Trulss Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Noen som vet om silent sms er utbredt i Norge? Og finnes noen måte å finne ut om man har mottatt slike og hvordan man kan unngå dem? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Ja. Når ICE bytter roamingpartner fra Telia til Telenor vil det bli sendt en oppdatering til sim-kortet ditt. Dette er viktig info som ikke må sperres, og derfor finnes det så vidt jeg vet ingen sperrefunksjon. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 31. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2024 NorsknRev skrev (1 minutt siden): Ja. Når ICE bytter roamingpartner fra Telia til Telenor vil det bli sendt en oppdatering til sim-kortet ditt. Dette er viktig info som ikke må sperres, og derfor finnes det så vidt jeg vet ingen sperrefunksjon. Det ville jo hjulpet på sikkerheten om det finnes en logg eller oversikt over slike sms. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 All trafikk inn og ut blir loggført av operatør. Man kan få utlevert den informasjonen ved å kreve innsyn om seg selv som kunde. Send operatør en slik epost og hør med dem. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet torsdag kl 08:47 Del Skrevet torsdag kl 08:47 Jeg har ICE, og kan legge til at begge telefonene stadig sender SMS til ett av nummerne i serien 594499xx. Tipper at det dreier seg om en oppdatering av ett eller annet slag. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet fredag kl 16:36 Forfatter Del Skrevet fredag kl 16:36 NorsknRev skrev (På 2.1.2025 den 9.47): Jeg har ICE, og kan legge til at begge telefonene stadig sender SMS til ett av nummerne i serien 594499xx. Tipper at det dreier seg om en oppdatering av ett eller annet slag. Hvordan finner du ut at telefonen stadig sender ut sms? Lenke til kommentar
Jobs Skrevet fredag kl 17:06 Del Skrevet fredag kl 17:06 Det er pokker så mye en skal passe på i disse tider,men fant dette på nett der det er gode råd mot dette. https://www.efani.com/blog/what-is-a-silent-sms-attack Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet fredag kl 17:22 Del Skrevet fredag kl 17:22 Trulss skrev (45 minutter siden): Hvordan finner du ut at telefonen stadig sender ut sms? Det står under "detaljert forbruk" på "min side". Lenke til kommentar
Trulss Skrevet fredag kl 19:27 Forfatter Del Skrevet fredag kl 19:27 NorsknRev skrev (2 timer siden): Det står under "detaljert forbruk" på "min side". Kan aldri huske å ha sett slike nummer på mine abonnement. Du er kanskje under angrep? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå