Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er en vakker kvinne?

Gjest 4a7a1...c40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 4a7a1...c40 skrev (10 timer siden):

Du har ikke hørt noen omtale sine dater eller kjærester som pene/vakre og lignende? Jeg hører ikke ofte at mennene snakker om personligheten til kvinner. Men det gjør de nå sikkert også. 

Nå snakker du om noe helt annet. Det tråden starter med er påstanden om at menn "sier de vil ha en pen dame". Altså at de ikke har dame, men går rundt og snakker om at de vil ha en pen dame. Dette har jeg ikke opplevd i min omgangskrets, i det minste ikke som voksen.

At noen omtaler kjæresten sin i rosende ordelag er derimot sikkert ganske vanlig. Hvis jeg er sammen med noen, så er det fordi jeg er tiltrukket av dem både fysisk og mentalt. Og hvis noen da spør meg hva jeg synes om kjæresten min, så vil de gode ordene sitte løst. Men det er noe annet enn de som opprinnelig var tema her.

Sitat

Skjønnhet er jo ikke subjektivt alltid. For det meste ikke. Egentlig et interessant tema men også et tema som er meg personlig nære, og for meg er det å være mangelfull utseendemessig så sårt at jeg tror ikke jeg vil klare å være i et forhold. Tror ikke jeg klarer å forelske meg heller.

Det finnes naturligvis et spektrum. På hver ende finnes det noen som de fleste ville sagt enten var pene eller mindre pene. Altså i ganske ekstreme tilfeller. Men ellers så ligger de fleste mot midten et sted, og da er det i stor grad snakk om subjektiv oppfatning, personlige preferanser, osv.

Sitat

Dette er følelser jeg har sittet med i noen år nå. Jeg har spurt et par ganger på Kvinneguiden og har vel hatt en tråd på Reddit også. Egentlig i håp om å høre noe som gir meg håp om at det er mulig for meg også. Men jeg tror jeg vet hvor mye, skjønner for mye, jeg ser tvers igjennom løgner. Hadde jeg i det minste hatt noe å by på hva angår utseende men jeg har ingenting. 

Hvis eksene dine har sagt du er pen, så har de helt sikkert syntes du var pen også. Så det kan ikke være ille.

Jeg tror egentlig ikke utseendet ditt er problemet. Du må jobbe med hvordan du har det inni deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (6 timer siden):

Jeg tror egentlig ikke utseendet ditt er problemet. Du må jobbe med hvordan du har det inni deg.

Støtter denne, og generelt veldig ofte det @Markiii skriver. Klokt hode!

Det er sånn med selvbildet at vår virkelighet oftest blir sånn som vi tror alt er, fordi hjernen vår er så fryktelig bias. Så vi tar i stor grad kun inn de bekreftelsene vi selv tror på. For eksempel (Mener det var BBC som gjorde et sosialt eksperiment) er det så fundamentalt i oss at om du tror du har uflaks, så går du forbi penger som ligger åpenlyst på gaten, bare fordi en ikke tror heldige ting kan skje.

Det ultimate beviset er jo mennesker med kroppsdysmorfi. De kan lide av den ene vrangforestillingen etter den andre hva anligger eget utseende, fullstendig avkoblet fra hvordan de faktisk ser ut.

Endret av Neffi
Lenke til kommentar
Gjest 27ae0...b9e
Markiii skrev (24 minutter siden):

Forskjell på hva?

Med og uten tatoveringer. Mye finere uten

Anonymous poster hash: 27ae0...b9e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...