Gå til innhold

For Deg

leienisse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Duriello said:

Les @Milhouse85s forrige post.

Les den igjen. Skjønner du nå? Ja? Godt. Nei? Les den igjen! Skjønner du nå? Ja? Godt. Nei? Les den igjen! Osv osv osv.

Siden du tar en sarkastisk vri tar jeg en liten sarkasme ogsaa. Se her>

Vi har flere tusen milliarder i Oljefondet. Hvorfor betaler vi ikke mindre skatt? (forskning.no)

Ta en titt paa artikkelen. Presumably saa har disse folka utdannelse innen oekonomi. Likevel skjoenner de ikke hvorfor vi ikke kan kutte skattene.

Ser du? Les den, les den, igjen og igjen til oeynene lysner opp.

Lenke til kommentar
leienisse skrev (Akkurat nå):

Vi har flere tusen milliarder i Oljefondet. Hvorfor betaler vi ikke mindre skatt? (forskning.no)

Ta en titt paa artikkelen. Presumably saa har disse folka utdannelse innen oekonomi. Likevel skjoenner de ikke hvorfor vi ikke kan kutte skattene.

Er skattene så høye at vi trenger å redusere dem? 🤔

Føler du selv at du har for lite igjen av lønningen etter skatt så kan du selv gjøre endringer på skattekort.

Jeg var ikke sarkastisk.

Lenke til kommentar
leienisse skrev (3 minutter siden):

Dummeste jeg har lest paa en stund, man faar ikke mindre skatt av aa endre skattekortet. 

Ja skattene er for hoeye, og jeg faar ikke mindre skatt av aa endre skattekortet.

Jeg synes du var sarkastisk.

Snodig, skatteprosenten min gikk ned ved å endre på skattekortet. 🙃

Lenke til kommentar

Fortsatt det dummeste jeg har hoert. Skattekortet bestemmer hva du trekkes i skatt paa forhaand, selvangivelsen viser etterpaa hvor mye du faktisk maa betale i skatt og dette kan vaere mer eller mindre enn det du ble trukket paa skattekortet. Uansett faar du ikke lavere skatt av aa paastaa at du skal ha lavere skatt.

Lenke til kommentar
leienisse skrev (15 minutter siden):

Økonomi er ikke en eksakt vitenskap,  og vi økonomer vil alltid være uenige i enkeltsaker, slik som det er i andre yrker. Edit - se bare på uenigheten foran hvert rentemøte

Skal man sammenligne økonomi med et annet yrke så er meteorologer (som melder været) en god sammenligning. Man ser "tegn" og har "modeller " på hvordan været vil bli, men så er det flere faktorer som kan spille inn, og slik er det med økonomi også. (Og det er også forskjellige økonomer, som har sine felt de er spesialister på).  Jeg er ikke uenig i artikkelen din, men fokuset mitt ville vært på å slanke den store offentlige sektoren fremfor å redusere skatter.

Begge de artiklene du har lagt ut viser dessuten at statsbudsjettet går i minus hvert år, du ser det bare ikke pga tabloidoverskriftene.

Endret av leticia
edit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...