Serpentbane Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Har en Tesla Model 3 2019 model, og varmeapparatet er helt tullerusk om det står på auto. Fra ca 7-8 grader ute kjører den intens og så godt som vedvarende avdugging uten stopp. Er helt forferdelig varm blåst i ansiktet selv om den står på 18-19 grader, og det er iskaldt i gulvet. Sitter det noen i baksetet så pøser den på med varme der også, og koker stakkaren som sitter midt i. Er ikke 100% av tiden, men 95%. Er det andre som opplever at denne automatikken er helt ute å kjøre på sine biler, og heller kjører manuell varme? Vindusviskerne lever sitt eget liv, og visker gjerne når det ikke regner, for så og ikke funke skikkelig når man nesten ikke ser ut ruta. Holdt på å kjæsje når jeg møtte et vogntognmed flere biler bak seg og fikk en hel dam i frontruta, tok et sekund eller to før jeg erkjente at viskerene ikke slo seg på, og så et nytt sekund sikkert før jeg hadde trykket på knappen. Men da går viskerene bare en lat enkeltrunde, det var på ingen måte nok, og det er ikke noen måte å slå på full fart i en fei når automatikken ikke slår til. Ellers opplever jeg at langlysene slår seg av på flere random strekninger. Jeg har hørt at det er no slik byggefeltfunksjon, men til meg kan det skje midt ute i skogen i 80-sone. Irriterende nok når det skjer på mindre veier der det er null lys, men selv i byggefelt vil jeg gjerne se skikkelig. Og igjen er det umulig å overstyre uten å deaktivere automatikken. Oppfører deres biler seg også slik? Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Av de tre tingene du nevner kjenner jeg meg kun igjen i vindusviskerne. Men jeg har egentlig ikke problemer i like stor grad som du beskriver der heller. En workaround er vel å trykke på vindusviskerknappen og bruke venstre rullehjul til å kjøre på maks hastighet? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Har hørt noen klage på dette dugg greiene her inne, men jeg kjenner meg ikke igjen. Kjører auto og har alltid gjort det på min. Min mor kan dog klage på varme bak og da skrur jeg bare av bak. Men min datter reagerer aldri(hun sitter der mest av alle). Vindusviskerene er litt av og på ift oppdateringer føler jeg, men de siste årene har de stort sett fungert bra. I tillegg føler jeg bilen justerer opp viskingen om en gjør det manuelt, så mulig de har lagt til noe logikk der nå. Ang lysene har jeg opplevd at jeg ikke kan få på langlysene på en bestemt vei, men aldri opplevd det andre plasser. Usikker på om det er slik enda, må kjøre ut å teste en dag. Mine Erfaringer er i fra 24 Highland. Har hatt en 2019 performance men det er lenge siden nå. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Mazda MX30 er helt lik med tanke på Auto funksjon på klima.. Auto er ubrukelig, plutselig skal den ha all lufta ned på bena, setter vifta til 1, dugger fullstendig ned. Ved å sette til 20 grader, vifte 3 og frontrute + ben er det helt optimalt. Manuell, men slipper å røre den. Endret 30. desember 2024 av DrAlban3000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå