Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bør sexhandel være lovlig?  

64 stemmer

1. 1. Bør sexhandel være lovlig?

• Jeg er kvinne og mener ja
      2
    • Jeg er kvinne og mener nei
      3
    • Jeg er kvinne og har ikke et klart ja/nei-svar
      2
    • Jeg er mann og mener ja
      41
    • Jeg er mann og mener nei
      12
    • Jeg er mann og har ikke et klart ja/nei-svar
      4

Anbefalte innlegg

Neffi skrev (44 minutter siden):

🤣

Så noen lurte på om vesten ville gå inn i Afghanistan igjen, men det trenger vi jo ikke! Vi har lille-Afghanistan her i stede. Effektivisering, innovasjon og utvikling.

Heldigvis slipper vi å gå i burka, for våre kjære landsmenn må jo få se alle de sexy, unge damene (faktisk inspirert fra et innlegg her inne, skjønnheten til kvinner er så viktig for andre menn at det er viktig at de ikke dekkes til, da forsto jeg hvorfor enkelte menn engasjerer seg i forbud mot burka og hijab). ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Kvantitet foran kvalitet? Sex er en vare du skal levere? Sex er meningsløst? 

Jepp. Det står veldig tydelig i tråden her. Når du argumenterer for at sex er en vare, så må du ikke komme her å påstå at det er en vare kvinner ikke skal levere i en relasjon. Klart sex er meningsløst når det ikke er godt, og en ikke skal ha barn? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (1 minutt siden):

Heldigvis slipper vi å gå i burka, for våre kjære landsmenn må jo få se alle de sexy, unge damene (faktisk inspirert fra et innlegg her inne, skjønnheten til kvinner er så viktig for andre menn at det er viktig at de ikke dekkes til, da forsto jeg hvorfor enkelte menn engasjerer seg i forbud mot burka og hijab). ;) 

🤣 Den koblingen forsto ikke jeg før du forklarte den!

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Stripete said:

Nei, men det gjør du. Ja, du har rett til et seksualliv, med andre ord du kan ta deg en runk nå om du vil. Men å få pult nå om du vil, det er ikke en menneskerettighet. 

Hva vet du om meg? Kanskje jeg har ALS og dette skrives av en BPA?

Heldigvis har jeg ikke ALS, men jeg klarer faktisk å se utenfor min lille verdensboble der andres behov for hjelp er annerledes enn mine. I din verden er det sikkert ikke mannlige sexarbeidere heller, kun kvinnelige som ikke vet sitt eget beste.

Går det an å være mer sneversynt, tro?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om meg? Kanskje jeg har ALS og dette skrives av en BPA?

Heldigvis har jeg ikke ALS, men jeg klarer faktisk å se utenfor min lille verdensboble der andres behov for hjelp er annerledes enn mine. I din verden er det sikkert ikke mannlige sexarbeidere heller, kun kvinnelige som ikke vet sitt eget beste.

Går det an å være mer sneversynt, tro?

Er på ingen måte sneversynt, men har et annet sett med verdier og et menneskesyn du på ingen måte kan relatere til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

🤣 Den koblingen forsto ikke jeg før du forklarte den!

Dette er den eneste debatten hvor menn "bryr seg om" kvinners ve og vel. Det er den eneste debatten hvor kvinnerettigheter plutselig betyr noe. Sannheten er jo at dette bare er argumenter brukt for egeninteresse for sexkjøp, samt medfølelse for andre menn som ikke får sex (noe jeg er litt imponert over, skal jeg være ærlig). Åh, tradwife debatten også, veldig stor interesse fra de mennene som vil kontrollere kvinners liv. Da er det plutselig massiv respekt for kvinner!

-

Men nå har jeg fått nok. Nå sier jeg meg helt ferdig. Lover. :D  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Stripete said:

Er på ingen måte sneversynt, men har et annet sett med verdier og et menneskesyn du på ingen måte kan relatere til. 

Ja, tydeligvis. Du tror du er mye bedre enn alle andre, og vet hva andre føler og tenker, og vet alle andre sitt beste.

Ikke et menneskesyn jeg ville vært stolt av.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Stripete skrev (3 minutter siden):

Dette er den eneste debatten hvor menn "bryr seg om" kvinners ve og vel.

Nei, hva slags menn er det du henger med for å fått det inntrykket?

Stripete skrev (5 minutter siden):

Da er det plutselig massiv respekt for kvinner!

Plutselig? De fleste har alltid hatt respekt for kvinner. 

Anbefaler at du leser nøye innlegg før du generaliserer så mye. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Stripete skrev (3 minutter siden):

Jepp. Det står veldig tydelig i tråden her. Når du argumenterer for at sex er en vare, så må du ikke komme her å påstå at det er en vare kvinner ikke skal levere i en relasjon. Klart sex er meningsløst når det ikke er godt, og en ikke skal ha barn? 

Jeg har aldri argumentert for at sex bare er en vare. Når skal du slutte å tillegge meg meninger jeg ikke har?

Jeg har derimot argumentert for at hvis noen av egen fri vilje har lyst til å tilby seksuelle tjenester til andre mot betaling, så bør ikke vi som samfunn straffe vedkommende i å gjøre det. Akkurat som vi ikke straffer mennesker for å tilby andre kroppslige tjenester mot betaling. 

Når jeg gir samboeren min en massasje, blir ikke den intime gesten noe mindre drevet av omsorg og kjærlighet bare fordi det finnes profesjonelle massører som tar betaling. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Stripete skrev (8 minutter siden):

Dette er den eneste debatten hvor menn "bryr seg om" kvinners ve og vel. Det er den eneste debatten hvor kvinnerettigheter plutselig betyr noe. Sannheten er jo at dette bare er argumenter brukt for egeninteresse for sexkjøp, samt medfølelse for andre menn som ikke får sex (noe jeg er litt imponert over, skal jeg være ærlig). Åh, tradwife debatten også, veldig stor interesse fra de mennene som vil kontrollere kvinners liv. Da er det plutselig massiv respekt for kvinner!

Dette var spot on 😄👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (14 minutter siden):

Om det blir sett paa som sexhandel. Naar det gjelder fordommer og stigmatisering, kan dette bli et respektert yrke?

Ifølge loven så blir det det ja. Siden runking av en annen person er sett på som en seksuell handling.
Det finnes de som tar det svært seriøst, og etter min mening så er det god grunn til det. Ingenting er mer avslappende enn en god massasje, etterfulgt av en profesjonell håndjager, for både kvinner og menn. Nærhet betyr ikke å bety intimitet, men å bli berørt av et annet menneske, kan ha en legende effekt.
Om det kan bli et respektert yrke, vet ikke, men jeg har et håp om at det kunne blitt mer normalisert, at flere kunne hatt et sunnere syn på seksualitet.
Enkelte i denne debatten utviser et ganske problematisk syn på seksualitet, jeg tror de hadde hatt godt av å besøke en tantra massøse, fått utløst alle disse spenningene i kroppen. 

Endret av Uderzo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 minutter siden):

Ifølge loven så blir det det ja. Siden runking av en annen person er sett på som en seksuell handling.
Det finnes de som tar det svært seriøst, og etter min mening så er det god grunn til det. Ingenting er mer avslappende enn en god massasje, etterfulgt av en profesjonell håndjager, for både kvinner og menn. Nærhet betyr ikke å bety intimitet, men å bli berørt av et annet menneske, som kan være legende.
Om det kan bli et respektert yrke, vet ikke, men jeg har et håp om at det kunne blitt mer normalisert, at flere kunne hatt et sunnere syn på seksualitet.
Enkelte i denne debatten utviser et ganske problematisk syn på seksualitet, jeg tror de hadde hatt godt av å besøke en tantra massøse, fått utløst alle disse spenningene i kroppen. 

Riktig, skrev erfaren. De kan kjoere deg til himmels og legge deg paa ei sky. Ikke bare med intimmassasjen, men hele pakken.

Her snakker jeg ikke om aa besoeke ei prostituert, som kaller seg for dette. Tar pengene paa forskudd. klapser deg paa laaret, drar i ei taa og gir deg et runk.

Men en massoese, som vet hva hun holder paa med og forholdet mellom kunde og massoese, ligger paa et respektfullt plan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo hele høyresiden lovet å avkriminalisere sexkjøp. 

Den loven vi har i dag gir jo ikke mening og ble presset frem på grunn av de nigerianske prostituerte som var litt vel slitsomme i Oslo sentrum. 

Feministene likte også selvsagt denne loven veldig godt da den i praksis straffer menn og frikjenner kvinner for samme sak.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (43 minutter siden):

Riktig, skrev erfaren. De kan kjoere deg til himmels og legge deg paa ei sky. Ikke bare med intimmassasjen, men hele pakken.

Her snakker jeg ikke om aa besoeke ei prostituert, som kaller seg for dette. Tar pengene paa forskudd. klapser deg paa laaret, drar i ei taa og gir deg et runk.

Men en massoese, som vet hva hun holder paa med og forholdet mellom kunde og massoese, ligger paa et respektfullt plan.

Det som jeg synes er greit, naar det er saann, er at alder og utseende, betyr ingenting. Poenget, er om hun kan massere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...