terjehom Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) Heisann! Jeg har en 8 år gammel varmepumpe av typen Mitsubishi FH35VE2. Siste ukene har den sluttet å fungere i oppvarmingsmodus, om det er regn og fuktig ute. I kaldt og tørt virker den som den skal. Jeg hadde tekniker her, som fant feilkode isom indikerte enten lite gass, eller defekt hovedkort. Den manglet ikke gass, så da står jeg igjen med hovedkort. Tekniker sa at utedel som står ubeskyttet mot regn er sårbare for denne type feil. Han sa jeg kunne prøve å kle den i et hus, slik den tørker opp. Det skal jeg da gjøre. Noen her som har erfart lignende? Nytt hovedkort koster ca 10ooo ferdig montert. Og da er jeg allerede halvveis til ny pumpe. Er det noen hekseråd rundt dette? Takk på forhånd for tips! Endret 29. desember 2024 av terjehom Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 terjehom skrev (12 minutter siden): Heisann! Jeg har en 8 år gammel varmepumpe av typen Mitsubishi FH35VE2. Siste ukene har den sluttet å fungere i oppvarmingsmodus, om det er regn og fuktig ute. I kaldt og tørt virker den som den skal. Jeg hadde tekniker her, som fant feilkode isom indikerte enten lite gass, eller defekt hovedkort. Den manglet ikke gass, så da står jeg igjen med hovedkort. Tekniker sa at utedel som står ubeskyttet mot regn er sårbare for denne type feil. Han sa jeg kunne prøve å kle den i et hus, slik den tørker opp. Det skal jeg da gjøre. Noen her som har erfart lignende? Nytt hovedkort koster ca 10ooo ferdig montert. Og da er jeg allerede halvveis til ny pumpe. Er det noen hekseråd rundt dette? Takk på forhånd for tips! Hørtes litt overpriset ut. Kanskje du klarer å bytte selv og sjekke pris via en annen leverandør? Jeg byttet hovedkort på min Panasonic og betalte rundt kr. 2000 for dette (mener jeg å huske). Tenkte ikke på å forsøke bytte det selv. Dette er riktig nok noen år siden. Lenke til kommentar
terjehom Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 De tar 2200 for å besøke hjemmeadressen og feilsøke. Så må de bestille deler og komme tilbake igjen. Da er det nye servicekostnader, samt pris på delene. De har jeg sjekket,og kommer på 8000... Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Siden det er fuktig vær den ikke takler tipper jeg at den har sluttet å avrime automatisk. Ved å kjøre den noen minutter på avkjøling modus blir utedelen aviset. Kanske det kan hjelpe deg fram til du får fikset den. 1 Lenke til kommentar
terjehom Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Er avkjøling det samme som å bruke air conditioning funksjon? Jeg har fyrt kraftig i peisen,og satt den på 16 grader AC..hadde forventet varmluft ut fra utedelen,men den virker ganske dau.. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 terjehom skrev (1 time siden): De tar 2200 for å besøke hjemmeadressen og feilsøke. Så må de bestille deler og komme tilbake igjen. Da er det nye servicekostnader, samt pris på delene. De har jeg sjekket,og kommer på 8000... Jeg bare leste opp en feilkode og de visste med en gang hva det var. Min varmepumpe mener jeg huske ble helt død. Det holdt med et besøk og hadde med seg delen på første besøk og byttet den på ti minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå