Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innstallere trådløst internett i hele huset

Anbefalte innlegg

Jeg har nemlig en ide, og trenger egentlig bare en bekreftelse fra dere om at det vil fungere.

PC'ene i huset mitt:

*En bærbar PC som fraktes rundt i hele huset.

*En stasjonær PC med tilgang til internett via ADSL (1. etasje).

*En stasjonær PC i 2. etasje.

Det jeg vil, er å få alle PC'ene på nett.

Dette har jeg tenkt:

*Kjøpe en slik, for så å koble den til ADSL-modemet.

*Koble en kabel fra den PC'en i 1. etasje, inn i routeren. Da vil den være på nett.

*Kjøpe et slikt, og sette det i PC'en i 2. etasje. Da vil den være på nett.

*Kjøpe et slikt til den bærbare. Da vil den være på nett.

Vil dette fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er i samme situasjon som supermannlars. Har telenor online ADSL, en trådløs D-Link ruter med 4 kablede kontakter + X antall trådløse. (Vi er to voksne og to barm) I huset har vi 2 stasjonære Pc-er ( hvorav jeg bruker nå en) + 3 bærbare (alle med nettverkskort). Mine spørsmål er:

1.Hvordan bør jeg konfigurere netverket?

2. Noen sier at ruteren har brannmur, andre ikke. Noen sier at brannmur ikke er påkrevet så lenge man har et godt virusprogram etc. etc.

Kort sagt, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Her vil alt avhenge av avstand. Jeg bruker samme GW selv, og er godt fornøyd. Prøvde å koble opp fra naboen som bor vegg i vegg, men hadde ikke sjangs på grunn av dobbel betongvegg mellom leilighetene.

Skal du først kjøpe 3COM lønner det seg å kjøpe i kit. Dette eller dette er mulighetene. USB kitet sparer du mest penger på, da USB kortet koster en del mer enn PCMCIA kortet, OG USB kitet er billigere enn PCMCIA kitet(!)... ;)

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg prøvde 54mb D-Link pci-kort med et 54mb 3Com aksesspunkt. Fasit: 5-6mbps. Skuffet? Ja...

Hvis kortet er d-link så er hastigheten så lav fordi routeren er 3com! D-link kortet må kobles til en d-link router for at det skal være optimalt har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...