Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er egentlig Gud?

Anbefalte innlegg

Det er mulig at noen religiøse menneske mener at man ikke skal spørre dette spørsmålet, så om jeg støter noen her, så beklager jeg det.

Men når vi snakker om Gud, kan man spørre "hva er Gud" 

Til deg som er ateist å ikke tror en Gud eksisterer, hva er Gud i din forståelse som gjør at du ikke tror det eksisterer? 

Mulig det spørsmålet er umulig å svare på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ca 3000 eksempler på guder. Hvis man sammenfatter disse skal man i teorien få svaret, men så enkelt er det nok ikke.

Hvis man tar som utgangspunkt at de største religionene er monoteistiske, vil de fleste religiøse hevde at det er 2999 falske guder. 
Det er vel omtrent her spetakkelet begynner. Siden @Taylorskriver Gud med stor G, antar jeg at han bekjenner seg til en monoteistisk gud. Hvordan forholder du deg til de Andrè gudeskikkelsene?

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (7 minutter siden):

Det er jo ca 3000 eksempler på guder. Hvis man sammenfatter disse skal man i teorien få svaret, men så enkelt er det nok ikke.

Hvis man tar som utgangspunkt at de største religionene er monoteistiske, vil de fleste religiøse hevde at det er 2999 falske guder. 
Det er vel omtrent her spetakkelet begynner. Siden @Taylorskriver Gud med stor G, antar jeg at han bekjenner seg til en monoteistisk gud. Hvordan forholder du deg til de Andrè gudeskikkelsene?

De fleste som diskuterer Gud snakker om den kristne Guden, derfor Gud med stor G

Jeg forholder meg til at det kan finnes utallige antall guder og Buddhaer, og andre himmelske vesener, men jeg selv kun følger læren til en Buddha, Jeg har ingen formening om hvor mange det kan finnes.

Lenke til kommentar
RustneTrompet skrev (4 minutter siden):

Det jeg lurer enda mer på er hvorfor du fortsetter å opprette nye tråder med nesten identiske emner? Er det et poeng i seg selv å ha et utall parallelle tråder om nøyaktig det samme?

Det er forskjellige temaer i de forskjellige tråene, og ja fokuserer på religiøse tråer, det er der min interesse ligger

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...