Martelè Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Orion666 skrev (5 minutter siden): Hvorfor det? Synes det blir feil å shame en mann hvis han vil være litt gammeldags. Stoisk for eksempel. Om vi tar det enda lengre: shame menn for å ha maskuline adferstrekk. Forhåpentligvis misforstår jeg begrepet 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Martelè skrev (3 minutter siden): Synes det blir feil å shame en mann hvis han vil være litt gammeldags. Stoisk for eksempel. Om vi tar det enda lengre: shame menn for å ha maskuline adferstrekk. Forhåpentligvis misforstår jeg begrepet Å mislike én kjønnsrelatert egenskap er ikke det samme som diskriminering. 3 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Tja kvinnfolk kan være vanskelige og snakke med 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) 6 hours ago, knopflerbruce said: Først kaller du meg "white knight" og deretter motbeviser du at jeg er en "white knight" ved å henvise til ting du påstår jeg har sagt? Latterlig. Jeg sa at du leker hvit ridder, ikke at du er en. Hver gang noen nevner noe negativt om kvinner, er du raskt på plass for å påpeke at menn er verre. I dine øyne er enhver mann som er imot feminisme automatisk en kvinnehater. At noen kan være imot feminisme av rasjonelle grunner er utenkelig for deg, fordi du ikke er interessert i å forstå hvorfor andre mener noe annet enn deg selv. Jeg nevnte dine uttalelser om å fjerne støtte til barnefamilier og erstatte dem med støtte til single fordi det viser at du er ikke noe bedre. Hadde du sagt dette åpent blant kvinner, ville de fordømt deg på samme måte som menn gjør med deg nå. Og det er ikke en påstand at du vil ha singelstøtte. Det er noe du har argumentert med meg flere ganger. Når du, som en uperfekt mann, fremstiller deg selv som godhetens vokter mens du maler andre menn som giftige, er det ikke rart at du får et dårlig forhold til mange menn. Endret 15 timer siden av Camlon 5 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Kassettspiller skrev (2 timer siden): Sier en mann... Syretesten: holder DU på sånn? Og hva med alle dine gode venninner som du kanskje ser opp til? 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (5 minutter siden): Syretesten: holder DU på sånn? Jeg baksnakker ja. knopflerbruce skrev (5 minutter siden): Og hva med alle dine gode venninner som du kanskje ser opp til? Baksnakking er en vanlig del av sosiale situasjoner, enten det er på jentekvelder, i garderoben eller andre steder. Jeg har lagt merke til at alle jeg kjenner av barn, unge, voksne og eldre deltar i baksnakking på en eller annen måte. Spørsmålet er hvorfor noen har liksom blitt en ekspert på dette feltet når man selv ikke er ei kvinne? Endret 15 timer siden av Kassettspiller 4 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): Etter min erfaring kommuniserer kvinner og menn ofte på forskjellige måter. Dette handler om ulike interesser, forskjeller i bruk av kroppsspråk, tonefall og at menn ofte har en mer direkte kommunikasjonsstil. Hvis man ikke klarer å snakke om noe felles eller noe begge interesserer seg for, blir det ofte utfordrende, uavhengig av kjønn. Men det er også slik at hvis man synes en person av det motsatte kjønn er attraktiv, så blir man ofte mer redd for å dumme seg ut. Man fokuserer kanskje for mye på å gjøre alt perfekt, noe som gjør situasjonen mye mer stressende og dermed vanskeligere. I posten over denne skal du kritisere meg for at jeg mener noe om kvinner, før du hopper rett inn i å mene noe om menn. Skjerp deg. Du vet ikke noe mer om menns kommunikasjonsmetoder enn jeg vet om kvinners baksnakking. Forøvrig deler jeg ikke synet ditt. Det er VELDIG mange kvinner som er svært direkte i kommunikasjonsformen også. Lærerstanden er et eksempel. Det å være tydelig og direkte er sånt du får inn i blodet ditt når du skal være sjefen i et klasserom med 30 unger i. Denne myten om "kvinner som går rundt grøten" er bare snodig. Og, jeg opplever heller ikke deg (som kvinne) som en som har en indirekte kommunikasjonsstil. Du er både direkte og tydelig. Som representant for nasjonens kvinner. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (17 minutter siden): I posten over denne skal du kritisere meg for at jeg mener noe om kvinner, før du hopper rett inn i å mene noe om menn. Skjerp deg. Du vet ikke noe mer om menns kommunikasjonsmetoder enn jeg vet om kvinners baksnakking. Tja, hva er det jeg sier som er feil her angående menn? Dette er jo basert på min erfaring. Hvis jeg har skrevet noe feil, så er jeg åpen for kritikk, på samme måte som jeg tidligere har gitt kritikk til deg. Jeg er en kvinne med autisme som har jobbet mye med å lære om kommunikasjon for å bli så velfungerende som jeg er i dag. Om jeg vet mer enn deg kan jeg ikke si, men jeg vet at jeg kan mer enn gjennomsnittet for min aldersgruppe. knopflerbruce skrev (17 minutter siden): Det er VELDIG mange kvinner som er svært direkte i kommunikasjonsformen også. Det vet jeg? Men etter min erfaring så er menn mer direkte og kvinner litt både og. knopflerbruce skrev (17 minutter siden): Lærerstanden er et eksempel. Det å være tydelig og direkte er sånt du får inn i blodet ditt når du skal være sjefen i et klasserom med 30 unger i. Denne myten om "kvinner som går rundt grøten" er bare snodig. Jeg synes det etter min erfaring. 😉 knopflerbruce skrev (17 minutter siden): Og, jeg opplever heller ikke deg (som kvinne) som en som har en indirekte kommunikasjonsstil. Du er både direkte og tydelig. Som representant for nasjonens kvinner. Men jeg er autist, så jeg er jo ikke akkurat en del av normen. Endret 15 timer siden av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Kassettspiller skrev (20 minutter siden): Jeg baksnakker ja. Baksnakking er en vanlig del av sosiale situasjoner, enten det er på jentekvelder, i garderoben eller andre steder. Jeg har lagt merke til at alle jeg kjenner av barn, unge, voksne og eldre deltar i baksnakking på en eller annen måte. Spørsmålet er hvorfor noen har liksom blitt en ekspert på dette feltet når man selv ikke er ei kvinne? Og... plot twist: jeg vet ikke om noen mann som ikke gjør det der innimellom, heller. It's a human feature. Du skulle hatt VELDIG lav sosial intelligens om du aldri gjorde det, og alltid velger å konfrontere folk direkte hver eneste gang. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Og... plot twist: jeg vet ikke om noen mann som ikke gjør det der innimellom, heller. It's a human feature. Baksnakker? Det gjør alle. Jeg reagerte mer på at du skal fortelle hva som er vanlig eller uvanlig for kvinner. (Hvor får du slik informasjon fra?) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Kassettspiller skrev (11 minutter siden): Tja, hva er det jeg sier som er feil her angående menn? Dette er jo basert på min erfaring. Hvis jeg har skrevet noe feil, så er jeg åpen for kritikk, på samme måte som jeg tidligere har gitt kritikk til deg. Jeg er en kvinne med autisme som har jobbet mye med å lære om kommunikasjon for å bli så velfungerende som jeg er i dag. Om jeg vet mer enn deg kan jeg ikke si, men jeg vet at jeg kan mer enn gjennomsnittet for min aldersgruppe. Det vet jeg? Men etter min erfaring så er menn mer direkte og kvinner litt både og. Jeg synes det etter min erfaring. 😉 Men jeg er autist, så jeg er jo ikke akkurat en del av normen. Men du mener jo at jeg som mann ikke kan ha noen erfaringer med kvinner, når det gjelder baksnakking? (hvilket jeg åpenbart kan ha, siden man tross alt har jentevenner og har vært i posisjoner hvor de kunne baksnakket om de ville det - jeg har ikke merket noen tydelig kjønnsforskjell på akkurat det der. Så kan det jo være at en eller annen undergruppe av kvinner jeg ikke omgås baksnakker masse, tilsvarende at man ikke kan ta toxic gamerattitude og si "alle menn er slik") De gangene menn er mest komfortable med å være direkte er enten når de er fulle, eller når de kan vitse det vekk. Menn er også konfliktsky. Nevnte gamer-setting i avsnittet over representerer et unntak, i den forstand at man ikke løper noen risiko ved å være en dust - slik man ofte vil ute i det virkelige liv. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) 28 minutes ago, knopflerbruce said: Lærerstanden er et eksempel. Det å være tydelig og direkte er sånt du får inn i blodet ditt når du skal være sjefen i et klasserom med 30 unger. Det er en overforenkling å si at en lærer trenger å være tydelig og direkte for å holde kontroll over klasseromet For å være en god lærer kreves det også evnen til å oppnå elevenes respekt, noe som oppnås gjennom omsorg, empati og en genuin interesse for elevenes utvikling. Samtidig er det viktig å kunne formidle kunnskap på en engasjerende og forståelig måte. En lærer som ikke er spesielt direkte, kan fortsatt holder kontroll over klasseromet ved å utmerke seg på andre områder. Endret 15 timer siden av Camlon Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Camlon skrev (40 minutter siden): Jeg sa at du oppfører deg som en hvit ridder, ikke at du er en. Hver gang noen nevner noe negativt om kvinner, er du raskt på plass for å påpeke at menn er verre. I dine øyne er enhver mann som er imot feminisme automatisk en kvinnehater. At noen kan være imot feminisme av rasjonelle grunner er utenkelig for deg, fordi du ikke er interessert i å forstå hvorfor andre mener noe annet enn deg selv. Jeg nevnte dine uttalelser om å fjerne støtte til barnefamilier og erstatte dem med støtte til single fordi det viser at du er ikke noe bedre. Hadde du sagt dette åpent blant kvinner, ville de fordømt deg på samme måte som menn gjør med deg nå. Og det er ikke en påstand at du vil ha singelstøtte. Det er noe du har argumentert med meg flere ganger. Når du, som en uperfekt mann, fremstiller deg selv som godhetens vokter mens du maler andre menn som giftige, er det ikke rart at du får et dårlig forhold til mange menn. Og du oppfører deg som et nettroll når du avsporer og adhominem-er med sånt piss. NB! NB! Jeg impliserer "overhodet ikke" at du er et troll, altså. Not at all. Jeg aner ikke hvem disse "noen" er, men hvis jeg leser en tråd og noen sprer misogynistisk tull hender det jeg adresserer det. Dette er et diskusjonsforum, og det er mot forumets hensikt å drive selvsensur hvis du har en relevant mening. Hvilken interesse har egentlig forumets deltakere av din obsession over min bruker? Hva du tror og føler om mine holdninger til antifeminister er da irrelevant for trådens tema? Kvinner er også single, så jeg ser heller ikke hvorfor kvinner skulle være imot singelstøtte som sådan. Når har jeg sagt at jeg er godhetens vokter? Igjen: ad hominem. jeg blir ikke fordømt av menn, menn er tvert imot enig med meg her. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Men du mener jo at jeg som mann ikke kan ha noen erfaringer med kvinner, når det gjelder baksnakking? (hvilket jeg åpenbart kan ha, siden man tross alt har jentevenner og har vært i posisjoner hvor de kunne baksnakket om de ville det - jeg har ikke merket noen tydelig kjønnsforskjell på akkurat det der. Så kan det jo være at en eller annen undergruppe av kvinner jeg ikke omgås baksnakker masse, tilsvarende at man ikke kan ta toxic gamerattitude og si "alle menn er slik") Ofte baksnakker kvinner med andre kvinner. Det er greit at du har dine egne erfaringer, men det er ikke nødvendig å fremstille kvinner i et mer positivt lys når det kanskje ikke stemmer. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Camlon skrev (6 minutter siden): Det er en overforenkling å si at en lærer trenger å være tydelig og direkte for å holde kontroll over klasseromet For å være en god lærer kreves det også evnen til å oppnå elevenes respekt, noe som oppnås gjennom omsorg, empati og en genuin interesse for elevenes utvikling. Samtidig er det viktig å kunne formidle kunnskap på en engasjerende og forståelig måte. En lærer som ikke er spesielt direkte, kan fortsatt holder kontroll over klasseromet ved å utmerke seg på andre områder. Tøys. Du skal faktisk gi ganske mange beskjeder i løpet av en arbeidsdag, og den må oppfattes av mottakerne. Det får du ikke til om du ikke er direkte og tydelig. Og, dette er jo et typisk kvinneyrke - så kvinner trives tydeligvis med å være direkte. Ellers ville de ikke ønsket å jobbe med barn. Du lager bare lapskaus av denne "det kan være at slik og sånn". De fleste lærere i grunnskolen må være, og er, direkte i klasselederrollen. Om de har andre egenskaper i tillegg, la gå med det, men for å si det sånn: let litt i stillingsutlysninger og se om du finner mange som ber om erstatningene dine og ikke tar med "tydelig klasseleder" i søknadsteksten samtidig. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Kassettspiller skrev (4 minutter siden): Ofte baksnakker kvinner med andre kvinner. Det er greit at du har dine egne erfaringer, men det er ikke nødvendig å fremstille kvinner i et mer positivt lys når det kanskje ikke stemmer. Det er ingen grunn til at menn eller kvinner skulle holde baksnakking innad i eget kjønn. Det er sånn man kan finne på å gjøre når man er med venner, og vi friendzoner jo hverandre ofte. Du sier "kanskje ikke stemmer" - implisitt at det kanskje stemmer. Så, hvorfor skulle jeg ikke fremstille det sånn, når det godt kan være tilfelle? 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 3 minutes ago, knopflerbruce said: Kvinner er også single, så jeg ser heller ikke hvorfor kvinner skulle være imot singelstøtte som sådan. Når har jeg sagt at jeg er godhetens vokter? Igjen: ad hominem. jeg blir ikke fordømt av menn, menn er tvert imot enig med meg her. De aller fleste kvinner ønsker seg familie og barn. De er ikke som deg som ikke ønsker å få barn. Selv de som ikke vil ha barn vil som oftest gi støtte til de som får barn, for å bidra til fremtidens generasjon. Og du skrev "Jeg føler det er motsatt, at kvinner er mye enklere å prate med en menn. En grunn til det er ofte at andre menn kan være veldig dømmende" Det er ikke deg de dømmer? 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden knopflerbruce skrev (Akkurat nå): Det er ingen grunn til at menn eller kvinner skulle holde baksnakking innad i eget kjønn. Det er sånn man kan finne på å gjøre når man er med venner, og vi friendzoner jo hverandre ofte. Det er en helt annen stemning. Er jo en grunn til at guttastemning eksisterer. knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Du sier "kanskje ikke stemmer" - implisitt at det kanskje stemmer. Så, hvorfor skulle jeg ikke fremstille det sånn, når det godt kan være tilfelle? Du skriver som om du har fasiten på dette. For mange av oss føles det ganske spesielt at menn skulle vite noe om hvordan jentestemning faktisk er. Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 27 minutes ago, Kassettspiller said: Baksnakker? Det gjør alle. Jeg reagerte mer på at du skal fortelle hva som er vanlig eller uvanlig for kvinner. (Hvor får du slik informasjon fra?) Takk. Ja, dette er begge kjønn. Kommuniser med dem som "ikke-binær" så blir det en grei erfaring. Er man begrenset med erfaring med kvinnelig kontakt via Internett, så kjør så politisk korrekt som mulig. Da burde man kjøre rent og allikevel senere ha kontakt. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden knopflerbruce skrev (18 minutter siden): men hvis jeg leser en tråd og noen sprer misogynistisk tull hender det jeg adresserer det. Slikt skjer faktisk alt for ofte her på forumet. Glad for at du faktisk orker å si fra, for noe av det er så vanvittig at det er enklere å bare scrolle forbi. knopflerbruce skrev (21 minutter siden): jeg blir ikke fordømt av menn, menn er tvert imot enig med meg her. Du blir kanskje fordømt av antifeminister, ikke at det er noen grunn til å ta det så tungt 😘😂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå