Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan partneren din ligge med kompisene dine, så lenge hun tar betalt?

43 stemmer

1. 1. Ser flertallet av menn her inne ønsker sex som en handelsvare og mener det er uproblematisk og greit. Så da følger jeg opp med spørsmålet; Kan partneren din ligge med kompisene dine, så lenge hun tar betalt?

• Ja
      14
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Og det vet vel dem som driver med dette? For noen er det en vare og for andre er det mye mer. Regner med at det er forskjell på å ha betalt sex for å gjøre jobben og ha sex med en partner.

Det vil jo varierer for mange.

Jeg vil gjerne at du forteller hva forskjellen er. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (1 time siden):

Hah, evt partner kan fint gjøre dette om hun vil, så lenge hun ikke klager når jeg kaster ut tingene hennes/tar med mitt og drar.😅

Edt* Men så har jeg heller ikke stemt klart ja i den andre pollen. 🙃

Da antar jeg at du kanskje er en av de som mener at sex ikke er en vare man burde drive handel med? Eller...? 

Lenke til kommentar
Stripete skrev (1 minutt siden):

Jeg vil gjerne at du forteller hva forskjellen er. 

Hvis man selger sex, så gjør man det hovedsakelig for å tjene penger – ikke for å skape en nær relasjon eller for egen nytelse (da fokuseres det hovedsakelig på kjøperens nytelse).

Sex med en partner skjer derimot av kjærlighet og for å skape en tilknytning til hverandre. Her er helst ikke fokuset kun på én persons nytelse og det er heller ikke for å få betalt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Hvis man selger sex, så gjør man det hovedsakelig for å tjene penger – ikke for å skape en nær relasjon eller for egen nytelse (da fokuseres det hovedsakelig på kjøperens nytelse).

Sex med en partner skjer derimot av kjærlighet og for å skape en tilknytning til hverandre. Her er helst ikke fokuset kun på én persons nytelse og det er heller ikke for å få betalt.

Så dette er fra den prostituerte sitt perspektiv. Greit. Hva med kjøperen? 

Lenke til kommentar

Så dette er fra den prostituerte sitt perspektiv. Greit. Hva med kjøperen? 

Tja, det vil nok variere veldig.

Noen ønsker kun nærhet, mens andre ønsker å ha sex for å oppfylle hovedsakelig egne ønsker.

Det er heller ikke sikkert at kjøperen ser på sex med en prostituert på samme måte som med sin kone. For ham handler sex mest sannsynlig med dama om begge parters nytelse og kjærlig tilknytning mellom dem som par, ikke bare hans egen nytelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (2 minutter siden):

Da antar jeg at du kanskje er en av de som mener at sex ikke er en vare man burde drive handel med? Eller...? 

Jeg tenker at salg av sex burde være opp til den hver enkelte. (Riktignok om det er 100% sikkert at det ikke er kriminelle bakmenn og/eller menneskesmugling bak.)

Ville jeg benyttet meg av tilbudet ved legalisering? Nei..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

Ser flertallet av menn her inne ønsker sex som en handelsvare og mener det er uproblematisk og greit.

Jeg tror du kanskje drar noen forhastede konklusjoner her om motivene for å legalisere sexhandel. Som den andre tråden åpner med, så er det en hel del pros og cons.

For min del, som aldri har hatt eller vil ha, noen befatning med prostitusjon, så handler det først og fremst om sympati med sexarbeiderne og et moralsk ønske om at de skal få mer ordnede forhold. Mer likebehandling med vanlig arbeidsliv. I andre rekke kommer også sympatien for sexkjøpere som ser det som en slags siste utvei. Når det gjelder spenningssøkende sexkjøpere så antar jeg det kan sammenlignes med spenningssøkingen i det å bruke ulovlige rusmidler. Blir det lovlig så tar man bort noe av spenningen. Uten at noen skal trekke noen forhastede konklusjoner om mine meninger om legalisering av nå ulovlige rusmidler.

Sist men ikke minst, så kan man vel ikke stikke under en stein at salg av sex er verdens eldste yrke. Det er jo ikke sånn at dette er en totalt ny idé, som et knippe idioter her på forumet har funnet på etter å ha røkt for mange sokker. Yrket eksisterer den dag i dag, også i Norge, bare at det gjøres i regi av mer eller mindre organiserte kriminelle og har en del cons som er en direkte følge av nåværende lovstatus.

Endret av Simen1
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Tja, det vil nok variere veldig.

Noen ønsker kun nærhet, mens andre ønsker å ha sex for å oppfylle hovedsakelig egne ønsker.

Det er heller ikke sikkert at kjøperen ser på sex med en prostituert på samme måte som med sin kone. For ham handler sex mest sannsynlig med dama om begge parters nytelse og kjærlig tilknytning mellom dem som par, ikke bare hans egen nytelse.

Nettopp, mannen vurderer kvinnene ulikt. Konen er madonna, den prostituerte er horen. Da stiller jeg meg undrende til hvordan en kvinne kan føle seg trygg på en nær relasjon til et slikt menneske, som vurderer mennesker på denne måten? Eksempelvis; hvordan kan en mann ha sex med en prostituert, en kvinne som han i utgangspunktet ser ned på (det er ingen menn som "hyller" prostituerte, verken yrket deres eller de som person, da de har hatt sex med mange menn og dette er noe menn flest avskyr), for så å senere ha kjærlig sex med en kvinne han "elsker"? Når ble sexen plutselig kjærlighet, var ikke dette bare et dyrisk behov, da? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp, mannen vurderer kvinnene ulikt. Konen er madonna, den prostituerte er horen. Da stiller jeg meg undrende til hvordan en kvinne kan føle seg trygg på en nær relasjon til et slikt menneske, som vurderer mennesker på denne måten?

Det er jo derfor man må sette restriksjoner/kontroller for å sikre at dem gjør det frivillig og at det er sikkerhet inn i bildet osv.

Stripete skrev (2 minutter siden):

Eksempelvis; hvordan kan en mann ha sex med en prostituert, en kvinne som han i utgangspunktet ser ned på (det er ingen menn som "hyller" prostituerte, verken yrket deres eller de som person, da de har hatt sex med mange menn og dette er noe menn flest avskyr), for så å senere ha kjærlig sex med en kvinne han "elsker"?

Det virker som at kjøpere kjøper for å tilfredsstille seg selv. Om sex med kona ikke er nok eller fraværende, så kan det jo tenkes at mannen søker til en som jobber med det.

Stripete skrev (4 minutter siden):

Når ble sexen plutselig kjærlighet, var ikke dette bare et dyrisk behov, da? 

Kan jo være begge deler.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Sist men ikke minst, så kan man vel ikke stikke under en stein at salg av sex er verdens eldste yrke. Det er jo ikke sånn at dette er en totalt ny idé, som et knippe idioter her på forumet har funnet på etter å ha røkt for mange sokker. Yrket eksisterer den dag i dag, også i Norge, bare at det gjøres i regi av mer eller mindre organiserte kriminelle og har en del cons som er en direkte følge av nåværende lovstatus.

Men om salg av sex er et yrke, hvorfor er det å være prostituert, en hore, så utrolig stigmatisert? Hvorfor hylles ikke disse kvinnene for den svært viktige jobben de gjør, nemlig å tilfredsstille menn seksuelt? Om det er et yrke, hvorfor er det ikke allerede legalisert? Dette yrket som du snakker om, er fylt til randen med skam, og det er kvinnene som påføres skam, ikke mennene som kjøper sexen. Det er kvinnen som har hatt sex med mange som er ekkel, ikke mannen som har sex med mange kvinner som har hatt sex med mange menn (jeg syns han er dritekkel). 

https://www.norgeshistorie.no/industrialisering-og-demokrati/1558_prostitusjon-i-1880-arene.html

Etterspørselen var stor. Prostituerte var viktige for menn, i gamle dager som i dag. Kvinnene skulle ikke få vise seg på offentlig gate. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Syns du greier fint ut om hvordan du tenker og er ikke nødvendigvis uenig i alt, men ser ingen relevans i alderen på yrket. Mange gamle yrkesgrupper som har forsvunnet. Mange gamle tradisjoner også. Forøvrig er jeg praktisk trent på å ikke akseptere argumentet "Fordi vi alltid har gjort det sånn", så det er for meg det motsatte av et argument. Altså en ubegrunnet unnskyldning man bruker når man mangler argumenter. Kan vi være enige om akkurat det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

Det er jo derfor man må sette restriksjoner/kontroller for å sikre at dem gjør det frivillig og at det er sikkerhet inn i bildet osv.

Det virker som at kjøpere kjøper for å tilfredsstille seg selv. Om sex med kona ikke er nok eller fraværende, så kan det jo tenkes at mannen søker til en som jobber med det.

Kan jo være begge deler.

Om det er slik at man har behov for "kjærlighetssex" og "horesex" i løpet av livet sitt så står man ovenfor et voldsomt dilemma når man gifter seg. 

Det er så merkelig, jeg kunne tenkt meg å være i hodet til en mann en dag - eller en kvinne som også kategoriserer menn på måten menn kategoriserer oss kvinner, jeg sliter virkelig med å sette meg inn i dette! Jeg har aldri sett på en mann og tenkt at han er en hore og bra nok for bare sex, og faktisk nyte sex med han. Og dette er en vanlig greie liksom, blant det motsatte kjønn. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (3 minutter siden):

Syns du greier fint ut om hvordan du tenker og er ikke nødvendigvis uenig i alt, men ser ingen relevans i alderen på yrket. Mange gamle yrkesgrupper som har forsvunnet. Mange gamle tradisjoner også. Forøvrig er jeg praktisk trent på å ikke akseptere argumentet "Fordi vi alltid har gjort det sånn", så det er for meg det motsatte av et argument. Altså en ubegrunnet unnskyldning man bruker når man mangler argumenter. Kan vi være enige om akkurat det?

Må si meg enig i det ja.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (8 minutter siden):

Dette yrket som du snakker om, er fylt til randen med skam, og det er kvinnene som påføres skam, ikke mennene som kjøper sexen. Det er kvinnen som har hatt sex med mange som er ekkel, ikke mannen som har sex med mange kvinner som har hatt sex med mange menn (jeg syns han er dritekkel). 

Jeg synes både selger og kjøper er ekle, uansett hvem av dem som er mann og kvinne. Smak og behag, denslags er ikke noe for min smak.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Neffi said:

Ser flertallet av menn her inne ønsker at sex skal være en handelsvare, og mener i diskusjonen under pollen, at salg av sex ikke har noen umoralske baksider.

Jeg ble ganske overrasket over hvor frigjorte mennene her inne er, og lurer da på hvor om dette virkelig stemmer i en bredere samfunnssammenheng. Derav er et oppfølgingsspørsmål som følger:

Har det akkurat nå gått opp for deg, at de samme som du har gitt pluss-poeng i titalls-tråder, er "frigjorte"?

Haha. Can't make this up. 

Bra tråd da. Feminist vs ONSere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (10 timer siden):

Fallacy 8746: Yuck factor

Fallacy 12435: Slippery slope

'Du er imot rasistisk diskriminering, så hvis datteren din ønsker å gifte seg med en negro, vil du være enig?'

'Hvis du støtter å øke antallet flyktninger, er du villig til å la flyktninger bo i hjemmet ditt?'

'Hvis du støtter det frie markedet, så la store selskaper bestemme vårt liv og død.'

Endret av James G
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...