Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bør sexhandel være lovlig?  

67 stemmer

1. 1. Bør sexhandel være lovlig?

• Jeg er kvinne og mener ja
      2
    • Jeg er kvinne og mener nei
      3
    • Jeg er kvinne og har ikke et klart ja/nei-svar
      2
    • Jeg er mann og mener ja
      44
    • Jeg er mann og mener nei
      12
    • Jeg er mann og har ikke et klart ja/nei-svar
      4

Anbefalte innlegg

26 minutes ago, VifteKopp said:

Slik man gjorde med alkohol, tenker du?

Kanskje, hvor mange har dødd av alkohol tror du? Hvor mange liv/samliv/barn/ungdom ødelagt?
Kanskje det er verdt smerten det er å avvenne folket.

27 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er også absurd å holde på noe som ikke fungerer bare fordi moralister har et problem med løsningen, det det burde handle om er skademinimering, ikke moralisme. Vi kan godt fengsle de kriminelle, men en kan ikke bare gjette hvem de kriminelle er, en må faktisk bevise skyld. 

Moralister har som regel en grunn for å ''moralisere'', som for eksempel at det kanskje burde være ulovlig å selge folk gift, eller slangeolje, eller at det å selge sex er mentalt ødeleggende.
Moralister som meg syns også at sex primært skal være i forhold og ekteskap, og vi vil at de fleste skal være i forhold, da familien er fundamentet for absolutt alt i ett samfunn, jo flere som blir gift og foreldre, jo mer stabilt, produktivt, og motivert blir samfunnet.

17 minutes ago, Ratleto said:

Da faller hele samfunnet fra hverandre, gitt. Alle som arbeider selger kroppen sin på en eller annen måte, enten det er hjernen eller hendene, for å forenkle det litt. Folk som jobber i fysisk krevende yrker sliter ut kroppen sin lenge før de blir 60. DET er å selge kroppen sin, det.

De aller fleste fysiske yrker er trening, og veldig bra for kroppen. NOEN sliter ut kroppen, hovedsakelig fordi de velger å jobbe hjemme eller overtid, eller jobber dumt(jeg kjenner mange, feks folk som jobber med betong/stein uten hansker), jobber og HMS i dag kan heller ikke sammenliknes med 100 år siden.
Men greit, samliv burde ikke være for salg, sex skaper sterke emosjonelle bånd, så det er av samme grunn jeg råder folk mot å være tøser, begge kjønn. 

Endret av Nasjonalisten
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nasjonalisten skrev (8 minutter siden):

Kanskje, hvor mange har dødd av alkohol tror du? Hvor mange liv/samliv/barn/ungdom ødelagt?
Kanskje det er verdt smerten det er å avvenne folket.

Hvor mange glade stunder har ikke alkohol skapt? Hvor mange vennskap har blitt formet, kjærester og ektefeller møttes? Hvor mye verdier har ikke produksjon, salg og servering av vin, øl, cider og brennevin generert? Og hvor mye vold og kriminalitet skapte vel ikke et forbud?

Det er plusser og minuser ved alt vi mennesker foretar oss. Vi bør ikke forby noe, med mindre vi er helt sikre på at å ha det lovlig og regulert er direkte skadelig for samfunnet. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (11 minutter siden):

Moralister har som regel en grunn for å ''moralisere'', som for eksempel at det kanskje burde være ulovlig å selge folk gift, eller slangeolje, eller at det å selge sex er mentalt ødeleggende.
Moralister som meg syns også at sex primært skal være i forhold og ekteskap, og vi vil at de fleste skal være i forhold, da familien er fundamentet for absolutt alt i ett samfunn, jo flere som blir gift og foreldre, jo mer stabilt, produktivt, og motivert blir samfunnet.

Dessverre bidrar det ikke til skademinimering på noe vis, med andre ord det har særs liten nytte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...