Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor er du akkurat deg slik du er?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Martelè skrev (4 minutter siden):

Jeg er slik jeg er, fordi det er alt jeg vet. Når det kommer til dømming av andre, så er det vel heller utifra de moralske valgene de gjør. Ikke fordi de ikke er som meg og at jeg er en slags standard

Har du noen gang utfordret deg selv i den måten du lever livet ditt på? det jeg mener er om du har gjort større forandringer i livet på områder du ikke har vært fornøyd. for å se om noe blir bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (1 minutt siden):

Har du noen gang utfordret deg selv i den måten du lever livet ditt på? det jeg mener er om du har gjort større forandringer i livet på områder du ikke har vært fornøyd. for å se om noe blir bedre.

Hm. Jeg overvant en 5 års lang spiseforstyrrelse på egenhånd. Ingen psykologer og medikamenter hjalp. Så jeg har utfordret meg ja. Var egentlig smooth sailing når jeg knakk koden

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (Akkurat nå):

Hm. Jeg overvant en 5 års lang spiseforstyrrelse på egenhånd. Ingen psykologer og medikamenter hjalp. Så jeg har utfordret meg ja. Var egentlig smooth sailing når jeg knakk koden

Det var en større utfordring en jeg hadde tenkt meg da jeg spurte spørsmålet. Håper alt er bra med deg nå.

Sliter selv med en mindre grad av spise utfordring, men har en følelse av at hva du har gått igjennom er på et dypere plan.

ønsker deg alt vell

Lenke til kommentar
Taylor skrev (42 minutter siden):

Hvorfor er du deg, akkurat slik du er?

Fordi jeg er autist.

Taylor skrev (42 minutter siden):

Hvorfor har du de meningene du har? 

Ulike faktorer påvirker.

Taylor skrev (43 minutter siden):

Hvorfor dømmer du andre mennesker som ikke er som deg? (ikke all mennesker er dømmende)

Fordi jeg kan

Lenke til kommentar
Taylor skrev (Akkurat nå):

Veldig sant. 

Mye bra me å være autist, men en hel del utfordringer i dagliglivet (i sammfunnet)

Synes egentlig at det ikke er noe positivt med å ha diagnosen selv, men selvfølgelig varierer det veldig fra person til person.

Samfunnet er såpass firkantet at mange med flotte egenskaper faller ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Synes egentlig at det ikke er noe positivt med å ha diagnosen selv, men selvfølgelig varierer det veldig fra person til person.

Samfunnet er såpass firkantet at mange med flotte egenskaper faller ut.

Ja, kommer nok litt an på hvor på spektrumet man er også, der jeg sliter mest selv er å fungere i samfunnet, jeg sliter med å forstå betydningen av mye som blir sagt. og jeg avbryter andre alt for mye 🫣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (Akkurat nå):

Ja, kommer nok litt an på hvor på spektrumet man er også, der jeg sliter mest selv er å fungere i samfunnet, jeg sliter med å forstå betydningen av mye som blir sagt. og jeg avbryter andre alt for mye 🫣

Jeg regnes som velfungerende, men det betyr ikke at jeg ikke har utfordringer – det handler mer om å slite med ting som er sosialt aksepterte. 😅

Med mye trening har jeg heldigvis lært å maskere så godt at ingen legger merke til diagnosen. Likevel er det utrolig slitsomt i lengden. Ironisk nok gjør man dette (maskeringen) for å unngå å bli dømt av andre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Jeg regnes som velfungerende, men det betyr ikke at jeg ikke har utfordringer – det handler mer om å slite med ting som er sosialt aksepterte. 😅

Med mye trening har jeg heldigvis lært å maskere så godt at ingen legger merke til diagnosen. Likevel er det utrolig slitsomt i lengden. Ironisk nok gjør man dette (maskeringen) for å unngå å bli dømt av andre.

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. det å være utslitt etter en dag i sosiale situasjoner er veldig vanlig for meg, men nå har jeg ikke mye fysisk kontakt med mennesker ofte lengere. så sånn sett er et ikke så ille

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (10 timer siden):

Hvorfor er du deg, akkurat slik du er? 

Hvorfor har du de meningene du har? 

Arv og miljø.

Sitat

Hvorfor dømmer du andre mennesker som ikke er som deg? (ikke all mennesker er dømmende)

Fordi jeg er sterkt moralsk, og blir opprørt når jeg ser ondskap bli utført, men også når ondskap blir unnskyldt. Jeg dømmer ikke først og fremst menneskene, for jeg vet hvor vanskelig det er for mennesker å handle rett (inkludert meg selv), men jeg dømmer slike handlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...