Colin. Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) 4 hours ago, Orion666 said: Kanskje de mannlige ingeniørene trenger å inkludere og engasjere litt bredere? Du sitter vel ikke ved ett bord hvor alle mansplainerne holder hoff? Haha, ja du, legg ansvaret over på "mansplainerne". 😂 Kunne de kanskje ikke bare "womansplainet" tilbake eller? 🤪 Endret 28. desember 2024 av Colin. Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 10 hours ago, knopflerbruce said: Kjent med fenomenet hos menn, også. Spesielt baksnakking. Hva legger du i et "stort problem"? De fleste kvinner holder jo ikke på sånn. Og "giftig maskulinitet"? Høres ikke ut som noe de fleste "holder på med" det heller. Hva var poenget ditt? 1 Lenke til kommentar
majer Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Personlig synes jeg det er mye enklere å prate med damer enn menn. Sikkert derfor jeg stort sett har venninner. Opplever at menn flest kun har kontakt med meg i håp om å tjene på forholdet vårt- i form av å dra damer, øke sosial status etc. Det blir så falskt. Dessuten mange som skal tøffe seg. Med damer kan jeg gå rett inn i dype samtaler 3 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Martelè skrev (17 timer siden): Hva er det noen menn egentlig mener når de sier at det er "vanskelig" å prate med damer? Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å gå bort til fremmede, uavhengi kjønn, spesielt her i Norge. Men jeg tenker at med unntagen av noen få kjønnsbaserte forandringer en må gjøre i ordvalg, så er resten ganske straightforward når samtalen er i gang. Man prater med dem som vanlige mennesker. Jeg tenker at grunnen til at noen menn synes det er vanskelig, er fordi de setter damer på en pidestall og anser dem som en enigmatisk kode som må knekkes. Det er de ikke. Så de av dere som tenker slik, hvorfor gjør dere det? En ting er den naturgitte forskjellen mellom jenter og gutter på flere plan, både fysisk og mentalt. En annen ting er at mange jenter har forlatt den feminine sfæren og opptrer på en kunstig måte som skaper usikkerhet hos de mer forsiktige gutta. «Jenter skal vel ikke oppføre seg sånn ?» En tredje ting er ensomheten/det begrensede sosiale nettverket mange har og hvor man knapt nok hilser på naboen. Mange er single eller har ikke barn og dette hindrer trening i kommunikasjon på et dypere plan. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Colin. skrev (10 timer siden): Haha, ja du, legg ansvaret over på "mansplainerne". 😂 Kunne de kanskje ikke bare "womansplainet" tilbake eller? 🤪 Hvis du faktisk leser hva jeg skriver, vil du legge merke til et spørsmålstegn. 3 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 28. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2024 Bing123 skrev (1 time siden): Og "giftig maskulinitet"? Høres ikke ut som noe de fleste "holder på med" det heller. Hva var poenget ditt? Jeg synes "toxic masculinity" ironisk nokk, er et kjønnsdiskriminerende begrep 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) 13 hours ago, knopflerbruce said: Kjent med fenomenet hos menn, også. Spesielt baksnakking. Hva legger du i et "stort problem"? De fleste kvinner holder jo ikke på sånn. Gjør du noe annet enn å leke hvit ridder for damene? Hva synes damene når du forteller dem at du vil fjerne stønader for barnefamilier og erstatte dem med stønader for single fordi familier har stordriftsfordeler? Endret 28. desember 2024 av Camlon 5 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Martelè skrev (19 timer siden): Hva er det noen menn egentlig mener når de sier at det er "vanskelig" å prate med damer? Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å gå bort til fremmede, uavhengi kjønn, spesielt her i Norge. Men jeg tenker at med unntagen av noen få kjønnsbaserte forandringer en må gjøre i ordvalg, så er resten ganske straightforward når samtalen er i gang. Man prater med dem som vanlige mennesker. Jeg tenker at grunnen til at noen menn synes det er vanskelig, er fordi de setter damer på en pidestall og anser dem som en enigmatisk kode som må knekkes. Det er de ikke. Så de av dere som tenker slik, hvorfor gjør dere det? Vanskelig å uttale seg på vegne av andre, men jeg vil tro mye av det handler om at det kan oppleves som mer utfordrende og "skumlere" å skape og holde i gang en samtale der den underliggende hensikten er å etablere en relasjon med en fremmed, sammenlignet med samtaler som skapes av omstendighetene. De fleste menn har kun slike samtaler med kvinner, og jeg antar de samme mennene ikke synes det er vanskelig å svare en kvinnelig kollega på jobb eller når en er i butikken. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Simen1 skrev (19 timer siden): F.eks noe politisk. Da har kvinner en større tendens til å tenke nært og kjært - altså hva de personlig har å vinne på noe, fremfor hva som er best for samfunnet. Eller gleder man selv har, på andres bekostning. Jøss.. Hva skulle årsaken til dette være? Har unge menn fått opp øynene for samfunnet siden så mange vil stemme FrP? 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Bing123 skrev (3 timer siden): Og "giftig maskulinitet"? Høres ikke ut som noe de fleste "holder på med" det heller. Hva var poenget ditt? Ingen har sagt de fleste menn driver med "giftig maskulinitet", heller. (jeg er jo selv et eksempel på menn som aktivt tar avstand fra dette fenomenet) 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Camlon skrev (1 time siden): Gjør du noe annet enn å leke hvit ridder for damene? Hva synes damene når du forteller dem at du vil fjerne stønader for barnefamilier og erstatte dem med stønader for single fordi familier har stordriftsfordeler? Du har som vanlig ikke noe bedre å gjøre enn å drive med toxicity og hersketeknikker? Først kaller du meg "white knight" og deretter motbeviser du at jeg er en "white knight" ved å henvise til ting du påstår jeg har sagt? Latterlig. Men, du har vel en agenda om å kuppe denne tråden for egne kjepphester om sosiale støtteordninger, siden du trekker det frem i en tråd som handler om hvorvidt kvinner er lette eller vanskelige å prate med. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 knopflerbruce skrev (14 timer siden): Dude, du burde hivd deg med på en discord-server med guttegamere. Er jo bare pjatt om alt fra burgere til trening til været og alt mulig rart. Det er vanskelig å ikke tenke at ditt trøblete forhold til menn har noen sammenheng med at du som mann på nesten 40 pleier omgang med "guttegamere"/"gutteromsgamere". Det er det selvfølgelig ikke noe galt i, men jeg tror din negative erfaring med og oppfatning av menn formes av et temmelig utypisk utvalg, og kanskje en trøblete historikk. 2 1 Lenke til kommentar
Gjest 23c1e...991 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Min erfaring som biologisk mann, hvor jeg daglig i mitt yrke har kontakt med begge kjønn, som veldig positiv. Virkeligheten min er at med en lengre periode med begrenset sosial kontakt gjorde det utfordrende og vanskelig å ha kontakt med det motsatte kjønn. Så havnet jeg i en situasjon hvor jeg ble tvunget ut i et arbeidsliv hvor kontakt med begge kjønn var nødvendig. Grusomt det første året. Nå etter flere år opplever jeg det som helt ok med begge kjønn. Ser jeg tilbake, min egen personlige erfaring, har det vært en holdning fra min side som har gjort kommunikasjon med det motsatte kjønn vanskelig. Ja, man skiller mellom personligheter før man drar en "grovis" eller fører et mer sosialt hygienisk språk, og dette på begge kjønn. Kvinner, i selv voksen alder, kan ha en språkbruk og humor som ikke egner seg på NRK. Jeg valgte selv å isolere meg, ble tvunget ut i samfunnet / arbeid, og det var min redning for å kunne prate med kvinner uten å gjøre det vanskelig 🙂 Anonymous poster hash: 23c1e...991 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 herzeleid skrev (2 timer siden): Det er vanskelig å ikke tenke at ditt trøblete forhold til menn har noen sammenheng med at du som mann på nesten 40 pleier omgang med "guttegamere"/"gutteromsgamere". Det er det selvfølgelig ikke noe galt i, men jeg tror din negative erfaring med og oppfatning av menn formes av et temmelig utypisk utvalg, og kanskje en trøblete historikk. Jeg pleier omgang med et bredt spekter menn og kvinner. Noen er gamere, andre har sjefsstillinger og lang utdanning. Dette er uansett adferd svært mange kan bekrefte er et reelt fenomen (du kan se det selv om du finner FPS-streamere på twitch) 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) knopflerbruce skrev (18 timer siden): Kjent med fenomenet hos menn, også. Spesielt baksnakking. Hva legger du i et "stort problem"? De fleste kvinner holder jo ikke på sånn. Sier en mann... Endret 28. desember 2024 av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Etter min erfaring kommuniserer kvinner og menn ofte på forskjellige måter. Dette handler om ulike interesser, forskjeller i bruk av kroppsspråk, tonefall og at menn ofte har en mer direkte kommunikasjonsstil. Hvis man ikke klarer å snakke om noe felles eller noe begge interesserer seg for, blir det ofte utfordrende, uavhengig av kjønn. Men det er også slik at hvis man synes en person av det motsatte kjønn er attraktiv, så blir man ofte mer redd for å dumme seg ut. Man fokuserer kanskje for mye på å gjøre alt perfekt, noe som gjør situasjonen mye mer stressende og dermed vanskeligere. 2 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 4 hours ago, knopflerbruce said: Ingen har sagt de fleste menn driver med "giftig maskulinitet", heller. (jeg er jo selv et eksempel på menn som aktivt tar avstand fra dette fenomenet) Såfall ganske off topic at du drar inn alt dette ift spørsmålet i fra trådstarter 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Kassettspiller skrev (6 timer siden): ... Endret 29. desember 2024 av :utakt 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 28. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2024 Kassettspiller skrev (53 minutter siden): Dette handler om ulike interesser, forskjeller i bruk av kroppsspråk, tonefall og at menn ofte har en mer direkte kommunikasjonsstil. Hvis man ikke klarer å snakke om noe felles eller noe begge interesserer seg for, blir det ofte utfordrende, uavhengig av kjønn. Med mindre man har en slanges tunge og later som man synes det den andre sier er spennende 🐍 dette har jeg doktorgrad i haha 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Martelè skrev (7 timer siden): Jeg synes "toxic masculinity" ironisk nokk, er et kjønnsdiskriminerende begrep Hvorfor det? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå