Neptun1 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden leticia skrev (8 minutter siden): Takk for at du la til den siste setningen der 😅 Når man kommer seg ut av huset så er det ikke barne - og familiesnakk som er viktig. Jeg er ganske opptatt av de 3 første, understrekne interessene du listet opp, samt økonomi, juss og likestilling (som forsåvidt kan gå inn under samfunnsbolken). Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i hvordan du og @Simen1 beskriver kvinner her. Gjør du ikke? Helt ærlig nå, hva snakker kvinnelige kolleger om i lunch -og kaffepauser? Det er ikke situasjonen i Ukraina, strømprisene eller Tour de Ski. En gjenganger er syke barn og mellommenneskelige forhold (andre) 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Simen1 skrev (52 minutter siden): Ja, absolutt. Der er du inne på noe. Menn er mer rett fram, ærlige på godt og vondt. Kvinner er forståelsefulle og medfølende nesten uansett hva man har sagt. - "Jeg har diaré" - "Næmmen så trasig, det må være vanskelig for deg, skal vi snakke om det så du kan føle deg bedre.. og vettu hva, jeg kjenner ei som hadde samme problem og da bla bla .." (kvinne) - "Jeg har diaré" - "Her, ta deg en imodium, så snakkes vi om en halvtime" (mann) Jeg opplever at kvinner er oppriktige, og ikke pakker ting inn i noe større grad enn det menn gjør. Hvis de ikke kritiserer, er det fordi de mener det ikke er noe å kritisere. Har aldri hørt om noen som skal prate vekk diaré. Derimot kan du kanskje ha et poeng at i giftige mannsmiljøer, så kan man ikke ta en prat fra et følelsesperspektiv om tunge følelser. Men, det er jo derfor det er svært viktig at menn faktisk står opp mot sjimpansemaskuliniteten som er så opptatt av kontraster, og heller favner om den ekte maskuliniteten som omfavner gode menneskelige egenskaper. Som å faktisk prate om ting det er nødvendig å prate om. Det tenkte eksempelet ditt er komisk søkt, du hadde fått pillerådet av enhver kvinne - som hadde tenkt du var en manflu-kylling om du offet og bar deg som en stukket gris til en kamerat over bagateller. Ååå, så ondt du har det og hvor synd vi skal synes i deg, liksom. Regner med du kjenner til sorten. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Neptun1 skrev (23 minutter siden): Gjør du ikke? Helt ærlig nå, hva snakker kvinnelige kolleger om i lunch -og kaffepauser? Det er ikke situasjonen i Ukraina, strømprisene eller Tour de Ski. En gjenganger er syke barn og mellommenneskelige forhold (andre) Det er vel knapt noen menn som prater om sånt, heller, to be fair. Syke barn er nok noe du treffer på ofte, hvis det er mellom menn (og kvinner) som har barn. Bevares, det kan jo være det finnes svake menn der ute som tror de er "kvinnfolk" som de tar opp sånne ting, da. 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Neptun1 skrev (30 minutter siden): Gjør du ikke? Helt ærlig nå, hva snakker kvinnelige kolleger om i lunch -og kaffepauser? I min erfaring: Fag, organisasjon, band, hus og hjem, familie, ferier, venner, oppussing, mat, nyheter, politikk osv i tilfeldig rekkefølge. Altså grovt sett det samme som meg. Gamle fyllehistorier er alltid gøy! Endret 14 timer siden av Orion666 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Maabren skrev (35 minutter siden): Om nokon har diare skal det sjølvsagt hintast til noko kvalmande eller gode råd som å bøtte innpå med alkohol, slik at det blir behov for bøtte og... Kvinner er stort sett greie å prate med di, einaste må være at di girer fort opp til kakling som tek heilt av...nåde deg om du da skifter tema halveis i "fortellinga" eller har ei alternativ forklaring til det "alternative"... Dude, du burde hivd deg med på en discord-server med guttegamere. Er jo bare pjatt om alt fra burgere til trening til været og alt mulig rart. Det du prøver gjøre til en mann vs kvinne-greie er jo i realiteten introvert vs ekstrovert, om noe. 2 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 2 hours ago, knopflerbruce said: Du ser sjeldent en kvinne anklage en mann for å være "et kvinnfolk", "homo", eller anvende liknende hersketeknikker for å utøve en form for selvhevdelse og etablere seg som den som er "mest mann" i gjengen. Sånn toxic behavior gidder jeg bare ikke. Men du har hørt om baksnakking og utfrysing som er et stort problem blant kvinner. 4 1 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Bing123 skrev (1 minutt siden): Men du har hørt om baksnakking og utfrysing som er et stort problem blant kvinner. Fra tretten år og oppover. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Bing123 skrev (1 minutt siden): Men du har hørt om baksnakking og utfrysing som er et stort problem blant kvinner. Kjent med fenomenet hos menn, også. Spesielt baksnakking. Hva legger du i et "stort problem"? De fleste kvinner holder jo ikke på sånn. 1 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Orion666 skrev (6 minutter siden): I min erfaring: Fag, organisasjon, band, hus og hjem, familie, ferier, venner, oppussing, mat, nyheter, politikk osv i tilfeldig rekkefølge. Altså grovt sett det samme som meg. OK, jeg jobber i en ingeniørbedrift. Kvinnelige kolleger tar aldri til orde for politikk, situasjonen i verden, matprisene, kronekursen, nyheter etc. - men vi får høre alle detaljer om deres barn og deres sykdommer. Mulig dette kjennetegner min bransje..? 3 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Neptun1 skrev (49 minutter siden): Gjør du ikke? Helt ærlig nå, hva snakker kvinnelige kolleger om i lunch -og kaffepauser? Det er ikke situasjonen i Ukraina, strømprisene eller Tour de Ski. En gjenganger er syke barn og mellommenneskelige forhold (andre) Helt ærlig, så snakker de i hovedsak om jobbrelaterte ting. Mens mannfolka derimot, i hovedsak bedriver sladder... Men dette kan selvsagt variere fra arbeidssted til arbeidssted. 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Helt ærlig, så snakker de i hovedsak om jobbrelaterte ting. Mens mannfolka derimot, i hovedsak bedriver sladder... Men dette kan selvsagt variere fra arbeidssted til arbeidssted. OK, skal ikke spørre om hva du jobber med 1 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Får en liten følelse av at det er en del individer i denne tråden som generelt ikke snakker med kvinner, men om kvinner, og dermed ikke vet hva kvinner snakker om 🤔 og ser jo også hvordan holdningene og fordommene kanskje også ikke virker så inviterende på kvinner, sånn at de kunne fått slike erfaringer? Eller sagt på en annen måte; hvis man har en masse forutantagelser om hvordan et kjønn generelt oppfører seg, så kan det kanskje si mer om miljøet man oppholder seg i? Og at man videre blir ekskludert fra nye impulser, på grunn av den førstnevnte problematikken? Kanskje det er sånn innerst i bygdenorge? Der det generelt fins lite kompetanse og utvikling? 1 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Neffi skrev (4 minutter siden): Får en liten følelse av at det er en del individer i denne tråden som generelt ikke snakker med kvinner, men om kvinner, og dermed ikke vet hva kvinner snakker om 🤔 og ser jo også hvordan holdningene og fordommene kanskje også ikke virker så inviterende på kvinner, sånn at de kunne fått slike erfaringer? Eller sagt på en annen måte; hvis man har en masse forutantagelser om hvordan et kjønn generelt oppfører seg, så kan det kanskje si mer om miljøet man oppholder seg i? Og at man videre blir ekskludert fra nye impulser, på grunn av den førstnevnte problematikken? Kanskje det er sånn innerst i bygdenorge? Der det generelt fins lite kompetanse og utvikling? Her var det mye fordommer om innbilt "bakgrunn", men generelt lite om saken å gjøre. Greier du ikke bedre? 3 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Menn er vel oftere karakterisert som kalde og inneslutta enn kvinner. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden @Simen1 jeg var nok litt upresis. Mitt innlegg var med perspektivet sjekking/dating. Type første date, kvinnen forteller om hele personligheten sin på to minutter og har aldri reflektert over noe som helst. Jeg skal ikke så langt før jeg er enig i sin kommentar. Har en del venner som er sammen med sånne prate damer. Mange ord uten det helt store innholdet. 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Martelè skrev (6 timer siden): Hva er det noen menn egentlig mener når de sier at det er "vanskelig" å prate med damer? Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å gå bort til fremmede, uavhengi kjønn, spesielt her i Norge. Men jeg tenker at med unntagen av noen få kjønnsbaserte forandringer en må gjøre i ordvalg, så er resten ganske straightforward når samtalen er i gang. Man prater med dem som vanlige mennesker. Jeg tenker at grunnen til at noen menn synes det er vanskelig, er fordi de setter damer på en pidestall og anser dem som en enigmatisk kode som må knekkes. Det er de ikke. Så de av dere som tenker slik, hvorfor gjør dere det? Jeg må nok tilbake til hovedinnlegget her, ettersom det blir skrevet så mye rart om kvinner fra enkelte menn her. Det er riktig som du sier at det bare er å snakke med kvinner som vanlige mennesker. (Ja, kvinner er vanlige mennesker). Jeg tenker at det ikke er fordi noen menn setter kvinner på pidestall og en kode som må knekkes. Snarere tvert om, jeg tenker at de menn som sier at kvinner er vanskelige å prate med gjerne har en nedlatende holdning til kvinner. Kanskje de også har en sosial fremtreden som kan virke litt avskrekkende på kvinner, som vil forsterke deres egen oppfatning av at kvinner er vanskelige å prate med. Men uansett, kanskje det er noen her som faktisk syns at kvinner er vanskelige å prate med som kan gi deg bedre svar enn meg. Jeg liker faktisk best å prate med menn jeg, så det er ikke alltid slik at man prater best med representanter av eget kjønn 😄 1 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Neptun1 skrev (28 minutter siden): Her var det mye fordommer om innbilt "bakgrunn", men generelt lite om saken å gjøre. Greier du ikke bedre? Er dette din maskuline måte å invitere kvinner inn i diskusjonen på? La oss ta Høyre som parti, de har en 50/50 kjønnsfordeling. Tror du kvinnene i partiet snakker mindre politikk enn deg, fordi de er kvinner? Eller tror du kvinner i finansnæringen, heller vil snakke om såre brystvorter og bleieskiftmas, enn gode investeringer? Eller at du kan, og snakker mer om finans enn de, siden du er mann? 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Neptun1 skrev (49 minutter siden): OK, skal ikke spørre om hva du jobber med Jeg har et yrke hvor kjønnsfordelingen er ganske lik. Men har også jobbet innen kvinnedominert yrke, og der stemmer nok litt mer med de poengene du vil få frem. Det har ikke vært så mye snakk om barn der heller, men mer bygdesladder, hvis man kan kalle det det. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Neptun1 skrev (1 time siden): OK, jeg jobber i en ingeniørbedrift. Kvinnelige kolleger tar aldri til orde for politikk, situasjonen i verden, matprisene, kronekursen, nyheter etc. - men vi får høre alle detaljer om deres barn og deres sykdommer. Mulig dette kjennetegner min bransje..? Kanskje de mannlige ingeniørene trenger å inkludere og engasjere litt bredere? Du sitter vel ikke ved ett bord hvor alle mansplainerne holder hoff? 1 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Kvinner er forskjellige nett som menn, Nokre er opptatt av jakt og andre opptatt av helgesprell(anna type jakt). Nokre kan man prate med om alt, andre er meir opptatt av sladder enn se og hør. Menn kan dog sitte å "krangle" over fastnøkkel vs skiftenøkkel osv. Kjem man godt overens tålererer man og meir av det som er utanfor ens egen boble. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå