Gå til innhold

Hvorfor er du akkurat deg slik du er?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (15 minutter siden):

Jo, har du asperger så har du autisme. Men ikke alle autister har asperger ☺️

Ok det visste jeg ikke. Burde jo satt meg bedre inn i det, men har liksom ikke følt behov for det eller giddet kan du si 🙄. Er på Wrong Planet, men har vært der lite og ikke vært innom de siste åra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt spørsmål Tussi! Hvorfor er vi den vi er, og hvordan ble vi den personen vi er?

Det kommer til å bli et forferdelig langt svar, men jeg skal fortelle litt hver dag! Ikke er det alt jeg vet heller, og mye er ganske personlig så det er ikke sikkert jeg legger ut alt her, men hvis du vil vite det så si i fra 🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

Godt spørsmål Tussi! Hvorfor er vi den vi er, og hvordan ble vi den personen vi er?

Det kommer til å bli et forferdelig langt svar, men jeg skal fortelle litt hver dag! Ikke er det alt jeg vet heller, og mye er ganske personlig så det er ikke sikkert jeg legger ut alt her, men hvis du vil vite det så si i fra 🙂

Jeg tror gener har en liten rolle, men av alt formes vi i samspillet med hverandre... og eventuelle sære trekk kan være uttrykk for noe man har fått for mye eller for lite av.

Vil gjerne høre din historie ❤️

God natt 🥰

Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg tror gener har en liten rolle, men av alt formes vi i samspillet med hverandre... og eventuelle sære trekk kan være uttrykk for noe man har fått for mye eller for lite av.

Vil gjerne høre din historie ❤️

God natt 🥰

Vi har alle en historie, og den er helt spesiell, for hver og en av oss, på godt og vondt! 🙂 Jeg kommer kanskje til å dele den her etterhvert da jeg ikke lenger trenger å bekymre meg så mye lenger....

Sove godt! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

I følge psykologen min har gjentatte traumer og omsorgssvikt i barndommen vært med på å forme personligheten min. Et eller annet med at slike forhold påvirker utviklingen av hjernen etc. Ellers forsøker jeg å vandre på den smale sti, alene. Forsøker å være et bedre menneske enn hva jeg var i går.  

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (3 minutter siden):

I følge psykologen min har gjentatte traumer og omsorgssvikt i barndommen vært med på å forme personligheten min. Et eller annet med at slike forhold påvirker utviklingen av hjernen etc. Ellers forsøker jeg å vandre på den smale sti, alene. Forsøker å være et bedre menneske enn hva jeg var i går.  

Det kan faktisk være en god kunnskap å ta med seg når man kommer over det. Man får omtanke for andre også...

Og det inviterer meg til å si litt mer om meg... Hadde en far som var lege og narkoman. Verdens snilleste mann, men gjorde også moderen til narkoman... Heldigvis er han død nå!

Men vi lever! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

En viss fare ved å være så ærlig er at noen kan tro det blir sagt for å oppnå sympati, men det er altså ikke det for mitt vedkommende, og jeg tror ikke det for andre andre i denne tråden. Men det er som sagt en liten fare for at noen kan misforstå, og det er kanskje den viktigste grunnen til at vi ikke alle snakker om det?

Endret av trn100
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg er diagnostisert bipolar og er medisinert for dette. Men nå mener jaggu kona at jeg har asberger i tillegg. Hun jobber med psykiatri så hun har nok litt belegg for det hun sier.

Så nå krasjer det litt for meg her kjenner jeg.. Får heller hive meg på en jordomseiling og la diagnosene seile sin egen sjø..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (4 minutter siden):

Jeg er diagnostisert bipolar og er medisinert for dette. Men nå mener jaggu kona at jeg har asberger i tillegg. Hun jobber med psykiatri så hun har nok litt belegg for det hun sier.

Så nå krasjer det litt for meg her kjenner jeg.. Får heller hive meg på en jordomseiling og la diagnosene seile sin egen sjø..

Hva tror du om det da? Har en bror som har fått nærmest en diagnose han aldri har ønsket seg av andre...

Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Hva tror du om det da? Har en bror som har fått nærmest en diagnose han aldri har ønsket seg av andre...

Har et litt anstrengt forhold til disse merkelappene(diagnosene) som blir slengt rundt i øst og i vest. Jeg har noen ballaster fra foreldre som har fargelagt meg betydelig. Jeg har arvet endel frustrasjon og sinne. Jeg er derfor mer enn villig til å skylde på de enn på noen merkelapper med fine navn. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (1 minutt siden):

Har et litt anstrengt forhold til disse merkelappene(diagnosene) som blir slengt rundt i øst og i vest. Jeg har noen ballaster fra foreldre som har fargelagt meg betydelig. Jeg har arvet endel frustrasjon og sinne. Jeg er derfor mer enn villig til å skylde på de enn på noen merkelapper med fine navn. 

Det var litt det jeg tenkte også, og jeg kjenner meg litt igjen. Jeg har inntrykk av at man nærmest må ha en diagnose for å komme seg videre?

Leser om den vanvittige oppblomstringen av ADHD og tenker at det kan umulig være helt riktig?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (5 minutter siden):

Det var litt det jeg tenkte også, og jeg kjenner meg litt igjen. Jeg har inntrykk av at man nærmest må ha en diagnose for å komme seg videre?

Leser om den vanvittige oppblomstringen av ADHD og tenker at det kan umulig være helt riktig?

Og har alle disse menneskene noen nytteverdi av disse diagnosene? For flere vil jeg påstå snarere tvert i mot.

Det skjærer og skurrer litt i den nye innsikten når du vet at det kan være så mye annet faenskap som gjør at du er som du er..

Endret av Sovna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (4 minutter siden):

Og har alle disse menneskene noen nytteverdi av disse diagnosene? For flere vil jeg påstå snarere tvert i mot.

Og det skjærer og skurrer litt i den nye innsikten når du vet at det kan være så mye annet faenskap som gjør at du er som du er..

Alle mennesker har verdi, uavhengig av eventuelle diagnoser. Har selv en sønn på over 30 som aldri har fått en diagnose men har en utfordring som gjør at han aldri kommer til å bli en økonomisk bidragsyter til samfunnet. Det gjør han ikke mindre verdt...

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (4 minutter siden):

Alle mennesker har verdi, uavhengig av eventuelle diagnoser. Har selv en sønn på over 30 som aldri har fått en diagnose men har en utfordring som gjør at han aldri kommer til å bli en økonomisk bidragsyter til samfunnet. Det gjør han ikke mindre verdt...

Sant. Og det går jeg ut ifra at du har fortalt han mang en gang også.

Selv har jeg ikke noe å klage over i hverdagen hverken jobbmessig eller økonomisk, liker jobben til og med. Som hos mange så er det alltids noe man angrer på eller synes man gikk glipp av. 

Driver å jobber med en tidsmaskin/evighetsmaskin nå, så gi meg et par år. Skulle kanskje hatt den i disse dager når jeg tenker meg om. (tror jeg hopper tilbake til ungdomsskolen, der var det en jente jeg gikk glipp av..)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (11 minutter siden):

Sant. Og det går jeg ut ifra at du har fortalt han mang en gang også.

Selv har jeg ikke noe å klage over i hverdagen hverken jobbmessig eller økonomisk, liker jobben til og med. Som hos mange så er det alltids noe man angrer på eller synes man gikk glipp av. 

Driver å jobber med en tidsmaskin/evighetsmaskin nå, så gi meg et par år. Skulle kanskje hatt den i disse dager når jeg tenker meg om. (tror jeg hopper tilbake til ungdomsskolen, der var det en jente jeg gikk glipp av..)

Hvis du fikser en Perpetuum mobile så har du min respekt for alltid, men inntil da ønsker jeg deg en god natt, og husk at man uansett er sien egen lykkes smed, heter det vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...