Gå til innhold

De beste og mest skuffende spillopplevelsene fra 2024

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huffalumpen skrev (2 timer siden):

Beste spill : Black Myth Wukong

Hvorfor er dette så bra? Kjøpte det uke etter det kom ut, men synes det er ekstremt vanskelig. Det er sikkert grunnen for at jeg ikke synes det er bra, for jeg er elendig i dette spillet. 

Lenke til kommentar
engavif skrev (1 time siden):

Hvorfor er dette så bra? Kjøpte det uke etter det kom ut, men synes det er ekstremt vanskelig. Det er sikkert grunnen for at jeg ikke synes det er bra, for jeg er elendig i dette spillet. 

Det er veldig vanskelig ja, derfor jeg liker det. Jeg er soulsborne-fan. 
Men man blir bedre jo mer man spiller så anbefaler deg å prøve litt til. 
Jeg har enda ikke klart å drepe siste bossen. Klarer ikke fase 4. 

Lenke til kommentar
Huffalumpen skrev (9 minutter siden):

Det er veldig vanskelig ja, derfor jeg liker det. Jeg er soulsborne-fan. 
Men man blir bedre jo mer man spiller så anbefaler deg å prøve litt til. 
Jeg har enda ikke klart å drepe siste bossen. Klarer ikke fase 4. 

Da er det nok ikke noe for meg egentlig. Altfor vanskelig spill. Men kan jo gi ett lite forsøk til. Har jo det, også er det ingenting som frister for meg å spille nå. 

Lenke til kommentar
engavif skrev (5 timer siden):

Da er det nok ikke noe for meg egentlig. Altfor vanskelig spill. Men kan jo gi ett lite forsøk til. Har jo det, også er det ingenting som frister for meg å spille nå. 

Du blir bedre og bedre, tro meg. Første gang jeg spilte gjennom det så brukte jeg "pluck of many" cheesen som nå er patchet selvfølgelig(du kan bruke den tror jeg om du har fysisk kopi av spillet, anbefaler deg faktisk å gjøre det første gang). Spilte gjennom spillet på den måten, som er juks så det holder, brukte den cheesen på bosser. Begynte igjen helt på ny nå for noen dager siden og fant ut at det er mulig å klare det uten cheese. og det har jeg klart!  For en time siden så tok jeg Erlang Chen, den vanskeligste bossen i spillet. Så på youtubevideoer men det funka bare halvveis, jubelen sto i taket da jeg klarte det. Enkelte bruker dager og uker på han. Det er noen fine farmeplasser i spillet, anbefefaler deg å bruke de. Pluck of many er din venn, samme er "wandering Wright(gudespell) han må du klare FØR du ringer i de tre bjellene i begynnelsen, han blir den du bruker spillet ut. Jeg er level 135, men level betyr ikke så mye i dette spillet side selve levelen ikke gjør deg sterkere men bare lar deg få et poeng å bruke på noe. Nå har jeg kun sistebossen igjen. han har 4 faser med checkpoint etter to. jeg har klart de to første. Den første fasen er lett, men den siste fasen er tragisk vanskelig, klarer bare havvveis. Spillet er akkurat patchet så ting som fungerte før fungerer ikke lenger nå. Men... Jeg klarte Erlang Chen, da skal jeg pinadø klare selveste Sun Wukong også. Det fine med slike spill som det er her mestringsfølelsen når man klarer fks en boss. Og om du liker å grinde/farme så gør det livet lettere. 
Husk : Pluck of many, immobilize og wandering wright er et must, du får de tidlig. wandering wright er vanskelig å ta men du kan farme en god del med å løpe en løype der han er for å bli sterkere før du prøver deg, rince and repeat. Og husk å plukke opp alt du ser, bruk meditation sites osv.
Spør meg om du lurer på noe... 

Endret av Huffalumpen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Huffalumpen skrev (26 minutter siden):

Du blir bedre og bedre, tro meg. Første gang jeg spilte gjennom det så brukte jeg "pluck of many" cheesen som nå er patchet selvfølgelig(du kan bruke den tror jeg om du har fysisk kopi av spillet, anbefaler deg faktisk å gjøre det første gang). Spilte gjennom spillet på den måten, som er juks så det holder, brukte den cheesen på bosser. Begynte igjen helt på ny nå for noen dager siden og fant ut at det er mulig å klare det uten cheese. og det har jeg klart!  For en time siden så tok jeg Erlang Chen, den vanskeligste bossen i spillet. Så på youtubevideoer men det funka bare halvveis, jubelen sto i taket da jeg klarte det. Enkelte bruker dager og uker på han. Det er noen fine farmeplasser i spillet, anbefefaler deg å bruke de. Pluck of many er din venn, samme er "wandering Wright(gudespell) han må du klare FØR du ringer i de tre bjellene i begynnelsen, han blir den du bruker spillet ut. Jeg er level 135, men level betyr ikke så mye i dette spillet side selve levelen ikke gjør deg sterkere men bare lar deg få et poeng å bruke på noe. Nå har jeg kun sistebossen igjen. han har 4 faser med checkpoint etter to. jeg har klart de to første. Den første fasen er lett, men den siste fasen er tragisk vanskelig, klarer bare havvveis. Spillet er akkurat patchet så ting som fungerte før fungerer ikke lenger nå. Men... Jeg klarte Erlang Chen, da skal jeg pinadø klare selveste Sun Wukong også. Det fine med slike spill som det er her mestringsfølelsen når man klarer fks en boss. Og om du liker å grinde/farme så gør det livet lettere. 
Husk : Pluck of many, immobilize og wandering wright er et must, du får de tidlig. wandering wright er vanskelig å ta men du kan farme en god del med å løpe en løype der han er for å bli sterkere før du prøver deg, rince and repeat. Og husk å plukke opp alt du ser, bruk meditation sites osv.
Spør meg om du lurer på noe... 

Hmm, skal nok gi det ett forsøk til ja. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Beste er enkelt forklart factorio space age. andreplass axon td

Hadde jeg kjøpt det. Microsoft flight simulator 2024.

farming simulator 2025 (kansje kjøper nyeste senere)

spilte lite av satisfactory til ta det som andreplass.

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

For ta en lengre versjon, da =)

Stellar Blade tar ikke toppen av årets spill men er lett en av mine nye favoritter. Når jeg først testet demoen merket jeg noe, at dette er Shift Up sitt "dear sweet child". Det oser av lidenskap i alle kroker og kanter. I de små til de store detaljer.

Gameplay er jo seff engasjerende som fy, musikken er herlig, grafikk og art direction digger jeg.

Noen klager på historien men spiller du spillet "riktig" så er det faktisk ganske bra (med riktig mener jeg spill SB for SB og ikke sammenlign det med inspirasjonene igjennom hele spillet. Les alt av info du kan, minner, aviser osv siden det gir mye world building. Ta alle sideoppdragene og til slutt få alle endings).

Men den generelle atmosfæren i spillet er nok det som sitter.Og jaaada, Eve ser herlig ut. Men hun er og faktisk jækla kul med en god personlighet.

Er mye mer av historien en kan ønske seg siden alt er ikke forklart. Det hiver jo en del på mystikken, men det blir nok svar i oppfølgeren.

Men på en delt andre plass har jeg 1000xRESIST som er årets indie og gem. Vanskelig å ikke spoile noe her siden spillet tar opp ganske mye tematikk generelt.

En veldig bra historie, som er veldig bra fortalt i en veldig bra setting. Settingen er jo på en måte en del av historien så å si.

HAr og et fantastisk soundtrack, men har kanskje noe av det beste stemmeskuespillene i spill. De er så utrolig engasjerte og gir absolutt alt.

Misn største overraskelse er Slitterhead. Som nevnt før er det en Asiatisk B skrekkfilm i spillformat. Veldig artig gameplay som er mer strategisk enn en skulle tro. Artig historie hittil og er bare veldig artig, men samtidig noe cheesy på en god B-film måte =D Har sine feil, men de heller mer bensin på B-film følelsen.

Disse tre spillene har én ting til felles: Herlig atmosfære. For meg er det alfa og omega i et spill.

Har og kkost meg masse i PSVR2 verdener. Er ikke ofte en finner gode AAA spill der, men veldig gode AA spill er det flere av. Og en gediger tommel opp til gjengen bak NMS. De bare gir og gir og gir.

Vil ikke kalle det en skuffelse siden det ikke er noe overraskelse, men at folk, voksne folk, på sosiale medier, om det bare er lesere, skribenter eller utviklere, klarer å si/skrive så mye dumt er bare helt på trynet! Dette året var virkelig en gediger barnehage. Men virker som det roer seg ned mer og mer og at folk skjerper seg noe (og det var litt opprydding her? =D )

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Tror ikke jeg har spilt et eneste nytt spill I år jeg ville kalt beste.

Største skuffelse er Skydance's Behemoth. Et VR spill som ikke føles som et VR spill. Føles som det burde blitt spilt i 3rd person med en PS5 kontroller.

Uenig med deg angpende BEhemoth der. Synes det gjør en ganske grei jobb som VR spill. JEg har det i hvert fall mye moro med det. MEn nå er ikke jeg like "bortskjemt" som deg mtp jeg kun har PSVR1-2 og har ikke tilgang til så mange spill som dere med PCVR. Problemet mitt med spillet er mer at de har glemt hva bump-mapping er i noen tilfeller. Ting ser bra ut om du er langt unna, men når du nærmer deg en vegg for eksempel er det noe trist. Har bare tatt ned en Behemoth hittil, men fy så moro den kampen var.
Lenke til kommentar

Jeg elsker FFVII fra 1997 og har blitt merket på armen for akkurat dette. Men jeg sliiiter virkelig med å gjennomføre Rebirth. Jeg syntes pacen blir off flere ganger, og skjønner at de må legge til masse ekstra for at spillet ikke skal ta et få timer. Jeg er ikke uenig at det er det beste spillet 2024, fordi jeg liker gameplay og musikk og verden, men de har gjort den unødvendig stor.

Årets spill for min del er Neva. Flott spill som tar akkurat passe tid og spiller på følelsesregisteret ditt. Helt perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...