Janeg Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Når jeg er bortreist ifbm jobb har vi tilgang til playstation 5 på fritiden. Jeg har ikke spilt tvspill siden ps2 var det nyeste så har lite greie på hvordan dette fungerer nå mtp digital nedlastning av spill. Jeg har tenkt litt på å oppgrdere en pc hjemme litt for å kunne spille litt bilspill, så lurer på om jeg kan kjøpe spill som feks f1 24 og bruke det både på playstation og pc? Eller må jeg evt kjøpe samme spill to ganger? Hvordan er det prismessig forresten å bygge en pc for å oppnå sammenlignbare spesifikasjoner som en ps5? Tenker som sagt i hovedsak å spille bilspill, og det blir evt å kjøpe ratt og pedaler å ha hjemme. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Du kan ikke mikse ps5 og pc spill nei. Da må du kjøpe de to ganger Lenke til kommentar
Janeg Skrevet mandag kl 21:39 Forfatter Del Skrevet mandag kl 21:39 xClaymanx skrev (På 29.12.2024 den 14.08): Du kan ikke mikse ps5 og pc spill nei. Da må du kjøpe de to ganger Vil det også si at om jeg så kjøper et til pc og et til playstation, så kan jeg heller ikke spille på en av dem, for så å fortsette videre i spillet på den andre? Vil jeg kunne koble opp flere skjermer, evt en skjerm som er bredere enn 16:9 på playstation? Lenke til kommentar
Iki Skrevet mandag kl 21:47 Del Skrevet mandag kl 21:47 Janeg skrev (2 minutter siden): Vil det også si at om jeg så kjøper et til pc og et til playstation, så kan jeg heller ikke spille på en av dem, for så å fortsette videre i spillet på den andre? Spill som har lagring på kryss av plattformene (pc og PlayStation) finnes, men det er ikke så veldig mange av dem. Det samme gjelder spill som kan spilles sammen, mellom pc og PlayStation. Flere skjermer fungerer ikke. Brede skjermer fungerer svært dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå