Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan partneren din ligge med kompisene dine, så lenge hun tar betalt?

43 stemmer

1. 1. Ser flertallet av menn her inne ønsker sex som en handelsvare og mener det er uproblematisk og greit. Så da følger jeg opp med spørsmålet; Kan partneren din ligge med kompisene dine, så lenge hun tar betalt?

• Ja
      14
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Ser flertallet av menn her inne ønsker at sex skal være en handelsvare, og mener i diskusjonen under pollen, at salg av sex ikke har noen umoralske baksider.

Jeg ble ganske overrasket over hvor frigjorte mennene her inne er, og lurer da på hvor om dette virkelig stemmer i en bredere samfunnssammenheng. Derav er et oppfølgingsspørsmål som følger:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (22 minutter siden):

Ser flertallet av menn her inne ønsker at sex skal være en handelsvare, og mener i diskusjonen under pollen, at salg av sex ikke har noen umoralske baksider.

Jeg ble ganske overrasket over hvor frigjorte mennene her inne er, og lurer da på hvor om dette virkelig stemmer i en bredere samfunnssammenheng. Derav er et oppfølgingsspørsmål som følger:

Du må da skjønne det at det er alle andre kvinner enn den man er sammen med selv som skal få lov til å selge sex 😅🤣

Bra twist 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar

Denne var fin.

Svært ønskelig med svar fra @Simen1 og @VifteKopp her, det er jo et svært viktig yrke det å tilfredsstille menn seksuelt, så om kompisen din ikke får seg et ligg men kona di stiller opp, så er hun vel bare snill og god? Det er jo det samme som å gi en skulder å gråte på eller en god venn å snakke med, ikke sant? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (27 minutter siden):

Det handler vel mer om at de kan selge sex så lenge det gjøres frivillig og at de selv får bestemme.

Man trenger ikke å ønske at sin egen partner gjør det av den grunn.

Det handler ikke om at man ønsker noe for andre enn hva man ønsker for sin partner. Det handler om den svært så liberale holdningen enkelte har til sex, hvor det fremstilles i stor grad som en vare og er likestilt med det å spise og å sove, samt at det er en tjeneste man selger på lik linje med å gi omsorg til syke, massasje til folk med støle rygger og så videre. Det betyr med andre ord at det ikke burde være problematisk at en datter, mor eller kone selger sex - det er jo akkurat det samme som å gi en massasje eller gi råd! Og om man ikke er enig i at sex er en vare, så er man konservativ. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (47 minutter siden):

Det hadde av åpenbare grunner vært verre om hun tok betalt for det enn om hun gjorde det av lyst og glede.

Om hun gjør det med Petter og/eller Ibrahim ønsker jeg å være med og at alle leker med alle. 

Sex er lyst og glede, ikke en transaksjon.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde visst at min parter har sex med andre enn meg, så ville jeg gjort det slutt. Betaling eller gratis har ingen betydning for svaret.

Hvis jeg ikke hadde visst at min parter har sex med andre enn meg, så ville jeg ikke hatt den grunnen til å gjøre det slutt. Det man ikke vet, har man ikke vondt av. Betaling eller gratis har ingen betydning for svaret.

Så, da er vi tilbake til lærdommen fra denne tråden: Ærlighet varer kortest. Det lønner seg å lyve!

Siden jeg er for likestilling så har dere nå fått et eksempel på at det gjelder like mye fra mann til kvinne som motsatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (25 minutter siden):

Du må da skjønne det at det er alle andre kvinner enn den man er sammen med selv som skal få lov til å selge sex 😅🤣

Bra twist 😄

Ikke sant. Man er gjerne imot lover og regler formet av "moral", men moralen står skyhøyt når det er noen man er glad i som plutselig vil gjøre noe som er veldig på kanten, da i dette tilfellet prostitusjon. Da kommer pekefingeren frem, samt det negative med industrien og hvorfor man ikke burde gjøre sånn og sånn. Men er det snakk om fremmede som man driter i, da er det selvsagt fritt frem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Hvis jeg hadde visst at min parter har sex med andre enn meg, så ville jeg gjort det slutt. Betaling eller gratis har ingen betydning for svaret.

Hvorfor det? Hadde du gjort det slutt om kona di ga kompisen din en klem når han var trist, og dekket hans behov for trøst? 

Endret av Stripete
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (12 minutter siden):

Det handler ikke om at man ønsker noe for andre enn hva man ønsker for sin partner. Det handler om den svært så liberale holdningen enkelte har til sex, hvor det fremstilles i stor grad som en vare og er likestilt med det å spise og å sove, samt at det er en tjeneste man selger på lik linje med å gi omsorg til syke, massasje til folk med støle rygger og så videre. Det betyr med andre ord at det ikke burde være problematisk at en datter, mor eller kone selger sex - det er jo akkurat det samme som å gi en massasje eller gi råd! Og om man ikke er enig i at sex er en vare, så er man konservativ. 

Sex er for mange mye mer en det.

Man kan jo mene det er grunnleggende behov uten å ønske at partneren skal selge sex av flere grunner.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (10 minutter siden):

Det hadde av åpenbare grunner vært verre om hun tok betalt for det enn om hun gjorde det av lyst og glede.

Om hun gjør det med Petter og/eller Ibrahim ønsker jeg å være med og at alle leker med alle. 

Har litt vondt for å se for meg at din partner skulle få lyst på noen andre. Hvorfor spise på gatekjøkken, hvis man har gourmet hjemme?

Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

Har litt vondt for å se for meg at din partner skulle få lyst på noen andre. Hvorfor spise på gatekjøkken, hvis man har gourmet hjemme?

Det var et flott implisitt kompliment. For å svare i samme sjanger:

Ofte er det fint og sosialt og dele mange små retter med fingermat. 🤗

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

Sex er for mange mye mer en det.

Absolutt. Men når det diskuteres i debatten om prostitusjon, så er ikke sex noe annet enn en vare. Det kommer også tydelig frem at det for menn flest er et behov som ikke handler om kjærlighet eller gode følelser for èn kvinne, men et behov som kan dekkes av omtrent hvem som helst, da også en prostituert. Så, for å ikke bli beskyldt nok en gang for generalisering selv om jeg presiserer at der alltids er unntak men at disse er veldig få; ja, der er menn som ikke kjøper sex, menn som er kresne, menn som har en viss standard, menn som ser det negative ved prostitusjon. Men de er få, og underrepresentert her inne. Heldigvis glimter de til i blant med gode og saklige svar, og jeg kjenner det gjør meg varm og glad. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (19 minutter siden):

💐

Lenke til kommentar
Stripete skrev (4 minutter siden):

Absolutt. Men når det diskuteres i debatten om prostitusjon, så er ikke sex noe annet enn en vare.

Og det vet vel dem som driver med dette? For noen er det en vare og for andre er det mye mer. Regner med at det er forskjell på å ha betalt sex for å gjøre jobben og ha sex med en partner.

Stripete skrev (4 minutter siden):

Det kommer også tydelig frem at det for menn flest er et behov som ikke handler om kjærlighet eller gode følelser for èn kvinne, men et behov som kan dekkes av omtrent hvem som helst, da også en prostituert

Det vil jo variere for mange. 

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...