Gå til innhold

I hvilken grad påvirkes batteriet over tid om man bruker fysisk sim og e-sim samtidig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merker svært liten forskjell med to sim aktivert selv om det ene er Telenor og det andre Telia, men noe høyere strømfrobruk kan jeg merke. Om e-sim trekker mer strøm enn anlig sim aner jeg ikke.

Tidligere ble datatrafikken stengt om jeg mottok samtaler, men slik er det ikke lenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det avhenger litt om telefonen har dual standby ( begge simkort deler samme antenner på telefonen og må vente på tur), eller dual acitve (hver sine antenner og jobber uavhengig av hverandre). Oppsett på hva hvert simkort skal utføre av tjenester osv. Pøser man på med data tilgang til apper og tjenester, på tvers av sinkortene, jo mer data, synk og oppetid på drift blir det. Vanskelig å måle individuelt, men man ser jo forskjellen om telefonen benyttes mye.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (På 31.12.2024 den 15.19):

Jeg merker svært liten forskjell med to sim aktivert selv om det ene er Telenor og det andre Telia, men noe høyere strømfrobruk kan jeg merke. Om e-sim trekker mer strøm enn anlig sim aner jeg ikke.

Tidligere ble datatrafikken stengt om jeg mottok samtaler, men slik er det ikke lenger.

Må korrigere meg selv litt her. Det er fortsatt slik at datatrafikken på sim2 stanses om jeg får samtale på sim1. MIn telefon har vel kun Dual Stanby, som Kynxx skriver. Jeg merket dette i dag da jeg ble tvunget til å bruket hotspot som følge av strømbrudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...