Gå til innhold

Antistatisk fotlenke?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg enkelt kan få tak i en antistatisk fotlenke i Norge, med hurtig kobling?

Har til å sette på hånden, men den er litt liten og trang til å få på foten til min Tante. Hun trenger den når hun strikker :D

(Lav luftfuktighet i ny leilgihet gir mye antistatisk når hun strikker, og hun har greid å slå av TVen pga krafitg støt når hun kom borti ting etter hun var ferdig, testet med håndlenke, og det funker fint, men litt i veien å ha det på hendene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (På 30.12.2024 den 13.05):

Aldri hørt om siden det normalt sett brukes matte og sko.

89418.thumb.jpg.7c3c6740ddb89e18d1c83a312cd29c1c.jpg

backtoback skrev (På 30.12.2024 den 13.29):

Jeg ser Amazon selger "Anti static heel strap" (selges helt sikkert i Norge også)

https://www.amazon.com/s?k=anti+static+heel+strap

anti-static-heel-strap.webp.bdcac9e6676449b754e5b0370414cbe0.webp

Eller hva med et par antistatiske sokker:

https://www.amazon.com/s?k=anti+static+sock

Disse er for de som bygger opp statisk ved å gå. Ikke det jeg er ute etter. Her bygges det opp mens hun sitter.

Så Proshop hadde vanlig antistatisk hånd lenke som ser ut til å kunne justeres med borrelås. Bestile 2 slike som jeg nok da kan sette sammen slik at de blir større.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, AndersT2 said:

Disse er for de som bygger opp statisk ved å gå. Ikke det jeg er ute etter. Her bygges det opp mens hun sitter.

Nei, poenget med lenke (og sko) er at alt skal ha samme potensiale. Å koble ting sammen sørger for at alt har samme potensiale.

Betonggolv er ledande, og i tillegg kan en legge ut matter der det er behov. Statisk elektrisitet bygger seg opp ved bevegelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...