Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan partneren din ligge med kompisene dine, så lenge hun tar betalt?

43 stemmer

1. 1. Ser flertallet av menn her inne ønsker sex som en handelsvare og mener det er uproblematisk og greit. Så da følger jeg opp med spørsmålet; Kan partneren din ligge med kompisene dine, så lenge hun tar betalt?

• Ja
      14
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (11 timer siden):

Ser flertallet av menn her inne ønsker at sex skal være en handelsvare, og mener i diskusjonen under pollen, at salg av sex ikke har noen umoralske baksider.

Jeg ble ganske overrasket over hvor frigjorte mennene her inne er, og lurer da på hvor om dette virkelig stemmer i en bredere samfunnssammenheng. Derav er et oppfølgingsspørsmål som følger:

Som en som har uttalt seg mot prostitusjon må jeg si hele premisset for tråden virker direkte ulogisk, og en anelse tvert. 

Med samme (forfeilede) logikk kunne en spørre menn som mener kvinner selv skal få bestemme hvem de ligger med om det er greit at de ligger med kompisene deres uten å ta betaling. Du ser sikkert feilen selv. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Stripete skrev (9 timer siden):

Men om salg av sex er et yrke, hvorfor er det å være prostituert, en hore, så utrolig stigmatisert?

Vel no offense, men det kan du kanskje spørre deg selv om ? Hvorfor bruke ord som hore f.eks ? Altså det er lett å peke på alle de andre, men du gjør det jo også ? Hva oppnås med den typen stigmatisering ? Det er jo stigmatisert pga mennesker som stigmatiserer, eller ? Kanskje slutte med det ? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Vel no offense, men det kan du kanskje spørre deg selv om ? Hvorfor bruke ord som hore f.eks ? Altså det er lett å peke på alle de andre, men du gjør det jo også ? Hva oppnås med den typen stigmatisering ? Det er jo stigmatisert pga mennesker som stigmatiserer, eller ? Kanskje slutte med det ? 

Dette er trolig det mest hyppige skjellsordet brukt spesielt av menn, og som kvinne selv har jeg blitt kalt hore helt sinnssykt mange ganger. Og da har jeg verken solgt sex eller hatt sex med tilfeldige menn. Jeg har bare eksistert, kanskje sagt nei til sex eller date, kanskje avvist noen gutter. Jeg tør ikke tenke på hva kvinner som ikke er like restriktive med sex, har blitt kalt! 

Og så ser du også at en av trådene her inne er tagget med "horekunde". Jeg bruker ikke hore i dagligtale, men skal jeg snakke guttas språk så må det med.  

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Stripete skrev (1 minutt siden):

Dette er trolig det mest hyppige skjellsordet brukt spesielt av menn

Brukt spesielt av kvinner vil jeg kanskje si, og de er ikke engang sexarbeidere, som regel, kanskje både menn og kvinner kan være rasshøl ? 

Stripete skrev (3 minutter siden):

og som kvinne selv har jeg blitt kalt hore helt sinnssykt mange ganger.

Det er ikke noe unikt egentlig, kvinner har kalt meg alskens ukvemsord, det er ganske enkelt ingen som takler det spesielt godt å bli avvist, men kvinner sin soleklare favoritt er som regel en eller annen ufin variant av homofil. At andre er ufine er faktisk ikke en unnskyldning til å være det selv 👇

Stripete skrev (6 minutter siden):

men skal jeg snakke guttas språk så må det med.  

Det må faktisk ikke det, og det er ikke guttas språk dette her, det er ditt. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe unikt egentlig, kvinner har kalt meg alskens ukvemsord, det er ganske enkelt ingen som takler det spesielt godt å bli avvist, men kvinner sin soleklare favoritt er som regel en eller annen ufin variant av homofil. At andre er ufine er faktisk ikke en unnskyldning til å være det selv 👇

Hvilken variant er dette? For det har jeg ikke hørt før.. Jeg har hørt kvinner kalle menn drittsekker og hestkuker. Og de som kaller menn "ufine varianter av homofil" er UTEN TVIL menn. Dette burde du vite selv om du er i mannsdominerte miljø. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (Akkurat nå):

Hvilken variant er dette? For det har jeg ikke hørt før.. Jeg har hørt kvinner kalle menn drittsekker og hestkuker. Og de som kaller menn "ufine varianter av homofil" er UTEN TVIL menn. Dette burde du vite selv om du er i mannsdominerte miljø. 

LOL så du kan komme med dine påstander fra ditt eget liv ,men jeg kan ikke med mitt eget ? Det jeg opplevde var UTEN TVIL menn ? Og det er det ingen tvil om altså ? Ok, greit å vite at alt jeg sier er ansett som bullshit av deg.

Og er det egentlig bedre å bli kalt en sekk med skit eller en hests kuk enn hore ? Er det ikke bare ufint uansett, uansett så er det ingen som kaller noen hestkuk her, det kan si noe om din lokasjon for å si det sånn, så kanskje ikke kukksuger, bøg eller skinkerytter er like vanlig brukt der i, jeg gjetter nord ?

Men at du sitter der og sier at det var uten tvil menn som kalte meg homo, jaja, som sagt greit å vite. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Neffi skrev (12 timer siden):

Ser flertallet av menn her inne ønsker at sex skal være en handelsvare, og mener i diskusjonen under pollen, at salg av sex ikke har noen umoralske baksider.

Jeg ble ganske overrasket over hvor frigjorte mennene her inne er, og lurer da på hvor om dette virkelig stemmer i en bredere samfunnssammenheng. Derav er et oppfølgingsspørsmål som følger:

Denne pollen er dårlig definert. De to alternativene drar med seg noen ganske drøye forutsetninger. Som minimum burde du hatt med et alternativ 3 'jeg er ikke enig i premissene du setter opp'.

Når det er sagt så er det sånn at i det øyeblikket du blir sammen med noen godtar du også et sett med uskrevne og ulovsfestede regler. Blant annet gjensidig eksklusivitet på det seksuelle området. Alle står selvfølgelig fritt til å gjøre egne avtaler men om du ikke har avtalt noe annet er det eksklusivitet som gjelder. Prostitusjon bryter med eksklusiviteten, om du skal bli sammen med en prostituert må du enten gjøre noen avtaler rundt ikke-eksklusivitet eller så må den prostituerte slutte å selge seg.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

LOL så du kan komme med dine påstander fra ditt eget liv ,men jeg kan ikke med mitt eget ? Det jeg opplevde var UTEN TVIL menn ? Og det er det ingen tvil om altså ? Ok, greit å vite at alt jeg sier er ansett som bullshit av deg.

Og er det egentlig bedre å bli kalt en sekk med skit eller en hests kuk enn hore ? Er det ikke bare ufint uansett, uansett så er det ingen som kaller noen hestkuk her, det kan si noe om din lokasjon for å si det sånn, så kanskje ikke kukksuger, bøg eller skinkerytter er like vanlig brukt der i, jeg gjetter nord ?

Men at du sitter der og sier at det var uten tvil menn som kalte meg homo, jaja, som sagt greit å vite. 

Enten så var det dårlig formulert av meg eller så hissa jeg deg så mye opp at du ikke leste tydelig. Jeg har ikke benektet din opplevelse. Jeg skrev at jeg ikke har hørt andre kvinner gjøre det (noe jeg ikke har, men så har jeg hatt begrenset med venninner i min levetid), og poengterte at dette også er veldig utbredt blant menn. Jeg sa ikke at de kvinnene som kalte deg det, er menn. 

Ja, ser jeg formulerte meg dårlig. Så den beklager jeg. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Stripete skrev (13 timer siden):

Men om salg av sex er et yrke, hvorfor er det å være prostituert, en hore, så utrolig stigmatisert? Hvorfor hylles ikke disse kvinnene for den svært viktige jobben de gjør, nemlig å tilfredsstille menn seksuelt? Om det er et yrke, hvorfor er det ikke allerede legalisert? Dette yrket som du snakker om, er fylt til randen med skam, og det er kvinnene som påføres skam, ikke mennene som kjøper sexen. Det er kvinnen som har hatt sex med mange som er ekkel, ikke mannen som har sex med mange kvinner som har hatt sex med mange menn (jeg syns han er dritekkel).

Alt som handler om sex er stigmatisert. Det er heller ikkje alle som stolt proklamerer at dei jobber på Kondomeriet heller, sjølv om det er ein butikkjobb der ein selg lovlege varer. Det å jobbe på sexbutikk er nok langt mindre stigmatisert i dag enn det var for 20 år sidan, no har det blitt langt meir normalisert og det er til og med reklame for slike butikkar på TVen.

At prostituerte blir stigmatisert handlar ikkje berre om sexen, det handler vel så mykje om at det er ein jobb som ikkje er 100% lovleg. Det gir heller ikkje kjempehøg status å proklamere at du er NAVer fordi du har lurt legen din til å skrive legeattest på at du er arbeidsufør. Strengt tatt er det nok ganske stigmatisert å være arbeidsufør i det store og det heile, så det blir i alle fall ikkje noko betre om du har begått trygdesvindel.

Eg er heller ikkje einig i at det berre er kvinnene som blir påført skam, det er også ganske fornedrigande for ein mann å måtte betale i dyre dommar for noko som andre menn klarer å ordne seg heilt gratis. Sjølv om at det for enkelte menn er høg status å ha hatt sex med flest mogleg kvinner, så er det ikkje like stor status om flesteparten av disse kvinnene er prostituerte.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Orion666 said:

Det hadde av åpenbare grunner vært verre om hun tok betalt for det enn om hun gjorde det av lyst og glede.

Om hun gjør det med Petter og/eller Ibrahim ønsker jeg å være med og at alle leker med alle. 

Sex er lyst og glede, ikke en transaksjon.

Så mye annet er lyst og glede. Sjokolade, film, badeland, øl. Men transaksjon?

Alle jobber hadde vært bedre om man gjorde det av lyst og glede fremfor penger.  Det er få slike jobber, og det er de frivillige.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (4 timer siden):

Som en som har uttalt seg mot prostitusjon må jeg si hele premisset for tråden virker direkte ulogisk, og en anelse tvert. 

Vanvittig bra tenkning utført av deg her! Gratulerer. Argumentasjonen står som en soleklar vinner og besvarer alle spørsmålene vi måtte ha rundt temaet.

herzeleid skrev (4 timer siden):

Med samme (forfeilede) logikk kunne en spørre menn som mener kvinner selv skal få bestemme hvem de ligger med om det er greit at de ligger med kompisene deres uten å ta betaling. Du ser sikkert feilen selv. 

Hvem sier at det er en eller annen logikk i spørsmålet? Spørsmålet handler om grenser, og hvor de går, ut ifra sosiale konstruksjoner i samfunnet.

I den andre pollen, om man syns sex skal være en handelsvare, sier noen brukere av forumet at sex er sunt og at sex som vare ikke har moralske sider. Da kan man jo spørre seg om hvor konsekvent de mener det? Eller er det bare sunt for kjøperen? Og videre, hvis man slipper å vedkjenne seg selgeren?

Kant sitt kategoriske imperativ sier at slike spørsmål har en logikk i moralske spørsmål. Kanskje jeg heller burde spurt noe mer logisk, om flertallet i forumet foretrekker sten saks og papir, fremfor diskusjon?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...