Taylor Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Hva tror du er årsaken til at stort sett alle mennesker lever det typiske A4 livet og ikke velger å gå si egen vei? Er menneske et vanedyr som må følge alle andre? Lenke til kommentar
Hamglock Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Penger og komfort. Ikke alle klarer å starte en vellykket bedrift eller er komfortabel med å bo i skogen eller work&travel i Australia. Og skulle du velge et av de alternativene hadde det blitt rutine og kjedelig etterhvert også. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 A4 er også det enkleste. 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Hamglock skrev (1 minutt siden): Penger og komfort. Ikke alle klarer å starte en vellykket bedrift eller er komfortabel med å bo i skogen eller work&travel i Australia. Og skulle du velge et av de alternativene hadde det blitt rutine og kjedelig etterhvert også. Men er det feil å kjede seg innimellom da? Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Taylor skrev (2 minutter siden): Hva tror du er årsaken til at stort sett alle mennesker lever det typiske A4 livet og ikke velger å gå si egen vei? Er menneske et vanedyr som må følge alle andre? Ikke vanedyr, men svake. Favorittene til myndighetene som vil ha kontroll over saueflokken. 2 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Abigor skrev (Akkurat nå): A4 er også det enkleste. Er det? eller er vi bare blitt lært opp til at A4 er det "rette" ? Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Karltorbj skrev (Akkurat nå): Ikke vanedyr, men svake. Favorittene til myndighetene som vil ha kontroll over saueflokken. At myndighetene vi ha kontroll på menneske der er jeg enig med deg Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Taylor skrev (1 minutt siden): At myndighetene vi ha kontroll på menneske der er jeg enig med deg Kjernefamilien, er det det de kaller den. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) Det beste er det jo ikke men det er ikke alle som passer til den andre livstilen heller. Endret 29. desember 2024 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 2 minutes ago, Taylor said: Er det? eller er vi bare blitt lært opp til at A4 er det "rette" ? For mange er det ofte det enkleste, man følger bare strømmen med utdanning, lån, jobb og familie. Med mindre man er uheldig eller bryter ut og kjører sin egen greie. 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Karltorbj skrev (Akkurat nå): Kjernefamilien, er det det de kaller den. Det har man nok kommet lengere enn i dagens samfunn tror jeg, men myndigheten tror vel ikke at vi mennesker kan tenke selv Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Abigor skrev (Akkurat nå): For mange er det ofte det enkleste, man følger bare strømmen med utdanning, lån, jobb og familie. Med mindre man er uheldig eller bryter ut og kjører sin egen greie. Kanskje flere hadde følt seg mer lykkelige om de turte å bryte ut av normen man har blitt lært fra barnsben Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Hamglock skrev (8 minutter siden): Penger og komfort. Ikke alle klarer å starte en vellykket bedrift eller er komfortabel med å bo i skogen eller work&travel i Australia. Og skulle du velge et av de alternativene hadde det blitt rutine og kjedelig etterhvert også. Du har rett. Flytter man til et spennende paradis, paa andre siden av jordkloden, saa blir det hverdagsliv der ogsaa etter hvert. Lenke til kommentar
Stripete Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Er ikke rent sjeldent jeg har hørt både menn og kvinner klage over A4-livet. De lever i den klassiske familiebobla med skyhøy gjeld, hus, et par unger og en bil. Drittlei, rastløse, de kjeder seg, de vil ha mer spenning, oppleve mer, hygge seg med andre. Jeg tror folk må finne den livsstilen de trives best med og om det er A4 eller ikke har ikke noe å si, så lenge de er lykkelige. Noen liker å leve i nuet og ta ting som det kommer, mens andre liker rutiner og struktur i hverdagen. Et A4 liv er neppe for alle. Så og si alle er sauer som følger saueflokken, men det finnes en god del forskjellige flokker, så det er ikke sikkert alle følger den største i samfunnet. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Taylor skrev (1 time siden): Hva tror du er årsaken til at stort sett alle mennesker lever det typiske A4 livet og ikke velger å gå si egen vei? Er menneske et vanedyr som må følge alle andre? Jeg har vært noe av en påfugl med moderat profilerte jobber, samliv med en veldig synlig person og mange verv i lokalsamfunnet. I dag streber jeg etter A4-livet og ønsker friheten det er å være et grått ansikt i menneskemassen. Jeg tar stabsjobber i stedet for salg, bor i et pent men ikke prangende hus i en rolig gate i forstaden, skyr verv (nesten helt) og egner meg til barn og familie, hjem, jobb og egne interesser. Eneste store avvik fra A4-livet er at jeg ikke bor med kjæresten min. Det er deilig å være et lite tannhjul i en stor maskin. Deilig å fylle en jobb hvor jeg har lav synlighet og stor påvirkningskraft. Deilig å komme hjem til et hjem som er tilpasset min livssituasjon og smak, uten å skjele til trender og årets farger. Jeg elsker dette livet mer og mer. Endret 30. desember 2024 av Orion666 1 1 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Alle som du ser på som ''a4'' går sin egen vei, på 100 måter de ikke forteller deg. Jeg misstenker at ''a4'' her er ett annet ord for ''barn'', og at alle som får barn automatisk er ''a4'', og om det er så, er det veldig rart å prate rundt tema. Fellesnevneren er at vi alle er mennesker med de samme instinktene, det reflekteres i hva de aller fleste velger, før eller siden. stabilitet, familie, og barn er ting nesten alle mennesker gledes av. Den dagen mennesket mister instinktet om å føre livet videre, er dagen mennesket forsvinner fra universet. Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 30. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2024 Nasjonalisten skrev (6 minutter siden): Alle som du ser på som ''a4'' går sin egen vei, på 100 måter de ikke forteller deg. Jeg misstenker at ''a4'' her er ett annet ord for ''barn'', og at alle som får barn automatisk er ''a4'', og om det er så, er det veldig rart å prate rundt tema. Fellesnevneren er at vi alle er mennesker med de samme instinktene, det reflekteres i hva de aller fleste velger, før eller siden. stabilitet, familie, og barn er ting nesten alle mennesker gledes av. Den dagen mennesket mister instinktet om å føre livet videre, er dagen mennesket forsvinner fra universet. ikke alle vil velge bort det jeg kaller A4 livet, så menneskeheten vil ikke forsvinne av den grunnen. Ikke alle mennesker ønsker eller kan få barn. Ikke alle mennesker ønsker å ta del i det samfunnet vi har i dag. Men de kan leet et meget godt liv selv om de ikke følger samfunnets normer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Hva regnes egentlig som A4 liv? Det er ett veldig vidt begrep, om det er å ha en jobb, en partner og barn, så vil de aller fleste falle inn i de kategorien. Fjerner man en eller to faktorer vil noe sånt som 99,99% av verden befolkning havne i kategorien. Så, hva skal til for å være i A4-livet og hva skal til for å være utenfor? Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 30. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2024 aklla skrev (1 minutt siden): Hva regnes egentlig som A4 liv? Det er ett veldig vidt begrep, om det er å ha en jobb, en partner og barn, så vil de aller fleste falle inn i de kategorien. Fjerner man en eller to faktorer vil noe sånt som 99,99% av verden befolkning havne i kategorien. Så, hva skal til for å være i A4-livet og hva skal til for å være utenfor? Samfunnet som vi kjenner det i dag er A4 men som man lever utenfor eller et alternativt liv, som ikke sees på som normalen i samfunnet, da lever man et ikke A4 liv. I min tanke om A4 i allefall Lenke til kommentar
leticia Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg tror kanskje ikke jeg lever et helt A4 liv, men heller ikke langt ut over grensene. Lånet mitt er under 1 årsinntekt, vi har hatt litt flere barn enn det som er normalt, og jeg reiser jevnlig alene i perioder til sør i Europa og blir der rundt 1 måned om gangen. Ikke helt A4 m.a.o, men kanskje ikke så veldig stort avvik heller. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå