Martelè Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Ja, denne tråden gikk da av skaftet. Mye av crediten går til alle-vet-hvem 3 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Martelè skrev (3 minutter siden): Ja, denne tråden gikk da av skaftet. Mye av crediten går til alle-vet-hvem Var som forventet, kjønnsduell slår alltid an på dette forumet. Virker å være mange med komplekser rundt dette. Vi er ikke så forskjellige, vi er tross alt bygd på samme chassis.. 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Valmeth skrev (1 minutt siden): Var som forventet, kjønnsduell slår alltid an på dette forumet. Virker å være mange med komplekser rundt dette. Vi er ikke så forskjellige, vi er tross alt bygd på samme chassis.. Haha jau. Hadde vel egentlig ikke forventet at dette skulle eksplodere til en debatt om hvem som baksnakker mest mellom kvinner og menn etc 😅 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Martelè skrev (13 minutter siden): Haha jau. Hadde vel egentlig ikke forventet at dette skulle eksplodere til en debatt om hvem som baksnakker mest mellom kvinner og menn etc 😅 Har du egentlig fått noen ordentlige svar fra menn om hvorfor de syns kvinner er vanskelige å prate med? Altså, har du fått et svar på problemstillingen din? En konklusjon? Er du fornøyd, hvis man ser bort fra annen "støy "? 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) leticia skrev (36 minutter siden): Du blir kanskje fordømt av antifeminister, ikke at det er noen grunn til å ta det så tungt 😘😂 For å finne ut hvorfor noen kan oppleve vansker med å snakke med kvinner, så kan det være nyttig å se på forskjellene mellom kjønnene. Dette betyr ikke at man er imot likestilling, men heller at man anerkjenner at kvinner og menn kan være ulike på flere måter (også i kommunikasjonen). Sitat De fleste studier viser at jenter og gutter baksnakker, sprer rykter og utestenger jevnaldrende i ganske likt omfang. Forskjellen ligger i at gutter er mer fysiske. De sparker og slår oftere enn jenter, og sier gjerne hva de mener direkte til hverandre https://www.vg.no/nyheter/i/qndWwm/derfor-blir-de-slemme-jenter https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-kjonn-og-samfunn-kultur/hvorfor-er-jenter-sa-ondskapsfulle-mot-hverandre/1621086 Baksnakking kan være en relevant faktor når det gjelder kommunikasjonstil. Det kan hende at noen unngår å kommunisere med andre på grunn av en frykt for å bli omtalt negativt i etterkant. Nedenfor kan du lese mer om forskjeller mellom kjønnene når det gjelder kommunikasjon. Sitat Disse forskjellene kan komme til syne i kommunikasjonen ved at kvinner fokuserer på å uttrykke følelser, empati og støtte, mens menn analyserer, konkurrerer og fokuserer på sak. I kommunikasjon på tvers av kjønn i et forhold kan dette skape misforståelser og konflikter https://ndla.no/r/kommunikasjon-og-samhandling-hs-hea-vg2/sosiale-faktorer-i-kommunikasjonen/aba46b08f9 Endret 15 timer siden av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Kassettspiller skrev (39 minutter siden): For å finne ut hvorfor noen kan oppleve vansker med å snakke med kvinner, så kan det være nyttig å se på forskjellene mellom kjønnene. Dette betyr ikke at man er imot likestilling, men heller at man anerkjenner at kvinner og menn kan være ulike på flere måter (også i kommunikasjonen). Dette har ikke sammenheng eller relevans i forhold til hva jeg skrev til @knopflerbruce om antifeminister. Men i forhold til hva du skriver så er jeg enig i at det kan være relevant å se på forskjeller mellom kjønn. Ikke at noen av disse forskjellene har vært så relevante på om man får til å snakke med kvinner eller menn. Selv om vi kommuniserer på forskjellig måte så stopper ikke det kommunikasjonen. Slik jeg ser det så handler det mer om hvordan man er som person. Innadvendte og folk som er usikre på seg selv vil ha det mer vanskelig for å nærme seg og kommunisere med motsatt kjønn (og også til en viss grad kommunisere generelt). Som jeg nevnte lenger opp så liker jeg bedre å kommunisere med menn enn kvinner f.eks. Baksnakking er helleŕ ikke helt min greie... 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 1 hour ago, Martelè said: Haha jau. Hadde vel egentlig ikke forventet at dette skulle eksplodere til en debatt om hvem som baksnakker mest mellom kvinner og menn etc 😅 Noen er så ivrige på å hvese ut de samme argumentene sine over alt at de ikke leser postene skikkelig, og bare satser på det passer inn. -"noen menn syns det er vanskelig å snakke med kvinner" ble kjapt tolket som: "det er vanskelig å snakke med kvinner" også var det gjort. 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Camlon skrev (3 timer siden): De aller fleste kvinner ønsker seg familie og barn. De er ikke som deg som ikke ønsker å få barn. Selv de som ikke vil ha barn vil som oftest gi støtte til de som får barn, for å bidra til fremtidens generasjon. Og du skrev "Jeg føler det er motsatt, at kvinner er mye enklere å prate med en menn. En grunn til det er ofte at andre menn kan være veldig dømmende" Det er ikke deg de dømmer? Jeg har ikke sagt jeg avviser å ha barn selv. Men jeg planlegger det ikke. Utsagnet du uthever er generelt og ikke siktet mot denne tråden spesifikt. Med dømmende mente jeg ikke i denne saken her inne, men mer om man f.eks. kler seg i feil farger eller opponerer mot proteinfjertgjengens "spis masse kjøtt så er du mandig"-kostholdsregime. Altså den type scenario hvor svake menn lett kan finne på å hive "homo" eller "kvinnfolk" etter dem som er uenig med deres preferanser. Det KUNNE jo noen gjort her også når det gjelder mine opplevelser om at kvinner er enkle å kommunisere med, men så er (heldigvis) ikke sett ennå. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Bing123 skrev (1 time siden): Noen er så ivrige på å hvese ut de samme argumentene sine over alt at de ikke leser postene skikkelig, og bare satser på det passer inn. -"noen menn syns det er vanskelig å snakke med kvinner" ble kjapt tolket som: "det er vanskelig å snakke med kvinner" også var det gjort. Et utsagn står i en kontekst. "Noen menn syns det er vanskelig å snakke med kvinner" - jawohl, men hva er vi ment å diskutere om ikke ens egne erfaringer som (heterofil) mann er relevant? Da blir det jo bare et utsagn som ingen kan respondere til fordi det ikke er et konkret spørsmål. Er da tanken at kun menn som selv syns det er skrekkelig vanskelig å snakke med kvinner skal uttale seg i tråden? 1 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 8 minutes ago, knopflerbruce said: Jeg har ikke sagt jeg avviser å ha barn selv. Men jeg planlegger det ikke. Utsagnet du uthever er generelt og ikke siktet mot denne tråden spesifikt. Med dømmende mente jeg ikke i denne saken her inne, men mer om man f.eks. kler seg i feil farger eller opponerer mot proteinfjertgjengens "spis masse kjøtt så er du mandig"-kostholdsregime. Altså den type scenario hvor svake menn lett kan finne på å hive "homo" eller "kvinnfolk" etter dem som er uenig med deres preferanser. Det KUNNE jo noen gjort her også når det gjelder mine opplevelser om at kvinner er enkle å kommunisere med, men så er (heldigvis) ikke sett ennå. Hvis dette er representativt for mennene du omgås med, så er problemet din bekjentskapskrets. De mennene jeg kjenner bryr seg definitivt ikke om hva slags farger du har på deg, spiser sunt og kunne ikke finne på å hive "homo" eller "kvinnfolk" etter noen. Og det er på tross av at mange av dem er ikke feminister. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Har du egentlig fått noen ordentlige svar fra menn om hvorfor de syns kvinner er vanskelige å prate med? Altså, har du fått et svar på problemstillingen din? En konklusjon? Er du fornøyd, hvis man ser bort fra annen "støy "? Poenget ligger vel mellom linjene: premisset er faktisk feil. Det er (nesten) ingen menn som faktisk syns dette er vanskelig. I alle fall blant de mennene som frekventerer denne delen av forumet. Ellers ville jo en del av disse faktisk sagt noe om det. Det nærmeste er at et par har begrunnet det motsatte utsagnet, nemlig hvorfor det er lett for menn å prate med kvinner (også uten intensjoner om noe romantisk). Å diskutere om premissene for en tråd er rimelige, mener jeg alltid må være innenfor. Ellers kan jo folk putte hva som helst i trådstarten/tittelen uten at det skal gå an å adressere det. Det blir heller ingen god diskusjon hvis premissene er uriktige. 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 12 hours ago, Orion666 said: Hvis du faktisk leser hva jeg skriver, vil du legge merke til et spørsmålstegn. Så fordi det er et spørsmål, så er det ok? Hva slags idiotisk spørsmål er ikke det i 2024? Skal menn ha noe som helst slags ansvar for hva kvinner selv velger å snakke om i matpausene? Kvinner er vel sterke og modige nok til å kunne "womansplaine" tilbake hvis de møter på det du kaller "mansplaining"? Slutt med denne stakkarsliggjøringen. 2024 nå, likestilt, modige og sterke alle som en. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden knopflerbruce skrev (20 minutter siden): Er da tanken at kun menn som selv syns det er skrekkelig vanskelig å snakke med kvinner skal uttale seg i tråden? Det hadde vært preferabelt. Men nå er det så sent at det ikke er vits i å forandre tråden Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Camlon skrev (5 minutter siden): Hvis dette er representativt for mennene du omgås med, så er problemet din bekjentskapskrets. De mennene jeg kjenner bryr seg definitivt ikke om hva slags farger du har på deg, spiser sunt og kunne ikke finne på å hive "homo" eller "kvinnfolk" etter noen. Og det er på tross av at mange av dem er ikke feminister. Det finnes veldig mye stoff om hvor toxic gutteromsgamere kan være, især mot kvinner. Det er ikke sånn at jeg "tilfeldigvis" ramler borti sånne typer, det er vanskelig å unngå det hvis du navigerer i gamingverdenen. Men jeg så merkbart mindre til det på MatNat ved UiO. Med et par hederlige unntak som trodde at kvinner ikke har realfagshode, men de ramlet jo borti en god neve moteksempler på det etter hvert på tur forbi pendelen på Fysisk Institutt Så er det også slik at om du har en kamerat hvor venners venn er en idiot, så må du bite det i deg for å være med kameraten din. 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Martelè skrev (1 minutt siden): Det hadde vært preferabelt. Men nå er det så sent at det ikke er vits i å forandre tråden Du kan jo legge det til nederst neste gang du føler for å starte en tråd. "NB! KUN <insert criteria> kan delta i debatten" 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) 25 minutes ago, knopflerbruce said: Det finnes veldig mye stoff om hvor toxic gutteromsgamere kan være, især mot kvinner. Det er ikke sånn at jeg "tilfeldigvis" ramler borti sånne typer, det er vanskelig å unngå det hvis du navigerer i gamingverdenen. Men jeg så merkbart mindre til det på MatNat ved UiO. Med et par hederlige unntak som trodde at kvinner ikke har realfagshode, men de ramlet jo borti en god neve moteksempler på det etter hvert på tur forbi pendelen på Fysisk Institutt Så er det også slik at om du har en kamerat hvor venners venn er en idiot, så må du bite det i deg for å være med kameraten din. Så hvorfor skriver du at det er vanskeligere å kommunisere med menn, fordi de er dømmende når du egentlig snakker om incels i gamingverden? Å bruke de verste miljøene i Norge til å generalisere om alle menn blir feil. Endret 12 timer siden av Camlon 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden TS lurer på hvorfor NOEN menn syns det er vanskelig å prate med kvinner. Han har selv en tanke om hvorfor, at de menn som mener dette er fordi de setter kvinner på en pidestall og anser dem som en enigmatisk kode som må knekkes. Han lurer på hvorfor de menn som synes det er vanskelig å prate med kvinner tenker slik. Det er ingen form for generalisering fra TS om at kvinner er sånn og menn er sånn. Han tenker kun på og henvender seg til de menn som syns dette er vanskelig. Han sier jo selv at det bare er å snakke med kvinner som man snakker til "vanlige mennesker". Jeg syns kanskje ordbruken ble litt feil akkurat der, for det antyder litt at menn er vanlige mennesker, mens kvinner ikke er det, men jeg lar den gå under "klønete ordbruk" uten at det var noe vondt ment fra TS sin side. Har jeg forstått deg riktig TS? Jeg har tidligere i tråden sagt at jeg ikke er enig med deg TS i at årsaken er at disse menn setter kvinner på pidestall. Jeg tror det handler mer om at de menn det er snakk om er innadvendte eller usikre på seg selv. (kanskje derfor du ikke får så direkte svar fra menn i tråden heller, fordi det ikke er så lett å innrømme overfor seg selv at man er usikker, og / eller utrygg i kommunikasjonen med andre mennesker). Lenke til kommentar
leticia Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden knopflerbruce skrev (1 time siden): Poenget ligger vel mellom linjene: premisset er faktisk feil. Det er (nesten) ingen menn som faktisk syns dette er vanskelig. I alle fall blant de mennene som frekventerer denne delen av forumet. Ellers ville jo en del av disse faktisk sagt noe om det. Det nærmeste er at et par har begrunnet det motsatte utsagnet, nemlig hvorfor det er lett for menn å prate med kvinner (også uten intensjoner om noe romantisk). Å diskutere om premissene for en tråd er rimelige, mener jeg alltid må være innenfor. Ellers kan jo folk putte hva som helst i trådstarten/tittelen uten at det skal gå an å adressere det. Det blir heller ingen god diskusjon hvis premissene er uriktige. Jeg er ikke enig i at premisset for tråden er feil. TS spør om hvorfor noen menn syns dette er vanskelig. Selv om disse noen kan være en liten gruppe, så betyr ikke det at de ikke finnes. Jeg vet selv om et par stykker som alltid klusser det til når de skal snakke med damer, men det handler som jeg har nevnt et par ganger nå om innadvendthet og usikkerhet. Flere her har brukt eksempler i jobbsituasjon, men når man skal henvende seg til en dame med håp om å kunne inngå et varig vennskap eller et forhold, så må man te seg på en annen måte enn bare overfladisk prat med en eller flere kollegaer. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Camlon skrev (1 time siden): Så hvorfor skriver du at det er vanskeligere å kommunisere med menn, fordi de er dømmende når du egentlig snakker om incels i gamingverden? Å bruke de verste miljøene i Norge til å generalisere om alle menn blir feil. Hvem snakker om incels? Jeg har ikke referert til dem. Er det rart jeg poster mye i disse trådene når dere legger ord i munnen på meg hele tiden? Og igjen: kritiserer jeg en (veldokumentert) toxic del av mannskulturen: "du kan ikke generalisere bla bla bla", og når jeg tar kvinner i forsvar: "du white knighter bla bla bla". Toxic United on display? Det du sikkert ikke gidder ta notis av er at jeg faktisk også forsvarer deler av mennene her, men ikke den delen som ikke klarer/vil gå vekk fra patriarkalsk søppel - især når de prøver tre de ideene over på andre menn, samt kvinner (om noen vil sitte på gutterommet med dassrullen sin og tro de er medfødt bedre ledere enn kvinner "fordi testosteron", værsågod - bare hold kvinnene selv utenfor). 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Jeg er ikke enig i at premisset for tråden er feil. TS spør om hvorfor noen menn syns dette er vanskelig. Selv om disse noen kan være en liten gruppe, så betyr ikke det at de ikke finnes. Jeg vet selv om et par stykker som alltid klusser det til når de skal snakke med damer, men det handler som jeg har nevnt et par ganger nå om innadvendthet og usikkerhet. Flere her har brukt eksempler i jobbsituasjon, men når man skal henvende seg til en dame med håp om å kunne inngå et varig vennskap eller et forhold, så må man te seg på en annen måte enn bare overfladisk prat med en eller flere kollegaer. Jeg ser hva du mener. Men, da har jeg en forklaring på noe av dette: Vi vet at NOEN (langt fra alle) menn er visuelle nok til at de kan ha lyst til å be ut noen bare fordi de liker kroppen til noen. F.eks. i en bar, eller liknende. Disse noen kan godt oppleve det vanskelig å snakke med disse kvinnene. Men: problemet her er ikke at det er vanskelig å snakke MED KVINNER, men at det generelt er vanskelig for mennesker å snakke med andre mennesker du ikke har noen fornuftig grunn til å snakke med, eller god vinkling til å starte en samtale med. "Hei, du har så fin rumpe" får det jo til å knyte seg i magen til de fleste av ren flauhet. Det ville vært akkurat like vrient å snakke med en mann med det samme (manglende) samtalegrunnlaget, men siden man ikke ønsker det så ofte er ikke den problemstillingen like relevant. Det er vel også derfor jeg syns det er lett å snakke med kvinner, fordi jeg ikke er interessert i dem om jeg ikke ser mer enn en figur som er innenfor preferansene mine. Vi vil jo ikke oppleve fenomenet "det er vanskelig å snakke med kvinner" når det gjelder kvinner vi ikke ønsker å snakke med i utgangspunktet. Når du faktisk har noe å si til dem som legitimerer at du entrer deres private sfære, er det kjempelett. (dette er den typen post hvor jeg forventer at TS svarer med en nonsense-GIF) Endret 10 timer siden av knopflerbruce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå