Gå til innhold

Jeg har opplevd hatytringer mens jeg spilte et online spill

Ayten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Ayten said:

Hva kan jeg gjøre for å håndtere slike situasjoner?

Jeg er ikke religiøs, men jeg har noe respekt for en del av moralstrofene som kommer derfra. Så en måte du kan håndtere på er å tilgi, fordi de vet ikke hva de gjør. Du sier ikke hva som ble sagt, men som regel er ubekvemme ytringer ett resultat av ett eller annet negativt miljø de har vært en del av. Det gjør dem til en slags roboter i denne sammenhengen, som har blitt lært opp til å si rare/negative/ubekvemme ting til andre som ikke er en del av miljøet. Da viser de at de er trofast og lojal, og håper kanskje tilogmed på bonuspoeng for å gjøre slikt, fra sitt miljø.

Når vi vokser opp blir vi blandet inn i mange rare klikker og 'vi mot dem' holdninger. Det er en ganske naturlig del av det å være menneske ser det ut til dessverre. 😔

Jeg har også vært sånn i deler av livet mitt før, (og forsåvidt også til en viss grad ennå). Jeg visste ikke hva jeg gjorde. Heldigvis ble jeg mer reflektert senere og sluttet så mye som mulig med slike utspill.

Når noen har rare ytringer som ser ut til å bare være for å angripe deg, så er det svært sjeldent. Det er mye mer sannsynlig at det skal bygges status og lojalitet hos andre likesinnede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...