Cerent Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Hei, Legger merke til at det er kommet noen få kjøretøy på veiene som ligner biler men er registrert som motorsykkel, f.eks. Renault Twizy, Jiayuan Eidola og den norske Buddy. Men, alle disse er jo elbiler, finnes det noen med bensin eller dieselmotor? Tror ikke jeg har sett det. Vet at det er en del mopedbiler, men jeg tenker på noen som går kjappere enn disse. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Ja finnes jo en bønsj med UTV’er tror disser er reg’a som motorsykler? 1 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Cerent skrev (19 timer siden): Hei, Legger merke til at det er kommet noen få kjøretøy på veiene som ligner biler men er registrert som motorsykkel, f.eks. Renault Twizy, Jiayuan Eidola og den norske Buddy. Men, alle disse er jo elbiler, finnes det noen med bensin eller dieselmotor? Tror ikke jeg har sett det. Vet at det er en del mopedbiler, men jeg tenker på noen som går kjappere enn disse. Vil tro det er flere med bensin og dieselmotorer? De elektriske har kommet de senere år. Aixam og Ligier er to kjente merker. Disse ser gjerne ut som en liten bil. I tillegg kommer en del "ATV" modeller. Disse er mer åpne. Mopedbilene kan gå maks 45 km/t., kan kjøres fra 16 år med førerkort klasse AM 147. Renault Twizy er klassifisert som en 4- hjuls motorsykkel klasse A krever førerkort i klasse B. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå