Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan vi som mennesker noen gang bli enig?

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at uansett hvordan man vrir og vender på det, så vil et aldri bli enighet mellom troende og ikke troende mennesker.

Vi søker svar, men når svar er gitt, så aksepterer vi ikke svaret, fordi det går i mot vårt egent syn og forståelse.

Er det da egentlig noe grunn til å fortsette å diskutere religiøse spørsmål med andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taylor skrev (4 minutter siden):

Det ser ut til at uansett hvordan man vrir og vender på det, så vil et aldri bli enighet mellom troende og ikke troende mennesker.

Vi søker svar, men når svar er gitt, så aksepterer vi ikke svaret, fordi det går i mot vårt egent syn og forståelse.

Er det da egentlig noe grunn til å fortsette å diskutere religiøse spørsmål med andre?

Hvorfor skal det være et mål å bli enige? Det er uenigheter som driver oss videre. Målet bør være å klare å være uenige på en konstruktiv og gjensidig respekterende måte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal det være et mål å bli enige? Det er uenigheter som driver oss videre. Målet bør være å klare å være uenige på en konstruktiv og gjensidig respekterende måte.

Det kan jeg være enig i, men der man må slutte er å snakke nedlatende om hverandre uansett om man er troende eller ikke troende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (25 minutter siden):

Ja, ikke bare diskutere, men kjempe i mot,makten, de religioese representerer.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Politisk makt, frihetsberoevelse, foreksempel. 

Desverre har religion og politikk blitt blandet, og mange bruker politikk til å trumfe igjennom sine religiøse synspunkter. når man blander religion og politikk så ødelegges religionen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Er dette din fjerde tråd denne uka, med omtrent samme tema? Er målet med trådene å skape debatt og fokus på religion/ikke-religion?

Jeg søker å få svar på hvorfor ateister og troende ikke kan leve side om side uten å måtte kritisere hverandre ut og inn hele tiden. så ja jeg kommer til å legge ut nye tråder for å få de svarene jeg søker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (3 minutter siden):

Jeg søker å få svar på hvorfor ateister og troende ikke kan leve side om side uten å måtte kritisere hverandre ut og inn hele tiden.

Om man lager flere og flere tråder med poeng å skape slike negative diskusjoner så vil man ikke komme til mye enighet...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Om man lager flere og flere tråder med poeng å skape slike negative diskusjoner så vil man ikke komme til mye enighet...

Er det så negativt å spørre ikke troende som ikke svarer på spørsmålene da? dere har jo ikke noen gode svar, kun ny kritikk av religion og religiøse mennesker, det er gammelt nytt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (1 minutt siden):

Er det så negativt å spørre ikke troende som ikke svarer på spørsmålene da? dere har jo ikke noen gode svar, kun ny kritikk av religion og religiøse mennesker, det er gammelt nytt

Det er negativt å alltid påstå det er ateistene som er problemet, samt å mase om dette gjentatte ganger.

En tråd er nok, og da kan man samtidig prøve å se ting fra begge sider, heller enn å kritisere kun dem med motsatt mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Det er negativt å alltid påstå det er ateistene som er problemet, samt å mase om dette gjentatte ganger.

En tråd er nok, og da kan man samtidig prøve å se ting fra begge sider, heller enn å kritisere kun dem med motsatt mening.

Mitt mål er ikke å kritisere ateister, jeg søker kun svar, men må jeg provosere for å få svar ja da blir det sånn. fordi dere ateister ikke gir klare og tydelige svar, men går rundt grøten uten å gi et tydelig svar på det man diskuterer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...