): Ja, jeg har (dessverre) lært alt på egenhånd. Gjorde en såpass "bra jobb" slik at jeg ble diagnosert først som voksen. 😎 Men så man jo også ikke maskere for mye pga. risikoen for autistisk utbrenthet. Så litt vanskelig å finne balanseringen som passer for seg selv. Dette kjenner jeg meg igjen i, selv om jeg ikke hadde ordene for det før du sa det nå Ja den maskeringen vanskelig for meg, fikk diagnosen som voksen for et år siden å nå er jeg 47 år Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Martelè skrev (19 minutter siden): Jeg klarer sjeldent å relatere til andre autister. Jeg klikker best med nevrotypikere. De andre autistene jeg har møtt har sterkere trekk enn meg, og det funker bare ikke haha Det er forståelig ja Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 Duriello skrev (6 minutter siden): Det var mer at denne brukeren har åpnet x antall tråder om alt mellom himmel og jord bare idag, og x i går. Osv. Er det meg du snakker om? 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har Asperger, fikk diagnosen som 14 åring. Har håndtert life dårlig og er ganske isolert. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Taylor skrev (1 minutt siden): Ja den maskeringen vanskelig for meg, fikk diagnosen som voksen for et år siden å nå er jeg 47 år Oi, det var veldig seint! Bles diagnosert i år som 21 åring. Men kvinnelige autister har ofte symptomer som er vanskelig å fange opp så. 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 bakoversalto skrev (Akkurat nå): Jeg har Asperger, fikk diagnosen som 14 åring. Har håndtert life dårlig og er ganske isolert. Det er leit å høre at du blir så isolert, men ja denne formen for diagnose er ikke lett å hanskes med, spesielt alene Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Taylor skrev (1 minutt siden): Det er leit å høre at du blir så isolert, men ja denne formen for diagnose er ikke lett å hanskes med, spesielt alene Takker for det, synes hjelpen jeg fikk som barn var dårlig. behandlere som ikke oppmuntret meg til å studere eller gjøre noe som helst egentlig. hadde mye angst så jeg bare gjorde aldri noe. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Taylor skrev (7 minutter siden): Er det meg du snakker om? Jepp 🙂 Jeg mener det slett ikke for å være frekk, bare sånn at det er klart. 👍🙂 Endret 31. desember 2024 av Duriello 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Husker de brukte jævlig lang tid på å diagnotisere meg med asperger fordi de ikke klarte å finne ett eksempel på tilpassningsvansker før ungdomskolen. tydeligvis ett krav at man har vansker i barneskolealder. tror greia de landa på at jeg var skeptisk til gym i starten. 😁 Endret 31. desember 2024 av bakoversalto 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå