Skandinav Skrevet i går, 12:43 Del Skrevet i går, 12:43 Gjest ba880...655 skrev (10 minutter siden): Jeg har eupf, men ikke emosjonell ustabil pf. Gratulerer. Hvordan går det i https://eupf.org/ om dagen? Lenke til kommentar
Gjest ba880...655 Skrevet i går, 12:45 Del Skrevet i går, 12:45 Skandinav skrev (1 minutt siden): Gratulerer. Hvordan går det i https://eupf.org/ om dagen? Engstelig unvikende personlighetsforstyrrelse er en greie. 🙂 Anonymous poster hash: ba880...655 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet i går, 12:51 Del Skrevet i går, 12:51 Gjest ba880...655 skrev (3 minutter siden): Engstelig unvikende personlighetsforstyrrelse er en greie. Det kjenner jeg til, men den forkortes ikke til EUPF. Din type personlighetsforstyrrelse er definitivt noe som kan behandles med stor fremgang, så fremt ikke diagnosen også er en manifestasjon av en tilleggsdiagnose. 1 Lenke til kommentar
Gjest ba880...655 Skrevet i går, 12:59 Del Skrevet i går, 12:59 Skandinav skrev (7 minutter siden): Det kjenner jeg til, men den forkortes ikke til EUPF. Din type personlighetsforstyrrelse er definitivt noe som kan behandles med stor fremgang, så fremt ikke diagnosen også er en manifestasjon av en tilleggsdiagnose. Hva er forkortelsen? Er manifestasjon av tilleggsdiagnose. Anonymous poster hash: ba880...655 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet i går, 13:00 Del Skrevet i går, 13:00 Tussi skrev (32 minutter siden): Jeg var ikke feildiagnostisert Selv om diagnosene er fjernet, føler du deg 100% frisk idag? Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 13:03 Del Skrevet i går, 13:03 (endret) Skandinav skrev (3 minutter siden): Selv om diagnosene er fjernet, føler du deg 100% frisk idag? Jeg har mildere diagnoser, GAD og depresjon. Som er ganske vanlig ved tilfriskning fra eupf. Det er under kontroll med venlafaksin Etter mitt syn er tilfriskning fra eupf, samt traumehistorikk his pasientene (over 90%) så vanlig at det ikke burde kalles PF i det hele tatt, det er stigmatiserende og gjør at systemet mister håpet for pasientene Endret i går, 13:04 av Tussi 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet i går, 13:03 Del Skrevet i går, 13:03 Gjest ba880...655 skrev (1 minutt siden): Hva er forkortelsen? I faglige sammenhenger, som for eksempel i en medisinsk journal eller i en samtale med en helseprofesjonell, er det vanlig å bruke hele diagnosen. Forkortelser brukes ofte for å spare plass eller i uformelle sammenhenger. Det skjer at man bruker EUP eller UVP, men det oppstår lett misforståelser. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet i går, 13:05 Del Skrevet i går, 13:05 Tussi skrev (Akkurat nå): Etter mitt syn er tilfriskning fra eupf, samt traumehistorikk his pasientene (over 90%) så vanlig at det ikke burde kalles PF i det hele tatt, det er stigmatiserende og gjør at systemet mister håpet for pasientene My point exactly. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet i går, 13:34 Del Skrevet i går, 13:34 (endret) Gjest dbc8c...880 skrev (På 28.12.2024 den 12.56): Hei, Jeg har lest mye om denne diagnosen, og frykter at en i familien har dette etter skilsmisse, mye krangling mellom foreldre, utagerende far. Jeg ser tendenser på humørsvingninger, aggresjon, alt og alle gjør ting feil, flere trusler om at vedkommende vil dø, et sekund glad et annet sekund sur. Er det noen som har noe erfaring rundt denne diagnosen? Kan man bli bra når hjelp oppsøkes? Ting ser utrolig mørkt ut nå og h*n sliter ut familien. Ganske desperat nå, så alle tips og triks mottas. Anonymous poster hash: dbc8c...880 Man kan ikke bare diagnostisere folk uten videre. Komorbiditet er en faktor som fagpersoner kan best si noe om. For eks. kan symptomene/kjennetegnene ved EUPF like på de man finner innenfor bipolar lidelse, PTSD, ADHD, ASL og til og med psykose. Undersøk dette med fagpersoner. Endret i går, 13:43 av Boing_80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå