Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppgradering på gang - trenger jeg å bytte PSU?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som jeg har oppgradert i flere omganger gjennom årenes løp og nå har jeg nye komponenter på vei i posten (hovedkort, CPU og RAM).
Jeg kommer til å ende opp med følgende:
Hovedkort: Asus ProArt X870E hovedkort
Prosessor: AMD Ryzen 7 9800X3D
Skjermkort: Asus ProArt RTX 4070 super OC 12GB
Minne: 
Corsair Vengeance DDR5 6000MHz (2x48GB)
Disker: Samsung 990pro 2TB M.2 NVMe, Samsung 950pro 512GB M.2 NVMe, 2stk Samsung 870 QVO 4TB SSD
Strømforsyning: Seasonic Platinum 860XP

PSU er den desidert eldste komponenten i oppsettet mitt, og har vært med meg gjennom flere oppgraderinger i snart 12 år 😅
Den kjører i dag dønn stabilt med Asus Rog strix X570f, Ryzen 9 3900x, 64gb DDR4 minne  og RTX 4070. Den var en god strømforsyning i sin tid, men bør jeg bytte den ut eller vil den klare jobben en stund til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en kvalitets-PSU du har, så jeg ville ikke vært bekymret. 860 Watt Platinum PSU og et RTX 4070 Super er ikke noe problem. En CPU trekker ikke så mye strøm sammenliknet med en GPU, og den nye CPU-en din trekker bare rundt 15 Watt mer enn den du har.

Jeg bytter ut PSU-en hver gang jeg oppgraderer, men det er fordi jeg oppgraderer så sjeldent at det blir en vesentlig økning i strømtrekket hver gang (både ny CPU og GPU), og fordi jeg prøver å selge PC-en jeg har ved oppgradering og jeg liker å selge ting funksjonellt og "komplett".

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...