Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mat når man har hatt en skikkelig drittdag?

Alfred_A

Anbefalte innlegg

De fleste av oss har erfart en dårlig dag og bare ønsker å komme seg hjem og lukke døren. Så er også en dårlig dag relativt. For min egen del, "heldigvis" kjører jeg livet solo, ihvertfall basert på adresse. For meg har det ihvertfall blitt å isolere meg, psykisk helse uheldig som det er, går jeg hjem og hiver i en frossen pizza i ovnen. Og da ser utelukkende en serie / film jeg har sett før. Er nå der at jeg er drittlei frossenpizza eller ting som går i mikroen. Tidligere har jeg opplevd å finne god mat som en "energifaktor" for å komme meg opp fra sofa og ut døren Nå er det bare "ok", er mett, så jeg sover istedenfor. Er det noen med gode forslag som kan hjelpe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok meg en powernapp. Endte opp med spaghetti, en utgått tomatsaus og kjøttdeig (i følge pakken skal det være okse). Startet med en sånn dag, ble en sånn dag og med en liten lur, faktisk velsmakende i magen endte allikevel dagen bra. For meg kan god mat redde nesten en hver dårlig dag 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (22 timer siden):

De fleste av oss har erfart en dårlig dag og bare ønsker å komme seg hjem og lukke døren. Så er også en dårlig dag relativt. For min egen del, "heldigvis" kjører jeg livet solo, ihvertfall basert på adresse. For meg har det ihvertfall blitt å isolere meg, psykisk helse uheldig som det er, går jeg hjem og hiver i en frossen pizza i ovnen. Og da ser utelukkende en serie / film jeg har sett før. Er nå der at jeg er drittlei frossenpizza eller ting som går i mikroen. Tidligere har jeg opplevd å finne god mat som en "energifaktor" for å komme meg opp fra sofa og ut døren Nå er det bare "ok", er mett, så jeg sover istedenfor. Er det noen med gode forslag som kan hjelpe?

Primar bacalao. Skal bare varmes opp og ta med 3-4 små baguetter så har du et sunt, lettvint og ikke minst et godt måltid som du bliir mett av. Jeg pleier å spise den som den er, men man kan for eks. ha kokt ris til. Men da tar det litt lenger tid. Jeg spiser 3-4 bokser av denne  i måneden. En kvart porsjon er mer enn nok for meg.

Ekte-Bacalao-familiepakning.webp

Ellers kan jeg anbefale  ferdigrettene i Masala magic serien. Alt skal kun varmes opp (enten i kjele eller mikrobølgeovnen), men risen kan ta litt tid da posen den kommer i skal kokes i vann. Koster rundt kr. 70 og selges bl.a hos Coop Obs. Linsegryten er også god og krydret etter norske forhold. Soya kjøttdeigen har jeg ikke prøvd og det er nok fordi jeg ikke er vegetarianer. 

image_977fa54e-28ad-48ab-9c59-f1497cb114

EF812A67-13CA-45E1-AD6F-0AE2185755DC.jpg

Felles for alle disse rettene  er at de er sunne, gode (etter min mening vel å merke) og skal kun varmes opp, noe som ikke tar lang tid.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Boing_80 said:

Primar bacalao. Skal bare varmes opp og ta med 3-4 små baguetter så har du et sunt, lettvint og ikke minst et godt måltid som du bliir mett av. Jeg pleier å spise den som den er, men man kan for eks. ha kokt ris til. Men da tar det litt lenger tid.Jeg spiser 3-4 bokser av denne  i måneden.

Ekte-Bacalao-familiepakning.webp

Ellers kan jeg anbefale  ferdigrettene i Masala magic serien. Alt skal kun varmes opp (enten i kjele eller mikrobølgeovnen), men risen kan ta litt tid da posen den kommer i skal kokes i vann. Koster rundt kr. 70 og selges bl.a hos Coop Obs. Linsegryten er også god og krydret etter norske forhold. Soya kjøttdeigen har jeg ikke prøvd og det er nok fordi jeg ikke er vegetarianer. 

image_977fa54e-28ad-48ab-9c59-f1497cb114

EF812A67-13CA-45E1-AD6F-0AE2185755DC.jpg

Felles for alle disse rettene  er at de er sunne, gode (etter min mening vel å merke) og skal kun varmes opp, noe som ikke tar lang tid.

Fakarten og, nå fikk jeg skikkelig lyst på Bacalao 🤣 Blir ihvertfall høy pri på torsdag 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...